Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dat bedoel ik haha, telde een maand teveel mee 

) al moeilijk genoeg in zo'n klein krabbelringetje
Straks ook nog L1, en dan wat gas geven enzo, is toch wel belangrijk dat hij dan goed grip heeft
Dan maar ijzers eronder dus
__PSM__ schreef:Wat zouden jullie doen ijzers eronder, of gewoon het seizoen uitrijden.. Ik moet hem zowiezo nog een keer laten bekappen, dat wil ik dan nu eigenlijk direct doen, en dan ijzers eronder laten slaan zodat ik niet nog meer startgeld weg gooi als het ware. Paard ging de laatste wedstrijd ook wat aan het glijden en ging daardoor om in balans te blijven proberen flink door te galoperen, paard is bijna 180 hoog, en dan is zo'n ring dus erg klein en wil netjes rijden niet meer.
Vandaar eigenlijk mijn gedachte aan ijzers, liever ijzers dan een paard wat bang wordt op het gras. Wat vinden jullie?
Citaat:"Ik heb tot nu toe totaal geen problemen gehad op wat voor terrein dan ook. Afgelopen zomer was het een keer ontzettend nat en soppig, maar we hebben geen enkel slippertje gemaakt. Vorige zomer op groot concours in Oudenbosch was de grond kurkdroog, keihard en glad. Daar heb ik hem 1 keer een klein stukje voelen doorglijden, maar verder zonder problemen door kunnen rijden.
Wat mij trouwens opvalt is dat Oscar zich vroeger met ijzers veel moeilijker aanpaste aan een harde en / of onregelmatige bodem. Sinds hij zonder ijzers loopt, merk ik weinig aan hem op slechte bodems. Dat zal komen doordat hij nu optimaal de schokbrekende werking van zijn stralen kan benutten. Dit heeft natuurlijk een positieve werking op zijn gewrichten, bovendien kregen die gewrichten het tijdens het rijden met ijzers en stiften natuurlijk het flink te verduren. Al met al is hij er dus echt op vooruit gegaan!"
) Dus daarna gelijk ijzers eronder laten zetten. 
Citaat:Ik zou ook geen ijzers aan doen, vind het een beetje raar dat een paard niet op het gras zou kunnen lopen zonder ijzers, hoe doen ze dat in de wei dan als ze daar uit een dak gaan??
HIj loopt vaker door het bos, maar daar liggen ook zandpaden. Ik zeg nergens dat een paard niet blootvoets door het leven kan, ik heb een fijne smit, daar zul je mij niet over horen..midgie schreef:Ik zou ook geen ijzers aan doen, vind het een beetje raar dat een paard niet op het gras zou kunnen lopen zonder ijzers, hoe doen ze dat in de wei dan als ze daar uit een dak gaan??