Geen of maar 1 commentaar op protocol

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

___Sanne

Geen of maar 1 commentaar op protocol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 19:55

Ik heb het een aantal keren gehad, dat ik mijn protocol terugkreeg met gewoon GEEN commentaar en slechte cijfers. Hier kan ik me nu zo erg boos om maken! Ik ga toch niet voor niks naar wedstrijd, dat is veel werk hoor, zoals jullie ook weten! En dan krijg je slechte punten waar je vervolgens niets mee kunt en je bent dus voor niks op wedstrijd geweest. Is je hele dag vergald door zo een jury. Het klinkt wel erg grof maar zo ervaar ik het dan wel. Je bent de hele dag ermee bezig en dan krijg je echt stank voor dank. En als je zo chagrijnig wordt van jureren dan stop je er toch mee in plaats van mensen gewoonweg af te kraken door zulke slechte punten te geven?
Voor de ervaring hoef ik niet op wedstrijd, want na al die wedstrijden die we al gedaan hebben, hebben we wel ervaring natuurlijk.
Maar ik snap niet waarom de jury niet gebruik maakt van een persoon die we "schrijver" noemen...Jeetje ben ik het niet waard ofzo? Tsja, dat je Toran niet mooi vind, of vind dat ik niet kan rijden ofzo, geef me dan wel een beetje opbouwend commentaar!
Want, ik vond dat de afgelopen wedstrijd wel aardig ging, misschien geen winstpunt, maar wel rond de 175. Maar nee hoor, 159 en dus niks, alleen een 2 voor aanspringen in de linkergalop, en het enige commentaar op de hele protocol erbij: Foute galop. Goh, daar heb ik wat aan hè?
Er is ook niemand die mijn proef kan opnemen, dus dat kan niet. Dan had ik nog wel kunnen terugkijken waarom ik deze cijfers krijg, maar dat neemt niet weg dat er gewoon commentaar op mijn protocol had moeten staan!

:(

Maargoed, hebben jullie dit ook wel eens, en hoe denken jullie hierover?

EllyC

Re: Geen of maar 1 commentaar op protocol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:59

Ik kan me er niets bij voorstellen want mijn schrijvers hebben altijd kramp. Ik vind overigens dat je ook bij goede cijfers heel goed commentaar kan geven.

Spreek de betreffende jury erop aan, is het enige advies dat ik je mee kan geven.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:01

goh, mijn protocollen staan altijd vol commentaar, met wp en ook zonder wp!
zelf jureer ik fnrs proefjes en ook daar staat altijd de wereld commentaar op!
bij sommige zelfs op de achterkant nog wel wat!

Succes ermee

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:02

Ja het is inderdaad ok wel eens leuk om te lezen dat je iets echt goed hebt gedaan, ipv alleen maar je minpunten, wat ik overigens niet erg vind want daar kan je weer aan werken, maar dan moet er inderdaad wel wat bijgezet worden, anders heb je er nog niks aan.
Maar helaas doen meerdere jury's dat (weinig tot niks opschrijven)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:02

Ja inderdaad, aanspreken is altijd het beste natuurlijk. Maar daar heb ik dan het lef weer niet voor, ik weet dat het stom is maarja. Ik ben denk ik bang dat ik dan helemaal afgekraakt wordt en dan wordt het ook nog een jankpartij := Ik ben echt een watje hoor haha!

Bij goede cijfers commentaar is ook heel fijn ja, of als het net 6jes zijn, wat er dan nét beter kan dat je er een 7 van kunt maken ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:07

Had ik vroeger ook hoor, kon wel janken als de jury tegen me sprak.
Maar als je het gewoon vragend stelt, zo van, ik vind het altijd zo moeilijk om te beoordelen zonder commentaar waarom ik nu die 5 heb gekregen, kun u mij toelichten waar ik die nu heb gekregen.
(lijkt me als jury ook wel lastig want hoe weet je nog in vredesnaam waarom je voor dat onderdeel dat cijfer hebt gegeven zonder geheugensteuntje/commentaar)

gvmf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:11

Ik kreeg afgelopen weekend ook een protocol terug met een paar 6jes. Het waren er maar een paar, maar helaas 0,0 commentaar.. Ergens wel jammer want blijkbaar is er bij die onderdelen nog genoeg te trainen, maarja dan zal zo'n jury toch moeten opschrijven wat er niet helemaal correct ging en/of hoe ik het kan verbeteren.

