verenigingen niet-rijdend lid, toch wedstrijden starten?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

verenigingen niet-rijdend lid, toch wedstrijden starten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 21:08

Ik ben nu lid van manege Luxool te nijkerk maar ik betaal daar 212,- per jaar en ga nooit naar les.
Echter vind ik dit erg zonde van mijn geld en ik zoek een vereniging waar ik niet-rijdend lid kan worden maar toch GELDERSE kampioenschappen kan starten.(indien ik ervoor in aanmerking kom natuurlijk :+ )

Ik ken veel mensen die bij de Stichtse rij en jacht vereniging zijn...maar is dit niet regio Utrecht? dit wil ik dus niet, het moet echt gelderland zijn (peroonlijke redenen)
Ik heb thuis een bak etc en ik krijg priveles dus verder vind ik het erg zonde van mijn geld, daar komt nog bij dat ik verplicht ben 2x per seizoen te helpen en dat door een bepaald persoon uit het bestuur niet erg "blij met je hulp" wordt opgevat en ik geen zin heb nog eens als enige met een vriendin tot 3 uur 's nachts te staan afwassen terwijl heel het bestuur+andere vrijwilligers bier drinken.
Ik ben niet te lui om te helpen, in tegendeel zelfs maar ik zoek nu toch wel wat anders.

weet iemand iets? graag reactie ;)

Bedankt!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:49

Oh, wat een herkenning!
(met name van dat bier drinken ........ en nog uit de verenigingskas ook :oo)
Bij mijn club was het bestuur zelfs zo debiel dat ze overgingen tot een verplichte extra bijdrage van 100 euro per jaar voor mensen die niet kwamen afwassen of parkeerwachten ...... :=

Er zijn veel ruiters met dezelfde gedachten.
Tegenwoordig hebben veel ruiters de vereniging niet meer nodig en hebben zelf een prima accomodatie. Vroeger kon je via de NBVR lid zijn van een bond zonder vereniging, maar de KNHS staat dat nog steeds niet toe. Het schijnt trouwens dat dit binnenkort wel enigszins gaat veranderen, maar daar heb je nu nog niks aan.

Geen idee welke vereniging bij jou in de provincie zoiets heeft, maar er zijn er vast een paar.
Wat jij zoekt is een "postbusverening".

Het lijkt er op dat mijn vereniging binnenkort een donateurschap-met-startkaart gaat invoeren. Eindelijk.
Het staat mij namelijk al jaren tegen dat ik wél honderden euro's per jaar aan contributie betaal, maar er helemaal niks voor terug krijg.....

Roxx

Re: verenigingen niet-rijdend lid, toch wedstrijden starten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:53

Wij hebben zo'n fijne vereniging waar je slechts een paar tientjes lidmaatschap per jaar betaalt en niets verplicht bent. Ideaal! Helaas voor jou is dat in Drenthe, dus jij hebt er niets aan. Maar als ze hier zijn moeten ze bij jou in de buurt vast ook te vinden zijn.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:53

wat betalen jullie veel!! :oo
Bij ons betaal je nog geen honderd euro!
Daarnaast kennen wij geen verplichte lessen, en verplichte hulp. Als je wilt lessen, gezellig, als je wilt helpen, graag, maar niets is verplicht en veel mag. Veel gezellige uitjes door het jaar heen, zoals bbq's, efteling, horse-event en meer (uiteraard met korting, en bbq is voor vaste helpers gratis)

En helpen is bij ons ook helpen, niet de poedersuiker opknappen terwijl de rest niks doet. ;)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 00:14

Tot twee jaar geleden kende mijn vereniging zelfs alleen het woord "lessend-lid". Dit terwijl er van de 200 rijdende leden hooguit 60 naar de lessen gingen.
Ik heb ook echt het gevoel datik de afgelopen 10 jaar voor een paar duizend euro het schip ben ingegaan. Ik ga het binnenkort maar eens uitrekenen....

