Ik dacht dat het niet uitmaakte..Volgens mij heb ik op de manege geleerd dat hij over mijn handen moest hangen, maar omdat ik na verloop van tijd vond dat het in de weg zat, liet ik hem onder mn hand lopen. Zo heb je minder last ervan. Maar wat echt 'moet', geen idee. Doe het gewoon zoals ik het het prettigst vind!
Imago01
Geplaatst: 24-06-09 08:22
Teugellus moet inderdaad ONDER je teugels door...
Marsje_Bon
Geplaatst: 24-06-09 08:23
Ik heb ze ook altijd onder de teugels door, vind het irritant als ze er boven hangen, dan zitten ze voor mijn gevoel in de weg.
ILoveMyHorse
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-09 08:24
Heeft iemand misschien een duidelijke foto van hoe het wel moet dan?
op die foto zitten ze inderdaad onder de teugel en zo hoort het ook. heel officieel hoor je de lus zelfs nog aan de rechterkant te leggen
Imago01
Geplaatst: 24-06-09 08:31
Volgens mij mag je er geen puntenaftrek voor krijgen en staat er ook niets over in de officiële reglementen (deze kun je vinden op de website van KNHS). Het stamt nog uit vroegere tijden (ridders, zwaard links, teugels rechts) en tegenwoordig vertel ik er als ‘reden’ bij dat je zo bij het opstijgen niet met je voet in de teugel verstrikt kunt raken.
Bij 4-, 8-tallen en carrousel rijden is het een officiële regel dat iedereen de teugellus aan de rechterkant moet houden.
Judje
Geplaatst: 24-06-09 08:31
Verplaatst van HAR naar WD-V.
Dan doe jij het goed volgens mij Ilovemyhorse.
@TS: goede vraag, maar heb je aan de jury gevraagd hoe die het dan wel wou zien? Als je je coupon krijgt is het handig direct even te lezen en te kijken of je nog vragen hebt, zodat je het de jury in kwestie meteen kan vragen. Dan weet je iig zeker hoe het bedoeld is.
BeeMed
Geplaatst: 24-06-09 08:33
ik heb ze altijd netzo als Ilovemyhorse
ILoveMyHorse
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-09 08:33
Ja klopt, maar ik dacht gelijk dat ik het snapte. Achteraf ging ik er goed over nadenken en toen begon ik te twijfelen maar toen zat ik alweer thuis en met lesgeefster is nu op vakantie
Ze horen zoals op de foto. Er onder en aan de rechterkant. Als instructrice hoor je daar wel op te letten dus vreemd dat ze je daar niet op gewezen heeft. Net als bij knuffeldier, het hoort zo niet, raar dat jou instructie daar niets van zegt.