En uiteindelijk ga je daar voor op concour toch: Laten beoordelen hoe je er nu voor staat en waar (dmv commentaar dus!) nog op geoefend moet worden om een stapje hoger te komen.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:14

Ja inderdaad! Want anders kan ik gewoon wel thuis bijven en mn instructrice laten beoordelen hoe goed of slecht ik bezig ben :P

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:15

jury schreef:
Had ik vroeger ook hoor, kon wel janken als de jury tegen me sprak.
Maar als je het gewoon vragend stelt, zo van, ik vind het altijd zo moeilijk om te beoordelen zonder commentaar waarom ik nu die 5 heb gekregen, kun u mij toelichten waar ik die nu heb gekregen.
(lijkt me als jury ook wel lastig want hoe weet je nog in vredesnaam waarom je voor dat onderdeel dat cijfer hebt gegeven zonder geheugensteuntje/commentaar)

Dat lijkt me inderdaad ook wel lastig, van al die combinaties die geweest zijn kun je toch niet één bepaald punt herinneren? (of bij mij dus de hele proef :+ )

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:24

Misschien iets om over naar de KNHS te schrijven met een kopie van je coupon erbij?

In de juryopleiding wordt er namelijk juist op gehamerd om alles van een 6 en lager van commentaar te voorzien. Zelf vraag ik mijn schrijver wel om zoveel mogelijk af te korten; zodat ze alles wel bij kan houden; maar het liest wil ik bij ieder onderdeel wel wat zetten; ook als het bv een 7 of 8 is. Ook positief commentaar is leuk!

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:29

Dat is wel een goed idee, maar wat levert het op? Krijgt de jury dan een standje dat hij meer commentaren moet geven ~~}> ?
En positief commentaar is juist het leukste commentaar, ik had ook een keer aan het einde van de proef staan dat het een nette vlotte proef was, dan is mn dag weer helemaal goed :D (toen had ik ook 198 punten :) )
Want ik doe ook wedtrijden voor de lol, het moet natuurlijk wel een béétje leuk blijven!

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:33

Ik weet niet wat de KNHS ermee doet; maar met zulke lage punten en totaal geen commentaar vind ik niet kunnen..

gvmf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:44

Ja inderdaad! Positief commentaar is altijd leuk! Het motiveert enorm :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:48

Als je paard de hele proef de aanleuning niet voor elkaar heeft worden daardoor alle onderdelen beïnvloed. Dus als dat het commentaar is hoeft er verder ook niets bij te staan.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:50

Ik kreeg laatst een protocol terug van een proef die voor m'n gevoel wel lekker ging, natuurlijk zaten er wat foutjes in maar een winstpuntje had ik wel verwacht. Het was in ieder geval 10x beter dan de afgelopen paar wedstrijden...maar nee: 178 met 2 5en voor middendraf met als commentaar: versneld, een 4 voor aanspringen met als commentaar: verzet (ze bokte O:)) en dan een 8 voor verzorging...de rest alleen maar 6en waar verder NIKS bijstond...
Nou ben ik écht niet iemand die op de jury scheldt of wat dan ook, maar ik was nu gewoon teleurgesteld, niet zozeer door m'n punten (geen winst = niet goed genoeg...conclusie: dan maar nóg beter m'n best doen) maar als er verder niks op staat en het gaat voor je gevoel echt lekker, dan baal je gewoon. Waarom zaten er geen 7ens tussen? Hoe kan ik het dan verbeteren?
Maar goed, vorig weekend kreeg ik dan weer een protocol terug waar zelfs opbouwend commentaar bij 7ens stond, dat vond ik dan weer heel erg fijn :)

Vaak is het zo dat je op buitenconcoursen (zeker als ze wat groter zijn) geen mogelijkheid krijgt om met de jury te praten...dat vind ik dan ook echt heel jammer. Maar goed, niks aan te doen :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:51

@ Anne_GTI: maar dan is het wel fijn als de jury bij bijv. onderdeel 27 zegt dat de aanleuning nog niet voldoende is...dan weet je hoe je aan de rest van je punten komt ;) Maar als je zelfs daar dan een 6 voor hebt met geen commentaar...waar ligt het dán aan?! That's the question ;)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:57

Anne_GTI schreef:
Als je paard de hele proef de aanleuning niet voor elkaar heeft worden daardoor alle onderdelen beïnvloed. Dus als dat het commentaar is hoeft er verder ook niets bij te staan.

