wie wil er ook zo gaag op wedstrijd maar er gaat altijd ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

wie wil er ook zo gaag op wedstrijd maar er gaat altijd ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 22:12

wie wil er ook graag op wedstrijd en er gaat altijd iets mis?
ik wilde graag 4 jaar geleden starten met een paardje wat ik zelf ingereden heb die was toen van mijn tante,
startkaart aangevraagd,werd hij toen verkocht helaas.
toen had ik nog een samber ruin ging super in de inrij ring,zodra ik de ring inging flipte hij helemaal uit dus dat werd ook niks,(ondelinge wedstrijd)
vorig jaar had ik mijn appie eindelijk ook zelf ingereden paard liep heerlijk,startkaart aangevraagd wilde na de les gaan,steigerd voor de trailer en valt zo met het hoofd op de beton,overleden,
wie heeft er ook zoveel pech gehad zodra je op wedstrijd wilt gaan?

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: wie wil er ook zo gaag op wedstrijd maar er gaat altijd ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:13

Wow, ja dat is wel heel erg pech zeg.
Sterkte Met appie ;(
Nee ik heb gelukkig nog nooit zoveel pech gehad.
Toen ik jonger was wel. 2 jaar achter elkaar. Elke keer had ik zo'n buikpijn van de zenuwen,dat ik naar het ziekenhuis werd gebracht en daar moest blijven slapen en vervolgens niet mee kon doen ;(

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:15

Ik wil ook heel graag op wedstrijd maar heb geen paard om op te starten :+

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 22:18

ik heb nu een fjordje maar denk dat dat niks word heeft zomerexseem en ziet niet bepaald mooi uit op wedstrijd,
en ik heb nog een merie staan maar die is altijd verkeerd gereden,ben dit paardje wel goed aan het trainen op het moment.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:07

JustaLive schreef:
Wow, ja dat is wel heel erg pech zeg.
Sterkte Met appie ;(
Nee ik heb gelukkig nog nooit zoveel pech gehad.
Toen ik jonger was wel. 2 jaar achter elkaar. Elke keer had ik zo'n buikpijn van de zenuwen,dat ik naar het ziekenhuis werd gebracht en daar moest blijven slapen en vervolgens niet mee kon doen ;(

aaawh :(:) Moet zeggen dat ik er zelf ook heel erg last van had. Maar ik moest er steeds van overgeven :') Terwijl ik wedstrijden superleuk vindt,
dus had toen maar besloten om tijdelijk pillen met valeriaan te slikken. Werkt prima, nooit meer last gehad van zenuwen :D
Met m'n vorige pony kon ik helaas niet officieel starten, de galop wilde bij haar er maar niet inkomen ('t was een draver) en later had ze ook bedacht dat elke keer
als ik haar aandreef, dat ze recht omhoog kwam.. Voor m'n eigen veiligheid en plezier, toch maar besloten om d'r te verkopen :(:)
Maar heb nu wel een superleuk wedstrijdpaardje :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 17:07

ah gelukkig,
ik wil zo graag gaan maar we blijven hopen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:43

Ook jij zult een keer groot geluk hebben :j

steef1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:08

zelf heb ik niet zoiets mee gemaakt als jouw. wel heb ik een paar keer gehad dat mijn wedstrijd niet door ging of dat ik niet kon starten omdat ik of mijn paard gewond was.

ik denk dat het niet veel uitmaakt of jou paardje zomereceem heeft hoor het ziet er niet zo heel mooi uit maar het gaat toch ook om hoe jij je figuren rijdt en hoe je ford loopt. toen ik bij je foto's ging kijken vond ik dat hij helemaal niet verkeerd loopt en dat je daar best wel wedstrijden mee kan starten hoor ;) .

en geef de moet niet op :9

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:31

Dat is flink wat pech zeg! Gelukkig heb ik dat zelf nog niet gehad, wel ben ik nog nooit in het Z beland door dergelijke situaties. Eerst reed ik M2 maar werd ik 18 en redde ik de Z net niet, toen een pony gereden die binnen een jaar verkocht werd, daarna een schimmel gereden waarmee ik door omstandigheden ben gestopt dus ook niet. Nu heb ik goede hoop met Donna, maar je weet nooit.
In ieder geval niet opgeven en moed blijven houden, dat houd je op de been.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:38

Mijn wedstrijdjaren zijn ook niet over rozen gegaan.

