maar ik hoorde dat je met een 2 kleurs bit niet mag rijden??
Mijn bitten zijn van K&K de ringen zijn gewoon zilver, en het gedeelte wat in zijn mond ligt, dat is van brons. mijn hafje loopt daar vele malen fijner op. omdat die bitten beetje gevromd zijn. Ik heb er een dubel gebroken bit in liggen. En de normal zilveren bitten die dibbel gebroken zijn die zijn aan de zeikant uiteinde van de bitten een stuk breeder.
Dus moet je persee een zilver bit in hebben. of mag je ook met 2 kleurs bit rijden?
en als dat zo is, welk bit zou ik dan kunnen nemen die het meest op lijkt?
liefst dubbel gebroken, en dan een die wat met de mond mee vromd
nou heb ik nog nooit van gehoord ik rijd ook met zilveren bitringen en een koperen trens
Malibu
Geplaatst: 15-09-09 09:05
Ik heb er nooit van gehoord, heb vorig jaar ook heel lang met zo'n bit gereden en nooit commentaar gehad.
joopie7
Geplaatst: 15-09-09 09:06
De ringen mogen een andere kleur zijn. Het gaat er om dat het mondstuk in één kleur is, omdat verschillende metalen in combinatie met speeksel een soort schok reacties kunnen oproepen. Jouw K&K bit kan dus prima
ambre
Geplaatst: 15-09-09 09:07
Vroeger was de regel dat je met st&tr alleen met bitten van het zelfde materiaal mocht rijden.Of dat nu nog zo is weet ik niet.Het bit wat jij bedoeld mag gewoon.
Vroeger was het zo dat het mondstuk uit maar één metaal/legering mocht bestaan, dit in verband met overbrengbare elektrische ladingen. Echter heeft de knhs deze regel verwijderd. Ook met s&t mag je met meerdere materialen rijden.
Maar het mondstuk is bij haar ook uit 1 metaal. Alleen de ringen zijn anders. Ik rij al jaren met een koperen bit met zilveren ringen. Nog nooit opmerking over gehad. Ook niet bij een bittencontrole op de Utrechtse.
en hoe zit het dan met koperen inlages in een bit? Mjin myler heeft drie kleine streepjes koper op het mondstuk. Niks van te zien, maar ze zijn er wel.....
Dat is imo dus niet toegestaan als de regel er idd nog steeds is dat het mondstuk uit 1 metaal moet bestaan. Als deze regel vervallen is zal het geen probleem zijn.
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 15-09-09 13:47
Klopt, als je het regeltechnisch bekijkt zou het niet mogen, maar ik lees ook regelmatig dat de mylerbitten (lvl 2 ook?) ZONDER sleuven wel toegestaan zijn op wedstrijd. Wat is waar.....?
je mag wel met 2 kleuren rijden. tenminste, MIj hebben ze er nog nooit over aangesproken. rij met een dubbelgebroken bit waarvan het tussenstuk koperkleurig is