En een eigen "postbusclub" oprichten zit er ook niet meer in. De KNHS en de provincies hebben samen maar even besloten dat er maar niet meer verenigingen bij moesten komen om versnippering tegen te gaan. De verenigingen die nog wel toegelaten worden moeten aan strenge eisen voldoen en de provincie moet ook nog eens goedkeuring verlenen. In dat geval kan ik het per defintie al schudden..... :=

Het zou toch ook anders moeten kunnen anno 2009?
Een internetclub. Met en "dependance" in elke provincie... :j
Iedereen vraagt eigen startpapieren aan, en krijgt ze privé thuisgestuurd. Tegen vooruitbetaling met IDeal of Paypal. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Maak ik met plezier een knaak aan administratiekosten over. Geen gezeik met je verenigingssecretaris die weer eens traag en laks je bescheiden regelt....
Het zal niet de eerste keer zijn dat je bij je vereniging startkaarten aanvraagt en de secretaris heeft weer een de naam van je paard fout gespeld, met alle gevolgen van dien....... :x
Nee, zo'n internetcluppie zie ik wel zitten.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 00:21

Waarom bv. geen bokt-vereniging :+ :+ :+
(puur administratief dus)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 00:24

HannahFrouk schreef:

Ho ho....... nu ga je te ver.
Kom je op wedstrijden voor LR Bokt.......... :oo

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 00:34

Riantruiters in beekbergen is een wedstrijdorganiserende ruitervereniging zonder lessen enz.
http://www.rcriant.nl/
Is bij apeldoorn dus in gelderland.
Dan nog de OVJ.
http://www.ovj.nl
Meer weet ik even niet zonder te zoeken...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 00:50

In ben lid geweest in Voorthuizen. Ik nam daar ook geen les want ik rijd western, maar ik wilde wel graag van de bak gebruik maken omdat ik ernaast woon :D. Ik hielp dus ook wel met wedstrijden maar vond dat totaal niet vervelend, terwijl ik dus ook verre van 'incrowd' was. Ik deed altijd schrijven of ringmeesteren, en dan voor een paar uurtjes. Nooit geen problemen mee gehad en ik werd altijd helemaal in de watten gelegd. Ze waren hartstikke blij met iemand die kon schrijven t/m Z en zelf die dag niet hoefde te starten.

Contributie was dacht ik €180 per jaar. Is misschien wel veel maar misschien kan je er wel wat af krijgen als je nooit gebruik maakt van de accomodatie. Ze zullen vast blij zijn met een extra vrijwilliger.

Als je meer wilt weten mag je PBen.

PS: Je kunt natuurlijk ook gewoon gaan western rijden. :+ Dan heb je niks geen gedonder met rijverenigingen enzo. Bij wedstrijden kun je je gewoon opgeven, startgeld betalen en gáán.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 04-09-09 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 01:04

Hoi,
Ik ben hier ooknaar opzoek ;)
Bij de luna ruiters en de dacht neude ruiters kun je niet rijdens lid worden kost dacht iets van 50 euro.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 01:08

Voor zover ik weet kun je bij de meeste verenigingen wel 'niet-rijdend' lid worden, misschien gewoon eens informeren in je buurt?
Ik ben zelf lid in Staphorst, beetje uit je buurt mss maar als rijdend lid betaal je hier iets meer dan 100,- en niet rijdend is ergens rond de 40-50 dacht ik.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 01:10

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 01:14

incl abbo paard en sport? Dat zou dan dus incl lidmaatschap KNHS zijn, paard en sport heeft een vereniging namelijk niets mee te maken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 01:18

Betekent 'niet rijdend lid' niet hetzelfde als 'steunend lid'? En kun je dan dus wel wedstrijden rijden? Als je 'niet rijdend lid' bent rijd je niet en rijd je dus ook geen wedstrijden lijkt mij.
Maar ik weet het echt niet hoor. Zomaar een gedachte.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 01:27

Niet rijdend betekend dat je lid bent puur voor je startkaart en dat je niet meerijd met de verenigingslessen. Steunend lid betekend bij onze manege dat je sponsort, dus geen lid bent en ook geen startkaart kunt krijgen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:15

Ik betaal 25,- euro per jaar... excl dat stomme verplichte P&S blad :(

Maar daarom koos ik dus ook deze vereniging, weinig kosten, geen verplichtigingen.

Nu ben ik er wel over aan het denken om over te stappen op een andere club ivm kringwedstrijden.
Maar no way dat ik zoveel meer ga betalen :n Vind 212 een aso bedrag...
Maarz it daar niet wellicht strartkaart etc bij in?