Heb eerst op een E-pony van iemand anders gereden. De B was ik zo door. Toen ben ik gelijk L1 gaan starten terwijl ik daar eigenlijk niet helemaal aan toe was. Ik heb toen toch 2 winstpunten gescoord maar toen werd ik 18 en moest ik over naar de paarden. Vanaf dat moment wilde de eigenaar ook ieder jaar een veulen bij de pony. Ik heb toen een jaar lang geen enkele winstpunt gehaald (in ongeveer 15 proefjes) en dat was flink balen. Ook was de combinatie wedstrijden en veulens erg lastig. Het ene veulen was net bij de moeder weg en dan begon de buik alweer te groeien voor het volgende veulen.

Toen heb ik besloten om een eigen paard te kopen (die ik nu alweer een jaar heb). Ik startte gelijk L1 en de winstpunten stroomden binnen. Maar in t najaar ging het minder en scoorde ik niet meer. Hij bleek niet helemaal lekker te zijn. Later was hij weer opgeknapt maar alsnog ging het met de wedstrijden niet zo super. Hij is afgelopen winter nog een tijdje niet lekker geweest, weer genezen en nu ik hij weer ziek. Volgens de dierenarts heeft hij last van z'n spieren dus we geven hem nu medicijnen dus hij is aan de betere hand. Maar al met al toch weer 1.5 maand uit de wedstrijden.

Ik rij nu L1 dressuur met 9 winstpunten en daar ben ik toch best trots op. Ik heb er alleen wel 4 jaar over gedaan en dat vind ik iets minder leuk.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:34

Hey Sam,
Ik weet precies wat je bedoeld! Die van mij staat alweer sinds half april vanwege dat ongeluk :(

Maar ooit dan komen wij er ook nog wel ;) haha en dan drinken we erna samen eentje :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:09

aaah zomer eczeem moet je het niet voor laten :n
gewoon de manen afscheren, eventueel de staartwortel ook en lekker starten.
de mijne had vorig jaar geen voorpluk dankzij het schuren, en heeft nu ook soms van die heerlijke schuurstriemen op d'r kont staan.
leg het altijd even uit aan de jury, en klaar.
gewoon lekker starten en genieten!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:13

Inderdaad, je moet je door de zomereczeem echt niet laten tegenhouden!
Heeft je paardje wel een eczeemdeken om? :o

En sterkte nog met je vorige paardje, vreselijk zeg.. :(:)

daimygable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 01:26

ik heb 1 wedstrijd gereden met mijn fries .
zonder ruiterpaspoort enalles .
maar dat ging helemaal mis . myn paard deed noujuist alles wat ik niet wou .
maar mijn paard is een paard met niet zn goede vertrouwen in omgevingen die ze niet kent . wil nu oefen dresuur wedstrijden gaan proberen te doen .

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:49

jullie hebben ook flink pech gehad,
anders ga ik het toch proberen met de fjord is voor de rest niks mis,
loop lekker aan het been,ik moet zo n deken kopen maar ik vind de juiste niet,

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:07

Momenteel gaat het bij mij ook niet helemaal over rozen:
van de winter is mijn paard in de paddock gevallen en had zijn heup geblesseerd nu was hij eindelijk weer een beetje op de rit en had ik wedstrijd ingeschreven en 1,5 dag voor de wedstrijd wordt ie ziek. weer verder gaan trainen en nu wilde ik weer gaan inschrijven maar gisteravond met longeren is ze over een balkje gestruikeld en heeft ze ws haar knieband verrekt.
kortom ook niet zo een succes story dus.
hopelijk hebben we allemaal wat meer geluk in de toekomst!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:23

