Startkaartaanvraag: hongaars paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLisaa

Startkaartaanvraag: hongaars paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 19:52

In mijn paards paspoort staat alles in het hongaars dus ik kan niet alles lezen.. Nu staat er bij kleur: pej en ik heb vertaalt met het internet en dat betekent vos, maar mijn paard is duidelijk bruin. Moet ik nu op het startkaartaanvraag formulier vos invullen of bruin? En de aftekeningen kan ik ook niet lezen en zijn ook moeilijk te vertalen. Sommige hadden gewoon zie kopiën ingevuld had ik gezien op internet. Kan ik dit ook doen ondanks dat het in het hongaars staat? En hoeveel kopien moet je nou meesturen, drie? En als laatst; de lengte van mijn paard staat niet in het paspoort, moet ik daar gewoon een schatting van maken?

Ik hoop snel antwoord te krijgen..

ccathalijne

Re: Startkaartaanvraag: hongaars paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:58

ALs je een startkaart wilt, dan moet je paard officieel gemeten zijn, als hij nog geen 8 is moet dat elk jaar zowiezo gebeuren. Kan je voor de rest niet even bellen met de KNHS hoe je dit op moet lossen?

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 20:00

dat geldt toch alleen voor pony's?

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:08

Oh grapje, ik dacht er helemaal niet aan dat je een paard bedoelt. Zit zelf namelijk voornamelijk in de pony's, sorry. Dan weet ik het verder niet en zou ik zelf toch even de KNHS bellen om alles te vragen zodat je niet alle moeite voor niets doet. Succes ermee!

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 20:10

haha, geeft niet ;) ik denk dat ik maar even ga bellen dan..

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:11

De stokmaat van een paard die je doorgeeft voor je startkaart kan je zelf gemeten hebben of geschat. Beiden is voor de paardenstartkaart geldig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:14

Volgens mij moet je eerst een Nederlands paspoort hebben.

Ik heb een paardje uit Roemenië en die moest binnen 6 maanden een Nederlands paspoort hebben.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:58

Ik heb een Frans paard en ben gewoon ingeschreven bij het KNHS met dit Franse paspoort. Zij hebben wel alle pagina's gestempeld. Paspoort moet je dus langsbrengen of opsturen.
Gewoon even bellen, dat is gewoon het makkelijkst.

Succes alvast met je Hongaar! :)

ggit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:00

ik heb een keer een paard uit Letland gehad, was ook volstrekt onleesbaar. Ik heb het zo'n beetje gegokt (de internetvertaalsites kennen ook geen Lets), en kreeg gewoon een nieuw paspoort.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:57

Ik heb ook een paard uit hongarije en alles gewoon ingevult zoals je het ziet, de stokmaat opgemeten. Die van mij is een schimmel dus dat was makkelijk in te vullen.

Dus gewoon bruin invullen, aftekening opschrijven zoals je ze zelf ziet en gewoon kopieen maken en meesturen. Als je vos opschrijft geeft dit misschien problemen op concours als je met een bruine verschijnt.

Verder had ik wel het probleem dat het paardnummer zoveel nullen heeft dat het niet op de startkaart paste (wel op coupons trouwens) maar dit was volgens de KNHS geen probleem op concours.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:33

Je moet toch een kopie van je paspoort meesturen, kunnen ze bij de KNHS zelf bekijken of het klopt wat je hebt ingevuld... :D

Mijn paard heeft een Portugees paspoort, je hoeft geen Ned. paspoort aan te vragen om te kunnen starten hoor, het is alleen even een vertaalslag inderdaad... 8-)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:32

Volgens mij kan je gewoon een startkaart aanvragen. Maar je betaald wel 20 euro extra omdat je paard in NL ingeschreven moet worden. ( mijn moeder doet het secretariaat en heeft dit al vaker meegemaakt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:43

je kunt gewoon aanvragen allen bladzijdes kopieren en mee sturen kunnen ze alles nog even controleren.
En dat inschrijven en die 20 euro heb ik niet hoeven doen hoor ;) en mijn paard heeft een duits paspoort.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:50

Die 20,- heb ik ook nog nooit gehad, inderdaad gewoon alles invullen, kopie pastpoort mee en dan moet het goed komen...

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:13

Raar. Wij moesten alle keren bij Franse of Duitse paspoorten wel 20 euro betalen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:28

Ik start een paard met een portugees paspoort en ga er een starten met een deens paspoort. Ik heb de kopieën gewoon ingestuurd (voorblad, afstamming en kleur/aftekeningen) en het formulier ingevuld. Dat was voldoende.
Is die 20 euro niet om je paard over te laten schrijven naar de nederlandse eigenaar? In plaats van voor je startkaartaanvraag.

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:40

Houd wel rekening met die medische bijlage!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:13

via www.nl-paardenpaspoort.nl kun je nakijken en/of navragen of je paspoort voldoet aan de EU-eisen.

En je startkaart kun je aanvragen via de vereniging, je kunt de KNHS bellen om de rest van je vragen beantwoord te krijgen.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:22

Ik heb een duits paard en mij werd verteld door die arts die m keurde je moet een KNHS paspoort aanvragen voor dit paard. Omdat ie nog niet gechipt was.
Ik wilde niet dat mn paard zn duitse papieren kwamen te vervallen. Heb de KNHS gebeld en hun hebben uitgelegd waar in de barcodes van de chip moest plakken. paspoort naar het hannoveranen verband gestuurd en paar weken later had ik mn paspoort terug en stond het op mijn naam.

Dus dat een paard een nederlands paspoort nodig heeft is niet waar. je moet inderdaad alleen even opletten dat de medische bijlage erbij zit.
is dit niet het geval dan zou ik wel een KNHS paspoort aanvragen. Want weet niet hoe dat werkt met een hongaars paspoort.

let wel op dat de gegevens goed op de startkaart komen te staan.

Bij mijn paard stond bij de vader niet het duitse stamboeknummer maar die van het KWPN omdat ie daar ook is goedgekeurd. (foutje van de KNHS bleek achteraf) Heb op een wedstrijd een waarschuwwing gehad van een jurylid die alles na ging kijken.
Het was zelfs zo dat als ie kwaad wilde ik niet mocht starten.

Dus kijk echt goed je startkaart en coupons na.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:32

Ik heb net bij mijn hannoveraan met Duits paspoort een startkaart aangevraagd èn ik heb bij het duitse paspoort via het KNHS een inlegvel medische behandeling erbij. De barcodes (van de chip) zijn hier en daar in het paspoort geplakt en afgestempeld door de KNHS, dus hoe dan ook; je hoeft niet te investeren in een nieuw paspoort als je een duits paard hebt; voor een poolse ook niet weet ik uit ervaring; voor de rest weet ik het niet. ;)