En bij veel clubs kun je toch kiezen of je wilt lessen of niet.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:39

LR IJzerlo (Gelderland) is wellicht een optie? Ook een zgn 'postbusvereniging'.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:48

Voor mij hetzelfde. Ik heb helemaal geen zin en geen tijd iedere keer naar een verenigingsles te gaan.
Ik betaalde als niet rijdend lid € 120,00 per jaar. Daarvoor deed de vereniging helemaal niets. Je krijg niet eens concoursinfo of wat dan ook toegestuurd.

Nu ben ik lid van Bahr (Gelderland) en het kost me € 20,00 per jaar. Verder totaal geen verplichtingen.
Bevalt me prima zo.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:53

ik rijd bij PC hulst. Geen verplichtingen 100euro in een jaar met iedere week les. opzich ideaal alleen ga ik in de zomer nooit in de winter wel want is 100m van mijn huis af dus veel makkelijker. ik neem het maar voorzien. hier geen verplichtingen alleen als er mensen helpen in de keuken met wedstrijd enzo dan mag je gratis starten op de clubwedstrijden. vroeger kreeg je nog wel iets van de club zoals een drankje nu de nieuwe kantine er is is dat niet meer iedereen moet betalen ook het personeel best krom eigenlijk maarja. ze kunnen op zijn minst 2 drankjes aanbieden

westerwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:58

Ik ben lid bij RV Zuidwijk in Wilp. Ik betaal ongeveer 40 euro, excl alle KNHS kosten. Als je startcoupons moet hebben kan je die zelf bij de KNHS bestellen en deze worden dan ook naar je huis gestuurd (incl de acceptgiro).
RV Zuidwijk valt in de Kring Berkel IJssel, waarvan de selectiewedstrijden altijd in Eerbeek, Empe, Laag-Soeren en omgeving zijn, dus voor jou nog wel goed te doen denk ik.
Mij bevalt het erg goed!!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:10

Ik heb nu geen tijd om uitgebreid te reageren, maar wat wordt hier respectloos gesproken over bestuursleden die hun best doen om de club draaiende te houden in een tijd dat mensen(en met name dressuurruiters) alleen nog maar aan zichzelf denken. Gelukkig zijn menners en springruiters in het algemeen een stuk socialer.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:12

CGJ12 schreef:
HannahFrouk schreef:

Ho ho....... nu ga je te ver.
Kom je op wedstrijden voor LR Bokt.......... :oo

Dat zou wel vet zijn :P

Bij onze vereniging kun je ook rijdend of niet rijdend lid worden.
Ik rij voor Twense Ros Lonneker

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:43

yvonnepuntnl schreef:
Ik heb nu geen tijd om uitgebreid te reageren, maar wat wordt hier respectloos gesproken over bestuursleden die hun best doen om de club draaiende te houden in een tijd dat mensen(en met name dressuurruiters) alleen nog maar aan zichzelf denken. Gelukkig zijn menners en springruiters in het algemeen een stuk socialer.

De gemiddelde voorzitter doet de job hooguit voor het aanzien. Punt....nl. :P

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:52

ik ben lid bij LR Doetinchem (100 euro per jaar) ik start ook alleen maar en rijd niet in de lessen mee.
volgens mij heeft LR Bahr dit ook, (volgens mij geven die helemaal geen les)
beide zitten in gelderland, succes ermee.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:16

Ik vind het wel ontzettend duur. Wij hebben een jaarlidmaatschap voor leden die niet bij ons op de accommodatie staan en geen gebruik maken van de accomodatie en dat kost € 50,-- per jaar. Je kan dan gewoon starten. Alleen het is Regio Utrecht, dus daar heb je niks aan :D

Als het goed is kan je op de website van de regio kijken welke verenigingen er nog meer in jouw regio zijn. Gewoon even op de websites kijken of een rondje bellen wat ze daarvoor rekenen.

Bij ons hoeven de leden die geen gebruik maken van de accomodatie ook niet te helpen met onderhoudsdagen e.d. (mag uiteraard wel :D). Er zijn vast meer verenigingen die dat zo doen.

Ik vind het ook wel jammer dat sommige mensen zo negatief denken over het bestuur van verenigingen. In ons bestuur zitten echt allemaal mensen die wat van de vereniging willen maken en zich er voor de volle 100% voor inzetten. Ik ken ook mensen die in besturen van andere verenigingen zitten en die zitten daar ook echt niet omdat ze zoveel aanzien krijgen, maar gewoon omdat ze zich willen inzetten voor de club en voor de sport.