leuk idee viertal.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amytj

leuk idee viertal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 12:04

Hallo iedereen,

wij mogen met ons viertal door naar de Regiokampioenschappen.
We doen alles het zelfde singels caps shabrakjes zwepen etc.
maar nu wilde ik aan jullie vragen of jullie misschien nog een leuk
idee hadden voor in de manen/staart of gewoon bij de ruiters,
zodat als we de ring in komen de jury gelijk versteld staat. :D

Groetjes, Amy.

Springruit06

Re: leuk idee viertal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:06

Misschien kunnen jullie gekleurde lintjes erdoor heen vlechten (door staart manen en je eigen haar) ?

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 12:07

Jaaa, daar zat ik zelf ook al aan te denken wel een leuk idee! :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:08

dat staat in het dressuurboekje als iets waar minder prijs op wordt gesteld.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:08

Waarom dat dan?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:10

omdat het geen carnaval is,maar een officiele dressuurproef :=
ik zou gaan voor een bepaalde kleur elastiekjes en dat in de knotjes doen. als je bv allemaal rood of paars neemt, ziet dit er gelijk superstrak uit, en val je positief op. 8-)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:45

Ik vind rood en paars dan kinderachtig..
Laat allemaal bijvoorbeeld een goud of zilver randje langs je jasje zetten en laat dit terugkomen in de zweep, het dekje, sporen, beugels, frontriem etc en in de stiekjes van de manen. Ook kan je met zijn alle jullie cap blingen, kraagje van je jasje, op je broek, sporen etc.
succes

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:23

Oef, al dat bling bling is altijd veel te veel aanwezig.

Ik zou gaan voor eenzelfde frontriem met een kleurtje erin bijv. Of dezelfde vorm.
Maar onthoud dat jullie het van je rijden moeten hebben en niet van alle poespas eromheen.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 20:37

Jaa dat snap ik maar het is natuurlijk wel leuk dat als we de ring in komen dat de jury gelijk zoiets heeft van o dit gaat wat worden. :P

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:45

Trekken jullie allemaal oranje handschoentjes aan. :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:54

smeetjoew schreef:
Trekken jullie allemaal oranje handschoentjes aan. :D

:Y) dat is wel stoer!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:27

Je kan ook allemaal een stukkie wit tape om je knotjes doen :)

*vind het persoonlijk niet heel mooi, maar kan leuk zijn als je het alle 4 hebt *

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:33

wij zijn nog NK kampioen daarmee geworden := erg leuk

wij hadden in de manen gewoon alles hetzelfde, simpel, alle knotjes aan rechterkant gedragen met zilveren elastiekjes erdoor heen, en allemaal een witte frontriemn, bordeaxrode cappen, zelfde kleur bodywarmers, en wit dekje met dezefde rode loge erop van onze club, maarja, dat regelde iemand allemaal :P zal eens foto zoeken..

zou het simpel en stijlvol houden :D geen linten etc door manen vlechten , wit tape ofzo kan nog wel :)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:36

Citaat:

vind je dit kinderachtig dan ? wij hadden alles bordeaxrood.. dit keer niet de cappen, maar normaal gesproken bij de meesten groepen van onze club ook ! :) Je ziet het alleen niet erg goed op de foto
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:23

Toen wij door mochten naar de regio had ons ma van die hoezen voor om je frontriem laten maken waar bij ons de afkorting van de club op stond in letters (RRR). Hier hadden we heel veel positieve reacties op gehad, ook hadden we een 9 voor de uniformiteit en verzorging. Toen we naar de hippiade mochten hadden we ook nog van die plastronspelden laten maken.

Verder hadden we allemaal blauwe jasjes, meestal een HH basic cap (als ik mijn oude cap niet was vergeten), zwarte laarzen, geen zweep, proberen allemaal sporen aan te hebben. Heel toevallig droegen al onze pony's hun manen naar rechts :P We hadden het door 1 ouder met naald en draad in laten vlechten zodat het er mooi gelijk uit zag.

