Springwedstrijd/balk vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Springwedstrijd/balk vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 17:00

Nou kan het zijn dat ik er grandioos overheen kijk maar ik kan de officieële lengte van een springbalk nergens vinden..
Wat is nou de juiste maat? Is dat 3mtr of 3,5mtr?
Of is dat weer verschillend? Want die 2maten worden beide veel aangeboden maar wat is nou fijn en wat gebruiken ze op een spring wedstrijd?

En wat is voor springen de beste been bescherming en mag je dat altijd ook op wedstrijden gebruiken?

mistid

Re: Springwedstrijd/balk vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:51

Er is geen maat voor de balken. Je mag een heel parcours van hindernissen van 1,5m in de lengte hebben, dus balken van 1,5m. 5m balken mogen ook :P .

Voor de beenbeschermers moet je in het regelement kijken wat is toegestaan. Ikzelf vind de pro beschermers heel fijn. Dus met de strijklappen die geheel om de kogel gaan en de peesbeschermers met een klein stukje uit het hard gedeelte onder de knie.

Amber_Touchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:58

Er is geen officiele maat voor de balken. Is ook niet nodig want iedereen springt toch hetzelfde oarcour dus dat is gewoon eerlijk.

Beenbeschermers zijn op eigen risico. Soms zijn er wel voorschriften, maar over het algemeen mag je het zelf weten.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:55

Het meest voorkomend is (dacht ik) 3,5m.
Beenbescherming zou ik persoonlijk wel doen gewoon peesbeschermers met harde buitenkant en etv springschoenen.

succes! ;)

Jzt_Steff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:06

Balken maakt niets uit.. Soms worden er juist kortere balken gebruikt om de moeilijkheidsgraad van de hindernis te bepalen (hierdoor wordt een hindernis minder 'open')..

Volgens mij is alle beenbescherming toegestaan. Ik zou kiezen voor peesbeschermers, eventueel in combinatie met springschoenen.