Overgang van Bixie B naar B voor winstpunten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Overgang van Bixie B naar B voor winstpunten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 16:07

Mijn kleine maat D-pony loopt nu een jaartje Bixie met een meisje van net 11.
De stempel kaart is bijna vol en nu denken we er over volgend jaar de overstap te gaan maken
naar de B dressuur voor winstpunten.
Ze zit nu elke keer rond de 100-112 punten (60 = stempel)
De figuurtjes gaan netjes, pony springt aan in de goede galop en lichtrijden op het juiste been
is ook geen probleem.
Wel moet ze nog leren wat meer voorwaarts te blijven rijden maar daar kan aan gewerkt worden.
De aanleuning is in die zin netjes dat hij stil is met zijn hoofd en niet bij de lieve heer op tafel loopt.
Nu vragen we ons dus af of de overstap van Bixie B naar B voor winstpunten erg groot is.
Een nieuwe uitdaging is leuk maar moet geen teleurstelling worden.
Wat ik in het proevenboekje gezien heb is dat er enkele passen middendraf bij komt.
Brand maar los zou ik zeggen.

upendo

Re: Overgang van Bixie B naar B voor winstpunten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:11

Als een combinatie netjes door de bak heengaat bij een proef en de figuren en de gevraagde onderdelen voor het grootste deel netjes loopt, dan compenseren die punten meestal wel de mindere onderdelen..
Ik zou het gewoon proberen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:52

Als ze zulke punten in de Bixie B rijdt dan zou ze een eind in de buurt van het B-niveau moeten kunnen komen.
Proefje is nagenoeg hetzelfde, maar de beoordeling en de sfeer verandert natuurlijk wel.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:44

Proef is bijna hetzelfde. Bixie is juist nog wat ingewikkelder vind ik. In het midden aardig korte stukjes, en een gebroken lijn 10 meter terwijl je in de B 5 meter hebt. Al zal de 1 een 10 m gebroken lijn juist makkelijker vinden. Maar in de B winst heb je natuurlijk wel middenstap en middendraf + halsstrekken in draf, en de aanleuning moet toch wel aanwezig zijn. Maar met die punten in de bixie moet dat wel goed komen. :j

edit: B staat trouwens niet voor niets voor beginner. Dus de pony mag er best wel eens met z'n neusje uit komen, als 'ie maar niet gaat sterren kijken.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 15:53

In de Bixie B heb je ook halsstrekken in draf.
Verder zijn er weinig Bixiewedstrijden en de startlijst is hier ook maar gering.
Ze vraagt hoeveel doen er deze keer mee, of ben ik weer de enige??
En als het er meer zijn, is het van yes, eindelijk tegenstand _O-
Ze heeft tot het einde van het jaar nog 3 mogelijkheden om te starten de laatste in november
dus dan is er nog even tijd om te beslissen te maken.