1e Wedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sofie189

1e Wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 15:03

Alllo,
Ik mag mijn 1ste wedstrijd rijden in de winter.
Mijn vriendin heeft er vroeger opgereden en die zij dat die zenuwappig is als de bel gaat want dan gaat hij kei hard galoperen.
wij hebben daar ook en paar filmpjuss van maar die staan helaas niet op de com ;(
Maar mijn pony is altijd zenuwachtig als de bel gaat weet iemand goede tips ofandere dingen?
Xxx Me *D

eenitraM

Re: 1e Wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:04

Oefenen. Ga eens op ander terrein rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:05

hem vaak die bel laten horen
en ook op een ander terrein rijden

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 15:17

B''dankt voor jullie reactie daar ga ik zeker wat meedoen

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:49

Misschien een domme vraag, maar ik heb nog nooit een bel gehoort bij een dressuurwedstrijd. Bij ons steekt de jury gewoon de hand op zodra je mag beginnen.

Verder raad ik aan veel oefenen en zelf de bel negeren. Niet erger maken als het is. Als je zelf denkt dadelijk gaat de bel en gaat ie rennen dan ga je toch anders op je pony zitten. Verder is oefenen natuurlijk altijd goed.

* Als het je eerste wedstrijd is mag je immers niet meteen starten met springen waar de bel wel gaat dus dat sluit ik even uit *

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:53

ik vind de bel maar raar, in friesland word de bel nooit gebruikt en daar mag je starten wanneer je er klaar voor bent...
in groningen word de bel ook niet gebruikt teminste niet waar
ik bij was :P

maar ik zou goed oefenen gaan met de bel !

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:54

Vraag desnoods of je ergens bij een manege mag rijden (een uurtje de bak huren o.i.d) die in het bezit zijn van een bel, dan kun je op ander terrein rijden en gelijk je pony laten wennen aan het geluid.
Bij dit soort dingen is gewenning een goede oplossing, je pony veel die bel laten horen zodat hij het normaal vind en ook meenemen naar vreemd terrein. Kan natuurlijk zijn dat hij tijdens de wedstrijd tóch nerveus is, want als jij dat bent, voelen ze dat. Toch is alle oefening mooi meegenomen!

Vaak kun je ook bij het betalen van het startgeld aangeven dat je liever niet met een bel start, dat heb ik bij meerdere maneges meegemaakt (maar alleen bij springen)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:55

Wordt je pony zenuwachtig of word jij dat waardoor je pony dit ook word?

Jasperintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:49

Als je er zelf zenuwachtig van wordt, dan kan je misschien eerst een bel laten horen als je pony in de wei staat (waar hij het goed kent etc.)

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 22:04

B'dankt voor tips ;)