Vragen over selectie- en regiokampioenschapen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_vv

Vragen over selectie- en regiokampioenschapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 14:19

Ik heb een paar vragen over de selectie- en regiokampioenschapen, aangezien ik er (nog) niet veel verstand van heb en misschien dat iemand mij kan helpen.

1) Wanneer heb je je tijdens de eerste selectiewedstrijd al definitief geselecteerd voor de regiokampioenschappen? Met welke prijzen of punten bij de dressuur bijvoorbeeld? (ik neem aan zowiezo bij de eerste prijs) En wanneer bij het springen?

2) Ik snap de punten ook niet echt. Ik las dat nummer 1, 30 punten heeft en nummer 2 heeft 30 - (aantal selectiecombinaties/30)?

3) Na de twee selectiewedstrijden gaan ze kijken naar het beste resultaat. Wanneer mag je dan precies door? Met hoeveel punten e.d.?

wake_up

Re: Vragen over selectie- en regiokampioenschapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:47

1) je moét minimaal 2 selectiewedstrijden rijden om je te selecteren, tenzij je Z bent, dan mag je je gewoon inschrijven voor de regiokampioenschappen.
2) Sorry, kan ik je niet mee helpen, ik vat 'm ook niet helemaal :+
3) Bij de site van je kring staat sowieso op, hoeveel mensen van je kring in jou discipline, klasse en categorie doormogen.
Dan kijken ze volgens mij naar je 2 beste resultaten van de selectiewedstrijd (dus als je 3 selecties mee hebt gereden valt de slechtste weg), en dan kijken ze naar je plaatsing. Als je bijv. bij de 1ste selectie 2e werd, en bij de 3e selectie 5e, heb je dus een plaatsing van 7.
Volgens mij worden ook de punten van je twee beste selecties bij elkaar opgeteld, maar weet niet of dat ook werkelijk invloed heeft, ik dacht alleen de plaatsing.

Eva_vv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 14:53

Heel erg bedankt voor je informatie! :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:04

Mag ik trouwens ook nog een vraag stellen over selecties? (anders moet ik een nieuw topic openen, en aangezien het ook over selectie gaat vind ik dat een beetje onzinnig :+ )

Wanneer ben je kringkampioen?

Eva_vv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 15:09

Tuurlijk! :)

Ben je niet kringkampioen als je van beide wedstrijden de beste score hebt van alle andere medekringcombinaties? (ik weet het ook niet precies hoor)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:10

gaat dan dan per klasse, of alleen in totaal?

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:13

Het ligt trouwens aan in welke provincie je rijd of paarden/pony's.

In Noord-Holland moet je je bijv. met pony's dressuur mee hebben gedaan aan een kringwedstrijd maar hoef je je niet geselecteerd te hebben, en dan mag je naar Regio. Bij de paarden is er geloof ik maar 1 kringwedstrijd. Kan het mishebben hoor :).

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:41

klopt in noord holland heb je 1 kring wedstrijd, deze is voor iedereen open. zaterdags meestal pony`s zondags meestal paarden.
in noord holland heb je verschillende kringen zoals ik woon in de regio noord en heb dus ook meegedaan aan de kring kampioenschappen noord holland noord. woon je in amsterdam heb je kring zuid, de beemster heeft kring midden en richting bergen/schoorl heb je kring centraal.
ieder start in zijn eigen kring.

daarvan mogen van elke klasse een aantal door per klasse naar de noord hollandse kampioenschappen.
deze worden dit jaar in hoofddorp gehouden.

als je je selecteer om bij bijvoorbeeld de beste 8 te komen mag je door naar de hipiade in ermelo, dit is tevens het nederlands kampioenschap.

je mag je zelf kringkampioen noemen als je winnaar bent van door 2 beoordeelde proeven, en daarvan als hoogste in totaal bent geeindigd :)