Idioot hoog startgeld.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Idioot hoog startgeld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 21:53

Pff, wat ik me net toch tegenkwam..
Ik was even aan het rondkijken op vraagprogramma's van indoorwedstrijden, en dit verbaasde me toch wel even..
€9 voor 1 proefje voor de klasses B en L, als je het niet 2 weken van te voren over maakt op hun rekeningnummer dan komt er €2,50 overheen.. (ook gewoon op de dag van het concours zelf het startgeld betalen bij het aanmelden mag dus niet)
€11,50 voor een proefje.... :=
Ik wist dat het startgeld iets hoger lag bij de paarden, maar dit is toch erg? :=
Achja, ook bij de pony's was bij hun altijd het startgeld hoger dan op andere accomodaties (het prijzengeld daarentegen niet?), en zo spetterend is het daar eigenlijk ook niet qua accomodatie (beetje armoedig).
Als je zo idioot veel geld inlegt om te starten, dan moet het prijzengeld toch ook erg hoog zijn?
Helaas staat dat dan net niet op het vraagprogramma.
Is het gebruikelijk om zoveel te betalen voor een proefje? :')
Ik ga er in ieder geval niet zoveel geld aan besteden, wij gaan wel ergens anders heen.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:55

Tsja, ik rij western en bij een wran-wedstrijd betaal je ook zo'n 10 euro per onderdeel.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:56

Nouja, ik weet niet of het gebruikelijk is, maar vind het wel redelijk belachelijk := .
Ik zou namelijk niet weten wat er mis is met contant betalen, behalve misschien dat ze bang zijn dat mensen niet op komen dagen? Zelfs dan zijn ze het geld verschuldigd, dus ik snap het niet.
Ik ga er in ieder geval ook niet heen :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:56

amj schreef:
Tsja, ik rij western en bij een wran-wedstrijd betaal je ook zo'n 10 euro per onderdeel.

wou net hetzelfde zeggen :') En bij double pointed betaal je zo 20 euro :oo

cile205

Re: Idioot hoog startgeld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:57

Ik rijd Lrv in belgie, spotgoedkoop vergeleken met nl ;)

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:59

nee het is zeker niet gebruikelijk maar vaak word er ook een hogere startprijs gevraagt waarbij je van de ringmeester 5 euro terug krijgt als je je proef hebt gereden een soort an borg zeg maar.
gemiddeld liggen prijzen zo tussen 6 en 8 euro afhankelijk accomodatie en klasses.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:01

Wij orgaiseren ook wedstrijden en dat er op voorhand betaalt moet worden snap ik wel hoor. Er zijn zoveel mensen die gewoonweg niet betalen!! Je kunt dit melden bij de KNHS wat je wil, maar naar je geld kun je fluiten! Op het vraagprogramma dienen trouwens wel de prijzen vermeld te staan hoor, op het tweede blad. 9 euro is heel normaal voor een wedstrijd, dus wat dat betreft valt het wel mee. Het kost ook wat om een wedstrijd te organiseren en alleen het startgeld is niet eens voldoende, dus als je wedstrijden wil rijden zul je ook wat moeten betalen (of gewoon altijd in de prijzen rijden, dan verdien je het weer terug!)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 22:04

mamabird schreef:
Wij orgaiseren ook wedstrijden en dat er op voorhand betaalt moet worden snap ik wel hoor. Er zijn zoveel mensen die gewoonweg niet betalen!! Je kunt dit melden bij de KNHS wat je wil, maar naar je geld kun je fluiten! Op het vraagprogramma dienen trouwens wel de prijzen vermeld te staan hoor, op het tweede blad. 9 euro is heel normaal voor een wedstrijd, dus wat dat betreft valt het wel mee. Het kost ook wat om een wedstrijd te organiseren en alleen het startgeld is niet eens voldoende, dus als je wedstrijden wil rijden zul je ook wat moeten betalen (of gewoon altijd in de prijzen rijden, dan verdien je het weer terug!)

Er is geen tweede blad.
Misschien dat die nog komt. :)

Ik heb al wedstrijden gestart met mijn pony, weet dat het startgeld een euro lager ligt dan bij de paarden, maar zo hoog heb ik het nog niet gezien (alhoewel ik vaker bij de accomodatie heb gereden, en het daar altijd al wat duurder was _O- ).

Hierboven: Het gaat om dressuur. :)

landolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:06

Haha, ik heb het ook gezien! Dit is van Bedum toch?

Echt belachelijk!

Helliebellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:07

Hier in de buurt zijn ook genoeg plaatsen waar je 10 euro moet betalen per proefje... Inderdaad behoorlijk veel... en meestal is het prijzengeld niet hoger dan op andere plaatsen :(
Dat het van tevoren betaald moet worden ben ik ook al wel aan gewend, moet hier in de buurt eigenlijk ook altijd...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:16

Er zijn regels mbt het te betalen startgeld en het uit de keren prijzengeld. Is te vinden op de site van de KNHS.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:37

cile205 schreef:

Toch zou ik Nederland niet graag met België willen inruilen hoor :=
Ookal is het in België goedkoper: Daar heb je in de B en de L vaak niet-opgeleide juryleden, die vaak gewoon ouders zijn van een ponylid,
terwijl ze zelf geen verstand van paarden hebben. Nee, dan betaal ik liever wat meer geld :j
Al vind ik het wel veel geld voor een proefje. Je moet toch echt een beetje aan de top kunnen meedraaien, wil je überhaubt je inschrijfgeld eruit verdienen,
maar vaak lukt dat ook niet :(:) Dan merk je toch wel weer dat paardrijden een dure sport is.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:45

Betaal 26 euro voor SGW in België. En als je dan aankomt op de plaats dan vragen ze soms nog even een extra 10 euro omdat ze niet toekwamen..

