Ik voelde een trilling in m'n borstkas en even later voelde ik mijn armen en benen niet meer. Ben snel van het paard afgegleden en
dat was net op tijd, want ik kreeg geen adem meer. Ik probeerde rustig te blijven en kreeg m'n adem weer onder controle. Toen voelde ik dat mijn hart enorm (!!!) tekeer ging. Ik ben er erg van geschrokken. Nu weet ik dat het hyperventilatie is.
Dit is nog 2 keer gebeurd. Niet op een officiele wedstrijd, maar wel bij onderlinge en tijdens groepsles. Met privéles is er niets aan de hand.
Nu ben ik voor elke wedstrijd (L2) enorm gespannen. Niet om de mening van de jury, maar omdat ik erg bang ben door de zenuwen weer hyperventilatie te krijgen. Gevolg: ik ontzettend gespannen, paard van slag, verkeerde kant op rijden tijdens de proef omdat je door de zenuwen niet meer na kunt denken, dag erna overal verkrampte spieren en erge hoofdpijn.
Dit is niet meer leuk....
Idee om (voorlopig) te stoppen met wedstrijden? Maar is dat geen vermijdingsgedrag? (bang voor herhaling dus vermijd je de plek waar het gebeurde)
Als ik alleen rijd is er niets aan de hand. Zou ik dan zo onzeker zijn wat mensen ervan vinden dat ik op een wedstrijd helemaal dichtklap? Aangezien het juist tijdens onderlinge wedstrijd(jes!!) gebeurt waar iedereen me kent en niet op een of ander groot concours (daar kent niemand me...
).Wat is dat toch met die spanning? Iemand tips?
Zo is het niet leuk meer namelijk.
Alvast bedankt.
.