maar een meisje van mijn werk zei dat ze donderdag in amsterdam een wedstrijd had met haar paarden.
in de M springen en de Z dresuur.
een dag later kwam ze op het werk en zei dat ze met springen eerste was geworden en met dresuur tweede.
maar haar springpaard was tijdens de ereronde min of meer op hol geslagen en over een hoge hindernis gegaan en had zijn been gebroken.
hij was naar huis vervoerd met de trailer en zou dan vrijdag worden afgemaakt.
maar ik vroeg dus naar de leeftijd en hij was 3!
hij was op zijn tweede ingereden en liep nu al M. ik vraag me nu af: is dat toegestaan? op je 3e al M lopen lijkt me flink zwaar voor ee paard en nog erg belastend ook. ( overigens is het paard bij zijn oude eigenaren als 2 jarige ingereden, wat natuurlijk niet goedpraat dsat zij er nog op doorrijden.
maar bij de dresuur mag je als 3 jarige toch ook geen Z rijden ofzo, hoe zit dat bij springen?
overigens heeft ze smiddags nog gewoon haar dresuurwedstrijd gereden, ze moest lachen om mijn gezicht toen ze dat zei. ( vroeg me af wat ze met haar paard met gebroken paard hebben gedaan die s'ochtends had gelopen. vandaar)

Een 3-jarige die M-springen loopt, hmhm..
En een paard die op hol slaat en uit zichzelf over een hoge sprong springt en dan zijn been breekt (en zij zat erop en heeft zeker niks?). En een amazone die een dressuurproefje doorrijdt terwijl haar andere paard een gebroken been heeft (die heeft ze gewoon laten liggen daar.