Oefeningen/hoogte L1 t.m. M2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steff1988

Oefeningen/hoogte L1 t.m. M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 09:16

Hoi, :D

Wie kan mij vertellen welke oefeningen je in de L1/2 en M1/2 moet kennen? En hoe je die het beste kan oefenen, ik heb 1x per week les maar wil zelf graag ook oefenen als m'n instructrise er niet is.

Voor het springen geld hetzelfde, heb daar geen les in maar wil wel graag weten hoe hoog bijv. L springen is. Het gaat om een pony van 1.45 :D
Ik heb trouwens al her-en-der gezocht maar word niet echt wijzer :?

Alvast bedankt,

Groetjes Steffanie

marrie1996

Re: Oefeningen/hoogte L1 t.m. M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:17

Even een stipje, ben ook wel benieuwd..

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:19

Het is allemaal vast wel ergens op te zoeken, ik weet alleen het springen uit mijn hoofd ;)
Je moet alleen even zoeken of je pony een C-D of E pony is

C pony: B: 70 L: 80 M: 90 Z: 100
D pony: B: 80 L: 90 M: 100 Z: 110 ZZ: 120
E pony: B: 90 L: 100 M: 110 Z: 120 ZZ: 130

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:20

Meest logische lijkt mij, als je nog nooit deze oefeningen hebt gedaan om die tijdens de les te trainen en dat je instructie je dan kan zeggen, wat je thuis kunt oefenen. Je kunt namelijk geen oefeningen leren alleen van tekst. Komt echt gevoel en uitleg op het moment bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:21

ik heb getemt. alles wat je vraagt kan in het regelement opgezocht worden..

Steff1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 09:32

Oo okee, ik heb niet goed genoeg gezocht blijkt alweer!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:45

Ik rij nu M1 en weet dus eigenlijk de oefeningen wel, en ik wil ze ook wel uitleggen:

L1:
Wijken 5 meter : Wanneer je pony het nog niet kan is het een oplossing om op de volte te gaan rijden en op te sluiten met je buitenteugel, en dan met je binnen been je pony iets naar binnen te drukken. zo doet je pony een paar passen dan beloon je hem dan weet hij dat het goed is. Als je pony het al wel kan meer het meer moet gaan kunnen ga je gewoon afwenden bij de A en dan zet je hem eerst recht (heelbelangrijk) vervolgens begrens je met je buitenteugel en druk je hem met je binnen been opzij. wil hij niet op zij gaan, stuur heb dan met zijn hoofd iets naar de hoefslag toe en neem hem dan mee. Zo leer je je pony het wijken en je kan dat steeds meer gaan uitbrijden. Als je pony het al kan kan je gaan zigzag wijken 5 meter links en weer 5 meter terug zo word ie lenig voor je been.

L2:
Wijken 10 meter: Eigenlijk het zelfde als hier boven maar dan kent je pony het al wel. anders maak je de overstap denk ik niet..
Achterwaarts: Je pony laten halt houden (begin eerst op de hoefslag) vervolgens leg je je beenen iets naar achter en zeg je over dreven terug, ook geef je iets druk op je teugels. Hierop reageren sommige paarden al. Doet je paard dit niet vraag je of er iemand even bij wil staan en even met zijn hand voor op de borst iets wil duwen. Hierbij geef jij precies de zelfde hulpen en je pony kent het vast wel van het poetsen of weet ik veel dat hij terug moet als je duwd op zijn borst. Zo kan je het je paard aanleren.

M1:
Schouderbinnenwaards: Beginnen met schoudervoor, en dat steeds meer uitbrijden en uitkomen op 3 sporen. Bij schouderbinnen waards is het de bedoeling dat ze op 3 sporen lopen buiten achterbeen op de hoefslag binnen voorbeen op de binnen hoefslag. binnen been achter de singel en met het buiten been tact houden.
Achterwaards: zelfde als in L2 maar dan 4 tot 6 passen.

M2:
Travers: kan ik je niet veel over vertellen ben er zelf net mee bezig eigenlijk.. maar het is de bedoeling dat ze de kant opkijken waar ze heen gaan. en ik geloof ook op 3 sporen.

Zo dit waren de dingen die ik zo weet, als je nog wat wil weten je kan me altijd PBen.

Groetjes Ryanne

Steff1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 09:46

Bedankt Ryanne! Hier heb ik heel veel aan. :))

Steff1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:30

Gelden de hoogtes eigenlijk ook voor de SGW?

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:23

graag gedaan

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:23

Anoniem schreef:
ik heb getemt. alles wat je vraagt kan in het regelement opgezocht worden..

En daarom hier een slotje.