Hmm dan heb jij ook pech Daphne! Maar ook steeds echt domme pech dat ze toevallig over een balkje struikelt en dan ook nog haar knieband verrekt.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 11:54

ja dat is ook pech hebben inderdaad,

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:01

Wij hebben ook altijd pech. Ben in de zomer van 2004 voor het eerst gestart met mijn paard in de B, twee wedstrijden gereden toen werd ik ziek...Uiteindelijk nog twee kunnen rijden. Het binnenseizoen was niet zo'n succes met mijn paard (hij houdt meer van buiten) dus op naar het volgende buitenseizoen. Maar een paar wedstrijden gereden in 2005 door vervoersproblemen, de winter ging de mist in door twee hoefzweren. Zomer van 2006 ging redelijk, maar toch een flink aantal wedstrijden gemist door het slechte weer en ziekte van mijzelf. Winter was drama (weinig kunnen trainen, twee wedstrijden oid gereden) In de zomer van 2007 had ik zelf een ontsteking in mijn rug en toen dat eindelijk weg was, kreeg mijn paard een blessure. Zomer van 2008 was aardig, begon met een nekblessure van mijn paard en daarna weinig wedstrijden kunnen rijden door onze verhuizing en mijn auto-ongeluk vlak daarna. Dit jaar liep als een trein, tot de week voor de selecties begin juli... Paard kreupel door iets wat ie uitgespookt heeft in het land. Sinds gister kan ik zeggen dat we eindelijk weer op de goede weg zijn... Onze eerst volgende wedstrijd is 21 augustus hopelijk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:03

jammer genoeg heb ik dit soort pech ook vaak gehad

mn schimmel merrie was op onze laatste M wedstrijd ongelukkig gevallen en had haar heup zo beschadigd dat ze moest worden afgemaakt en dan komt er ook nog bij dat onze M punten ook niet meer bekend zijn bij t knhs.
Ik heb geen coupons want ze was van een derde.
Een ander paardje wat ikk net weer onder het zadel had na een ziekte die had ik ook zelf beleerd kreeg een hart aanval tijdens het rijden en viel met mij door de bakrand, ook hij overleed.
Andere paarden werden steeds zomaar verkocht toen ik ze wedstrijd klaar had heel irri.
1 paard heb ik in de pavo cup gestart en ze ging door de week daarna kwam ik op stal was ze weg had dr eigenaar haar verkocht zonder wat te zeggen ze waren ook niet meer bereikbaar.

Ik heb nu een super leuke merrie waarmee ik binnenkort mee wou starten had ookal iemand waar ik mee kon rijden in de trailer maar nee dat ging weer niet door meisje valt van har paard breekt haar rug en wil niet meer rijden. Dus ook geen vervoer meer.

Nu wil ik eind dit jaar weer proberen mn merrie is net weer goed na een flink maag probleem die al jaren liep. Ben haar nu L2 klaar aan t maken zodat we dat eind dit jaar kunnen starten

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:38

sammy1 schreef:
ik heb nu een fjordje maar denk dat dat niks word heeft zomerexseem en ziet niet bepaald mooi uit op wedstrijd,
en ik heb nog een merie staan maar die is altijd verkeerd gereden,ben dit paardje wel goed aan het trainen op het moment.

Met zomerexceem kan je gewoon op wedstrijd hoor, mits je paard fit is. Mijn pony heeft ook heel erg zomereczeem en heb er zelf mee op het NK gereden. Niets aan de hand hoor :P

Helaas bleek mijn pony later wel zieker te zijn, dus start nu alleen in de winter.

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:24

Heb helaas (nog) geen eigen pony. Zijn wel aan het kijken. Maar veel verzorgponys gehad, dan zou je starten en werden ze verkocht.
En wel een aantal pony's 2 keer gestart ofzo en dan werden ze ook weer verkocht.
Afgelopen jaar heel leuk springpaardje, M gestart, alleen heeft meegelopen in manegelessen en blessure aan voorbeen opgelopen en staat nu op rust in het land, mag niet meer gereden worden.