Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
) Jury: Ja, die volte was niet zo mooi hè. Ik: ja ze gleedt uit over een koeienvlaai. Wist de jury niet dat er koeienvlaaien lagen. Het zou wel fijn zijn als de jury weet hoe de bak erbij ligt, of ze er dan vervolgens rekening mee moeten houden? Moeilijk. Als toch iedereen er last van heeft dan zie je dat inderdaad wel terug in de einduitslag. (Alhoewel dat soms met een drassig weitje nog tegenvalt, de laatste starts zitten toch met een meer afgetrapt weitje dan de eerste starts). Tyke schreef:wat is rekening houden. Het is voor alle ruiters hetzelfde in die ring.
Denk als het gaat om een zware bak dat het jurylid dat wel ziet. Maar in hoeverre rekening ermee houden??
Scum schreef:Tyke schreef:wat is rekening houden. Het is voor alle ruiters hetzelfde in die ring.
Denk als het gaat om een zware bak dat het jurylid dat wel ziet. Maar in hoeverre rekening ermee houden??
Niet altijd.
Ik heb wel eens gejureerd op een wedstrijd waarbij het flink regende. De eerste 5 combi's konden nog fijn rijden. Daarna werd de hoefslag steeds meer kapot gereden en toen we bij nummer 15 waren was het meer glijden als rijden. En er moest flink geploegd worden.
In zo'n geval snap ik best dat mensen iets meer de binnenhoefslag moeten nemen. En dat ze in een middendraf weg kunnen glijden en dan hou ik daar wel rekening mee.

Yess schreef:Ik snap niet dat als de bodem zo slecht is dat je gaat glijden je niet voor je paard kiest en gewoon afgroet.
Heb niet zo lang geleden op een kurkdroog land wedstrijd gehad. Had geen ijzers en mijn paard is nog niet perfect in balans. Draf ging goed, galop echt niet, waarna het vertrouwen in de draf ook geheel weg was. Jury heeft m.i. zeer hoog gepunt voor de galoponderdelen. Tweede proef ben ik binnengekomen, paard gleed weer weg en heb direct afgegroet. Ga voor een slechte bodem niet het vertrouwen en de benen van mijn paard op het spel zetten.
sernet schreef:Yess schreef:Ik snap niet dat als de bodem zo slecht is dat je gaat glijden je niet voor je paard kiest en gewoon afgroet.
Heb niet zo lang geleden op een kurkdroog land wedstrijd gehad. Had geen ijzers en mijn paard is nog niet perfect in balans. Draf ging goed, galop echt niet, waarna het vertrouwen in de draf ook geheel weg was. Jury heeft m.i. zeer hoog gepunt voor de galoponderdelen. Tweede proef ben ik binnengekomen, paard gleed weer weg en heb direct afgegroet. Ga voor een slechte bodem niet het vertrouwen en de benen van mijn paard op het spel zetten.
Voor mij gaat tenslotte ook alles voor de gezondheid voor mn paard en neem ik ook geen risico's, om mn paard naar de kl.. te rijden.![]()
De baan was overigens goed te rijden, de B en L hadden inprincipe geen last.
Maar in de M klasse met name voor je galoponderdelen met o.a voltes 10 meter,was het bij nader inzien gewoon té glad en kan je je daar behoorlijk (ook ik) in verkijken!
Mn 2e proef heb ik ook niet meer daar gereden, deze was in bak.
Anders had ik niet de 2e proef gestart.
Het gaat hier in dit topic over 'de jury's welke rekening houden met de bodem'.
En met dit geval op deze wedstrijd waar ik heb gereden, dus niet.