Verder is allemaal het zelfde hoofdstel kopen als je zin hebt wel leuk, maar daar wordt er niet naar gekeken. Ik zou wel allemaal witte rijbroeken aan doen en dezelfde beugels. Hier werden wij voor afgerekend op de hippiade namelijk. En allemaal hetzelfde dekje kijkt ook veel netter

http://94.100.114.90/561200001-56125000 ... _0IjD.jpeg hier zie je de frontriem mooi

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:26

vet hoe heb je die frontrien zo gedaan?? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:27

een paar cm rekbare stof geknipt, zodat hij rond je frontriem kan, klitteband eraan, letters gekocht bij de intertoys en die erop genaait.
Heel simpel, maar toch heel leuk!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 15:16

Jaa idd!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:46

Amytj schreef:
Jaa dat snap ik maar het is natuurlijk wel leuk dat als we de ring in komen dat de jury gelijk zoiets heeft van o dit gaat wat worden. :P

Ja, en dan denken ze dat, en gaat het per ongeluk toch mis, dan gaat de jury alleen maar denken: zie hier, een groep die zit te prutsen en het probeert te verdoezelen door de aankleding.

Daarbij, wat een van de anderen ook al zei: het is een dressuurproef, geen modeshow. Er is zelfs al een keer besloten dat er geen strikjes meer in de manen en staart mochten, omdat de dieren geen barbiepoppen zijn...
Ik zou gewoon rijden zoals je altijd rijdt, zo ben je toch ook door de selecties gekomen?

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:56

lalunamyo schreef:
Citaat:

vind je dit kinderachtig dan ? wij hadden alles bordeaxrood.. dit keer niet de cappen, maar normaal gesproken bij de meesten groepen van onze club ook ! :) Je ziet het alleen niet erg goed op de foto
Afbeelding

Was dit op de hipiadde, vorig jaar? volgens mij moesten wij tegen jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:18

kleinvosje schreef:
Amytj schreef:

Ja, en dan denken ze dat, en gaat het per ongeluk toch mis, dan gaat de jury alleen maar denken: zie hier, een groep die zit te prutsen en het probeert te verdoezelen door de aankleding.

Daarbij, wat een van de anderen ook al zei: het is een dressuurproef, geen modeshow. Er is zelfs al een keer besloten dat er geen strikjes meer in de manen en staart mochten, omdat de dieren geen barbiepoppen zijn...
Ik zou gewoon rijden zoals je altijd rijdt, zo ben je toch ook door de selecties gekomen?

Maar als het rijden opzich goed gaat haal je altijd extra punten met de aankleding ;)
Vorig jaar op de Brabantse mochten wij overkampen omdat wij die 9 voor de uniformiteit en verzorging hadden, het scheelde namelijk maar een puntje met de andere van onze ring. En dan ben je toch blij met dat net wat beetje meer aankleding (lees; de frontriemen in ons geval)

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:26

Alle knotjes aan 1 kant, zelfde aantal knotten. Zelfde jasjes, caps, eventueel zweepjes, sjabrakjes, frontriem, zelfde kleur tuig, allemaal een goed humeur (niet boos kijken dus dat scheelt meestal wel), voorknot, staartvlecht, zo moest ons viertal ook altijd. Moet eerlijk toe geven het is een schitterd gezicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:35

Dan zou ik ook opletten dat je allemaal dezelfde beugels hebt.. en allemaal een witte rijbroek (dus ook niet 1tje die verkleurt is) want daar kan een jury zich aan ergeren.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 13:37

__Marloes schreef:
kleinvosje schreef:

Maar als het rijden opzich goed gaat haal je altijd extra punten met de aankleding ;)
Vorig jaar op de Brabantse mochten wij overkampen omdat wij die 9 voor de uniformiteit en verzorging hadden, het scheelde namelijk maar een puntje met de andere van onze ring. En dan ben je toch blij met dat net wat beetje meer aankleding (lees; de frontriemen in ons geval)

Jaa daarom juist. Maar als er iets mis gaat dan is het zo maar ik vind zelf dat het er allemaal gewoon netjes uit moet zien anders heeft de jury juist zo iets als het fout het gaat van hmmm doen ze er wel genoeg voor..

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:04

wij deden met onze viertallen altijd heel erg ons best om alles precies hetzelfde te hebben, niet overdreven, maar toch wel alles wat hier genoemd wordt. Tot het soort riempje van de sporen aan toe!

Daarom vind ik het ook erg jammer dat er helemaal geen controle van de jury meer bij de ruiters zelf is. Eerder kwam de hoofdjury dan uit de auto om bij alle ruiters+commandante te checken hoe het er van dichtbij uitzag en of alles goed schoongemaakt was. Nu dit niet meer gedaan wordt, zelfs niet op het NK heb ik zelf wel zoiets van dan doe ik er ook minder moeite voor. Het gaat tenslotte toch echt om het rijden, hoe gelijk dat allemaal is ;)