Paardenpaspoort en problemen met het formaat op de wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Domburg

Paardenpaspoort en problemen met het formaat op de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 22:40

Ik vind het formaat van het paardenpaspoort zeer onhandig. Ik kan hem niet in mijn binnenzak steken en vind dit zeer lastig.

Het is daardoor ook al een keer voorgekomen dat ik hem kwijt ben geraakt. Ik werd behandeld als een bandiet en het koste mij een fortuin om een nieuwe aan te vragen.

Ik ben benieuwd te horen wat de ervaringen zijn.

bvd.

m.vr.gr.

Sjonniej

Re: Paardenpaspoort en problemen met het formaat op de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:06

Waarom zou je hem in je binnenzak mee willen nemen?

Ik heb 1 map, waar al mijn wedstrijddocumenten inzitten; paspoorten, startkaarten, proeven, reglementen, stopwatches etc. Bij het aanmelden op het secr. even die map mee en je hebt alles bij, daarna weer netjes terug in de auto en je raakt niets kwijt.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:09

Nou ik kan me voorstellen dan er ook mensen zijn die alleen op wedstrijd gaan en de dressuurproeven uit het hoofd rijden. Voorafgaand aan de proef moet je dan eerst langs de jury met je paspoort, dus die moet je dan bij je hebben. Vaak zie ik dan dat deze ruiters/amazones het paspoort in de zak hebben zitten en dat lijkt me idd zeer onhandig. Ten eerste zit dat in de weg met rijden en ten tweede valt hij er zo uit.

Kan me het probleem van de TS heel goed voorstellen.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:10

en een kopietje? en als ze het echte willen zien lopen ze maar mee naar de auto ofzo?
(of jij loopt even op en neer naar de auto ;) )

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:13

In de Endurance hebben we gewoon een map met de papieren om onze nek hangen, kan onder je jasje. Bij dressuur ook een ideetje?

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:21

zij schreef:
en een kopietje? en als ze het echte willen zien lopen ze maar mee naar de auto ofzo?
(of jij loopt even op en neer naar de auto ;) )

Dat mag niet. Je moet het originele document laten zien.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:26

Helma_Amber schreef:
Nou ik kan me voorstellen dan er ook mensen zijn die alleen op wedstrijd gaan en de dressuurproeven uit het hoofd rijden. Voorafgaand aan de proef moet je dan eerst langs de jury met je paspoort, dus die moet je dan bij je hebben. Vaak zie ik dan dat deze ruiters/amazones het paspoort in de zak hebben zitten en dat lijkt me idd zeer onhandig. Ten eerste zit dat in de weg met rijden en ten tweede valt hij er zo uit.

Kan me het probleem van de TS heel goed voorstellen.

Voordat je je proef mag starten laat je heel je paspoort aan de jury zien?? Dat is geheel nieuw voor mij. Is dit gewoon bij dressuurproeven in NL?
Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat het lastig is. Maar ben bang dat het paspoort praktisch gezien niet verkleind kan worden, dan wordt het weer cm's dik. De entingen, metingen en andere gekkigheid zullen er toch allemaal in genoteerd moeten kunnen worden.

Kun je in zo een geval, wanneer je dus zonder lezer bent, je paspoort tijdens het losrijden dus om je nek hangen en tijdens de proef even aan de jury afgeven?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:33

Het kan voorkomen dat de jury je paspoort wil zien voordat je de proef start.
Dan is het iid vrij lastig als je niemand bij je hebt.
Maar verkleinen lijkt mij ook erg lastig!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:37

Ja voorafgaand aan de dressuurproef geeft de voorlezer van de proef (of als je alleen bent dus zelf) het paardenpaspoort en de startkaart aan de jury voor inzage van transpondernummer en entingen. Het gebeurt zelden dat een jury het niet in wil zien.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:39

Mijn engelse paardje heeft een paspoort op A4 formaat, daar zijn die NL paspoorten klein tegen := . Ik heb ook alles in een map, maar vind het gedoe ook lastig met de paspoorten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:52

Helma_Amber schreef:
Ja voorafgaand aan de dressuurproef geeft de voorlezer van de proef (of als je alleen bent dus zelf) het paardenpaspoort en de startkaart aan de jury voor inzage van transpondernummer en entingen. Het gebeurt zelden dat een jury het niet in wil zien.

En in welke regio's is dit dan?

Hier in regio R'dam heb ik het echt nog nooooit meegemaakt dat er ooit iemand maar gevraagd heeft naar een paspoort of startkaart.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:54

In heel Nl is dat Sjonniej
Vooral op de wat grotere wedstrijden gebeurd dit.

Bij kringkampioenschappen gaat het steekproefsgewijs en bepaalde jury's willen het altijd zien.

Ik woon ook in de regio Z-H en vlak bij Rotterdam en ook hier gebeurd het wel eens dat de jury's er om vragen!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:59

Volgens mij is het zelfs verplicht dat de juryleden de entingen controleren en kijken of het transponder nummer klopt met dat op de startcoupons. Maar als ik dat zo lees, begin ik te twijfelen.
Hier in de provincie Groningen kijken juryleden de paspoorten altijd in.

DTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:04

Ik maak het ook vaak mee dat de jury het paspoort voordat ik start wil zien (van alle ruiters). Gelukkig leest een vriendin van mij altijd mijn proeven voor, dus zij houdt ook gedurende de proeven het paspoort bij zich, zodra ik klaar ben met mijn proeven, bergen we deze op in de auto. En zo doen we het ook met haar paard.
Wat ik ook vaak tegen kom is dat je bij het secretariaat je paspoort moet laten zien en dat die door hun op entingen etc gecheckd wordt. Dit is wel super handig, want dan kanje meteen je papieren opbergen.
Let wel op ook dan heeft een jury of official ten alle tijden nog het recht om je papieren in te kijken.
Ik start voornamelijk in de provincie Noord-Holland & Utrecht hier moet ik het de ene x aan de jury laten zien en de andere x bij het secretariaat. Maar ook in Ermelo waar ik wel eens start heb ik beide manier meegemaakt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:07

Ik heb voor de zekerheid altijd mijn rugtas in de buurt met daarin het paspoort en de startkaart. Toevallig werd er afgelopen zondag weer eens om gevraagd. Gebeurt bijna nooit *Regio Utrecht* maar het is handig om het in de buurt te hebben. En ik heb de mazzel dat er altijd wel iemand meegaat die met mn tas wil slepen :)