Ja dat snap ik, maar dát stond er ook niet bij...Echt helemaal niks.
Ik ben nu de protocol aan het uploaden, dan kunnen jullie het ook zien!

Uiteraard kras ik de naam van de jury door ;)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:59

ik ben benieuwd :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:04

Weinig commetaar is idd jammer, zet dan bijv onderaan nog even een algemene opmerking dat bijv de aanleuning/ inpuls of whatever niet goed genoeg is.

Gelukkig staan mn coupons de laatste tijd meestal helemaal vol geschreven...

Misschien toch kijken of je een keer iemand met camera mee kan nemen die je kan filmen, of dat je instructrice een keer mee kan kijken, kun je zien waar het misgaat en waar je aan kan werken... Mss rijd je door de spanning onbewust totaal anders dan normaal en heb je dit niet door...

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 21:07

Laatst bijgewerkt door ___Sanne op 21-06-09 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 21:09

Nimmy schreef:
Weinig commetaar is idd jammer, zet dan bijv onderaan nog even een algemene opmerking dat bijv de aanleuning/ inpuls of whatever niet goed genoeg is.

Misschien toch kijken of je een keer iemand met camera mee kan nemen die je kan filmen, of dat je instructrice een keer mee kan kijken, kun je zien waar het misgaat en waar je aan kan werken... Mss rijd je door de spanning onbewust totaal anders dan normaal en heb je dit niet door...

Ja dat kan heel goed hoor, dat ik dan anders rijd. Maarja, ik heb niet iemand die me kan filmen, of ze kunnen niet, of ze moeten me al voorlezen haha! Ik ga denk ik vragen of bij de volgende wedstrijd mn instructrice me even wil lesgeven tijdens het losrijden en de proef wil bekijken (het liefst als iemand anders voorleest).

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:16

___Sanne schreef:
Nimmy schreef:

Ja dat kan heel goed hoor, dat ik dan anders rijd. Maarja, ik heb niet iemand die me kan filmen, of ze kunnen niet, of ze moeten me al voorlezen haha! Ik ga denk ik vragen of bij de volgende wedstrijd mn instructrice me even wil lesgeven tijdens het losrijden en de proef wil bekijken (het liefst als iemand anders voorleest).

Begin met losrijden zoals je normaal ook doet en ga dan samen met je instructrice kijken waar t misgaat, ze is er waarschijnlijk niet elke wedstrijd bij.. verder idd een goed idee om iemand anders te laten lezen en haar te laten kijken...

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:22

Toch; als jij startgeld betaalt, er tijd en energie in steekt > dan mag je op zijn minst verwachten dat er op je protocol staat waar het aan schort. Dat kan ik uit deze protocol niet opmaken. En ik vind niet dat iemand langs de kant dat voor jou hoeft te constateren, daar is de jury immers voor gevraagd. (mag natuurlijk wel, maar dat was niet de opzet van je proefrijden)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 21:47

Ja idd, we gaan het allemaal wel leuk hebben over hoe ik hogere punten moet scoren maar daar gaat het topic helemaal niet over :=

Maar wat je zegt NoireIdylle, ik heb er zeker geld, tijd en energie ingestopt, ik heb les, ik train, ik heb mn BE-rijbewijs gehaald om met de trailer te kunnen rijden, eigenlijk allemaal omdat ik dan een wedstrijdje kan rijden. Kijk, dat ik zulke punten haal is wel balen natuurlijk, maar nu lijkt het net of de jury Toran en mij geen mooie combinatie vond, of in ieder geval iets was waardoor hij zulke punten gaf zonder commentaar. Simpelweg omdat er geen commentaar te geven was omdat het misschien tóch wel een 6 waard was allemaal, als je snapt wat ik bedoel? Misschien is dit helemaal niet zo hoor, maar dat idee krijg ik dan wel...

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:51

Ik heb in het L1 ook zo'n protocol gehad..Op het regiokampioenschap zelfs! :S In de eerste proef een 2de plaats, met commentaar, de 2de proef (vergelijkbaar gereden) een 10de plaats met niet 1 opmerking erbij..Dat vond ik toen niet echt leuk, zet er dan van mij part als algemene opmerking bij wat er beter kan...Helaas is die prijsuitreiking ook laat en de jury dus allang weg.
Wel heb ik in het Z2 bij een hele slechte proef echt leuk commentaar gehad, dat is dan wel weer leuk! Een keer in het M2 zelfs een jury gehad die na het afgroeten uit de auto schreeuwde dat ze had genoten van mijn proef! :D