vandaag had ik een wedstrijd, in mijn ogen ging het echt helemaal niet slecht.
maar het commentaar wat ik af en toe bij de onderdelen kreeg ( ik rijdt trouwens M2 bij de pony's)
ik kreeg bij mijn achterwaarts een 3 omdat de passen niet gelijk zijn wat voor bullshit krijg ik nou weer op mijn pad
sorry ik vondt het in iedergeval zwaar overdreven, omdat het niet zo was dat de ene pas onwijs veel scheelde van de ander, het was gewoon achterwaarts.ik erger mij steeds meer over hoe jury's hun mening geven, en ik kom ook steeds meer jury's tegen die nog maar net meedraaien, en al de ruiter even gaan vertellen hoe het in hun ogen wel allemaal niet moet.
waar zijn de échte jury's gebleven, die jury's met ervaring en de correcte blik op rijden, die niet alleen 4en geven maar ook daarintegen 7's en 8'en. de jury's die ik de laatste tijd tegenkomen kunnen beter afstraffen dan belonen. als je wel iets goed gedaan hebt krijg je een mager 6'je.
sorry hoor, maar van dressuur begin ik zwaar chagerijnig te worden
je kan beter springen, is veel eerlijker.
Als je er niet tegen kan, moet je geen jurysport uitkiezen, zo simpel is het. Een jury heeft ervoor geleerd om 'de ruiter te vertellen hoe het in hun ogen moet', of ze nou net meedraaien of niet.
Zou een beetje raar zijn als een jury de eerste 3 jaar alleen maar winstpunten zou mogen weggeven, omdat ze nog maar net meedraaien, niet?
Net alsof die 's morgens hun bed uitstappen met de gedachte: "Mhuahaha, ik ga vandaag eens iedereen lékker afkraken en 3-en geven die eigenlijk onterecht zijn! Wat een heerlijke dag zal dat worden!"
.