voor het eerst op concours

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Slinky

voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:27

Hallo mede-bokkers!

Even een paar vragen: ik ga binnenkort voor het eerst starten met mijn verzorgpaardje, erg spannend maar heb er veel zin in!

Toch nog een paar vraagjes (heb al veel info uit Wiki en andere topics gekregen).

Als je aankomt, moet je je eerst aanmelden bij het secretariaat?
En als je aan het losrijden bent, komt er dan iemand vertellen wanneer je naar de ring moet met je paard?
Moet je je dan melden bij de jury? En heb ook wel eens gezien dat de voorlezer dan iets geeft aan de jury, wat is dat?

Nou dat was het, best wel spannend zo'n wedstrijd en wil goed voorbereid aankomen!

Groetjes!

chivaldi

Re: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:30

Bij de ene manege komt er wel iemand naar je toe en de andere keer niet. Dat is bij mij nogal is verschillend.
je voorlezer meld je bij de jury en laat je inentingsgedeelte van je paspoort zien en je startkaart(als je officieel start) als je nog vragen hebt mn pb box staat open

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:31

hallo

vaak moet je je wel eerste melden bij het secretariaat, dit omdat je vaak ook moet betalen, tenzij het een streek/kringwedstrijd is dan hoeft dat niet,
als je gaat losrijden meld ik me altijd bij de ringmeester dan weten ze dat je er bent en vaak wordt je geroepen als je bijna aan de beurt bent.
de voorlezer gaat naar de jury om je paspoort en startkaart te laten zien/ controleren en om je aan te melden.

hopelijk wordt het nu allemaal een beetje duidelijker!

succes

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:31

Eerst aanmelden, en evt. betalen inderdaad. Dan kan je gaan poetsen, opzadelen, nog even ontstressen en de losrijbak in. Vaak is er een ringmeester aanwezig die je vertelt als je de bak in moet, anders moet jij of je voorlezer de startlijst en starttijd even in de gaten houden. Bij het secretariaat kun je van te voren ook vragen of het in- of uitloopt, zodat je daar rekening mee kan houden.
Of je je moet melden bij de jury is nogal wisselend per regio. Hier komt het weinig voor, dat je je eerst meldt, maar ga je gewoon je proef rijden als de jury het teken geeft dat je mag beginnen.
Ik zou je voorlezer even naar de jury-auto laten lopen (met paspoort, dat is dus ook wat de voorlezer vaak aan de jury geeft), zeggen wie je bent en je paard en dan wordt er meestal gezegd dat je nog één of twee rondjes mag rijden, óf dat je gelijk kan beginnen. :j

Het wijst zich wel een beetje vanzelf, denk ik. Succes! :)

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:33

saskiaojan schreef:
hallo

vaak moet je je wel eerste melden bij het secretariaat, dit omdat je vaak ook moet betalen, tenzij het een streek/kringwedstrijd is dan hoeft dat niet,
als je gaat losrijden meld ik me altijd bij de ringmeester dan weten ze dat je er bent en vaak wordt je geroepen als je bijna aan de beurt bent.
de voorlezer gaat naar de jury om je paspoort en startkaart te laten zien/ controleren en om je aan te melden.

hopelijk wordt het nu allemaal een beetje duidelijker!

succes

:j :j en Succes!

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:34

Huh wij hoeven niks van paspoorten te laten zien.

Bij binnenwedstrijden worden wij vaak geroepen door de ringmeester. Bij buitenwedstrijden moet je het zelf in de gaten houden.
Als je de ring binnenrijd moet je even bij de jury stoppen en je naam en naam van je paard en eventueel de plaats van de club zeggen.
Dan geeft de jury je een seintje dat je kunt beginnen.

Succes met je wedstrijd:)!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:38

als ik aankom op wedstrijd ga ik eerst naar het secretariaat om te betalen. het kan zijn dat je ook startbewijzen krijgt, deze geef je dan af bij de ringmeester. die staat tussen het losrijden en de dressuurbanen.

dan ga je poetsen, zadelen en losrijden. je groom kan bij de ringmeester in de gaten houden hoeveel er nog voor je zijn en wanneer je dus de ring in moet. vaak wordt het ook omgeroepen, maar dat is niet overal het geval.

als jij de ring in rijdt kan je voorlezer je aanmelden bij de jury, je voorlezer vertelt je naam en de naam van je paard.
als de voorlezer op de plek staat en de jury is gereed steekt deze zijn of haar hand op en dan moet je de proef beginnen.

Slinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:35

Super bedankt allemaal!

Maak me bijna meer zorgen over het geregel er om heen dan het rijden zelf, hahaha

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:42

neem in elk geval ruim de tijd voor alles