Om nog maar te zwijgen van het geld voor 1 jaar licentie :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 22:51

Nogmaals: dit gaat over dressuur! :)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:56

Bij ons is indoor en outdoor dressuur pony's 7.50
Paarden 8.50...
Leden 1 euro korting

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 00:22

wake_up schreef:
cile205 schreef:

Toch zou ik Nederland niet graag met België willen inruilen hoor :=
Ookal is het in België goedkoper: Daar heb je in de B en de L vaak niet-opgeleide juryleden, die vaak gewoon ouders zijn van een ponylid,
terwijl ze zelf geen verstand van paarden hebben. Nee, dan betaal ik liever wat meer geld :j
Al vind ik het wel veel geld voor een proefje. Je moet toch echt een beetje aan de top kunnen meedraaien, wil je überhaubt je inschrijfgeld eruit verdienen,
maar vaak lukt dat ook niet :(:) Dan merk je toch wel weer dat paardrijden een dure sport is.

Offtopic volgens mij. tja ik weet niet hoe het bij de ponys is, tegewoordig is bij de paarden iig iedere jury gewoon opgeleid...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 00:27

tjah.. we betalen misschien 9/10 euro per proef, maar vergeten even dat het terrein vaak gehuurd/onderhouden moet worden, alle materialen, de jury's, de prijzen etc etc.

en ach.. paardrijden kost nu eenmaal geld, dus als je concoursen gaat starten, zijn die kosten nog best te overzien, of hoor je gewoon te kunnen betalen. anders moet je geen concoursen starten.
als ik zie wat ik kwijt ben aan privelessen, clubles/contributie, benzinekosten, kosten auto en trailer etc... dan vind ik 2 tientjes voor zo'n dag nog wel meevallen :j

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 00:59

Bij mijn vereniging was het in 2006 5 euro per proef, bij de pony's, paarden 6. Dit is nu ook al met 2 euro omhoog gegaan.. Dat gaat hard!
11,50 voor een dressuurproefje vind ik erg veel geld zeg..
Accommodatie e.d. snap ik allemaal wel, maar dat hebben alle verenigingen toch, waardoor dan zulke verschillen?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:45

Als je gewoon op tijd betaald is het 9 euro :) da's 1-2 euro meer dan hier in de regio meestal kost per proef dus vind dat nog wel meevallen :o

Ik snap het wel dat men vooraf moet betalen :j op dag zelf is het behoorlijk veel werk om bij te houden Wij hadden gesteld niet betaald = niet starten, omdat je anders idd situatie van mamabird krijgt :\
Maar ringmeester moet dat dan dus ook in de gaten houden en secretariaat moet dit ook steeds weer doorgeven wie wel/ niet betaald heeft en enz best een gedoe soms :\

Idd kosten accomodatie, jury's, prijzen e.d. dan moet je blij zijn als je quitte speelt :o

Hier heb je idd soms ook borg dan betaal je 12,50 en krijg je bij prijsuitreiking/ couponsophalen weer 5 terug.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:59

Hier in de regio is 10 euro per proef heel gewoon. Prijzengeld hoeven ze pas uit te keren bij meer dan 10 euro per proef aan inschrijfgeld. Meestal is er dan ook geen prijzengeld. Ik vind 9 euro per proef dus helemaal niet belachelijk. Zeker niet als je doorrekent welke kosten een vereniging allemaal moet maken om überhaubt die wedstrijd te kunnen organiseren.

Laura232

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:05

bij ons moet je bij een onderlinge wedstrijd 12,- betalen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:05

Dat je bij SGW meer betaald lijkt me ook wel logisch. Je rijdt daar niet alleen dressuur maar ook springen en cross.

Voor gewoon dressuur is 8 Euro wel zowat het laagste wat ik tegenkom. Ik betaal meestal wel 10 Euro per proef. En in het M en Z is het vaak nog meer.
De prijzen bij de pony's vind ik laag. Soms 4,50 voor een proef. En de juryleden met reiskosten zijn dan net zo duur voor een organisatie als bij de paarden.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:14

landolin schreef:
Haha, ik heb het ook gezien! Dit is van Bedum toch?

Echt belachelijk!

Klopt ja. :=

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:59

Ik was afgelopen keer ook 20 euro kwijt voor 2 proefjes in het Z1, bij de pony's. Gelukkig is het een stuk goedkoper als je bij je eigen vereniging start. :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 14:38

OemmiejO schreef:
Gelukkig is het een stuk goedkoper als je bij je eigen vereniging start. :)

Pff, die van mij geeft geen korting aan leden, en heeft ook alleen maar outdoorwedstrijd. _O-
Ik zal eens even kijken hoe het zit met andere verenigingen. :j