starten met chaps mag , maar ook met rits an zijkant ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

starten met chaps mag , maar ook met rits an zijkant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 16:58

SuzanLarissa

Re: starten met chaps mag , maar ook met rits an zijkant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:27

niemand wie het weet ?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:44

f. een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine
kappen of zwarte jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren
chaps.

Dit heb ik van de site van de KNHS gehaald. En zoals het er staat mag het volgens mij niet, zie het laatste stukje waarin staat dat je alleen met zwarte jodphurs mag starten. Of heb je het over spring wedstrijden?

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:45

officieel mag het alleen als het zijaanzicht van de chap glad is. Dus meestal is in dat geval de rits aan de achterkant van het been. ;)

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:48

Mag wel, of in iedergeval ik zie er genoeg mee op concour, weet niet of je springen of dressuur doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:48

Ik zou de KNHS even bellen om zekerheid te krijgen. Je moet namelijk met gladleren chaps starten, en ik weet niet of ze een rits en elastiek aan de zijkant als glad leer zien.
Aan de andere kant mag elastiek&rits aan de achterkant wel, dus ik vind het echt een twijfelgeval.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:49

gladleren chaps worden meer gaithers onder verstaan. Dit zijn denk ik gewoon normale chaps.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:49

Volgens mij mag dit niet, tenminste dat begreep ik bij mij op het werk! Door de rits en het elastieken deel aan de achterkant..de chap moet zoveel mogelijk op een laars lijken!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:50

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:53

ik had ook 1x gladleren chaps aan en ook de rits met elastiek aan de zijkant, maar kreeg commentaar van de jury dat het niet mocht.. dus heb ze gelijk ingeruild waren net nieuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:54

__Nathalie__ schreef:
gladleren chaps worden meer gaithers onder verstaan. Dit zijn denk ik gewoon normale chaps.

Gewone normale chaps mogen ook hoor, ik heb zelf lange tijd met gewone slappe gladleren chaps gereden. Deze hebben een vrij breed stuk elastiek aan de achterkant (ongeveer 5cm) en dat was geen probleem, ben er zeker een jaar mee gestart en heb en nooit problemen mee gehad.
Dat waren deze chaps
Afbeelding

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:56

Volgens mij mag het volgens de regels van de KNHS echt niet. Dat sommige jurys er niet zo streng mee omgaan is duidelijk.

Maar als het om een officiele wedstrijd gaat??

__Nathalie__

die mogen misschien nog wel maar de van ts weet ik haast wel zeker van niet

kips

brigitta1987 schreef:
__Nathalie__ schreef:

Gewone normale chaps mogen ook hoor, ik heb zelf lange tijd met gewone slappe gladleren chaps gereden. Deze hebben een vrij breed stuk elastiek aan de achterkant (ongeveer 5cm) en dat was geen probleem, ben er zeker een jaar mee gestart en heb en nooit problemen mee gehad.
Dat waren deze chaps
Afbeelding

deze mogen dan wel omdat de rits aan de achterkant van je been zit, en die zij heeft zit aan de zijkant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:57

Ja, dat snap ik, maar iemand zei dat het ook niet mag met elastiek aan de achterkant en dat mag wél gewoon :) Ik heb het gecontroleerd bij een paar juryleden in mijn vereniging en die vonden ze geschikt. Ik ben er een jaar officiele wedstrijden mee gestart en heb nooit een probleem gehad. Juist complimenten van een paar jurys dat ze het zo netjes vonden.

Die van de TS vind ik een twijfelgeval, even de KNHS bellen dus ;)

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:08

die van de TS mag niet

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:58

Mag dat echt niet? Grappig, ik rijd ondertussen al een jaar met leren chaps van Ariat, met een rits aan de zijkant. Wel met een leren 'flapje' erover heen, waardoor je de rits niet ziet. (Zie onderschrift)

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:45

Sjonniej schreef:
Mag dat echt niet? Grappig, ik rijd ondertussen al een jaar met leren chaps van Ariat, met een rits aan de zijkant. Wel met een leren 'flapje' erover heen, waardoor je de rits niet ziet. (Zie onderschrift)

ik had toendertijd zelfde als TS maar daar zit geen flapje over,, waardoor je dus de rits ziet.
ik vind het eigenlijk best wel dom dat het niet mag,, magoed ik heb nu mooi leren laarzen dus geen last en gezeik meer over

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 11:24

Nou bedankt voor de reactie's, waarschijnlijk bel ik gewoon even de Knhs en dan zie ik wel misschien dat het nu met de nieuwe regelementen wel mag ? Maar jah , anders breng ik ze terug vind het jammer dat ze me bij de Divoza me er niet op hebben geattendeerd. Ik start pas in september of iets de kant op dus kan altijd nog andere halen.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 11:39

Ik denk dat ik ze dan maar 'inruil' voor de Mondoni Winsor premium, als het niet mag van KNHs, baal wel hoor ... eerst krijg ik te horen dat als ik laarzen wil ik ze op maat moet laten maken , en dan mag ik ook waarschijnlijk ook neit met deze chaps starten

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 00:02

Ik heb wel met Mountain Horse Excellsior's gestart, die zijn slap, maar hebben wel weer het elastiek en rits aan de acherkant... Idd ff bellen, maar ik denk niet dat t mag, ben er ook nog nooit iemand mee tegengekomen (zegt degene die ooit een keer eerste werd toen ze met schoenen en zwarte sokken startte... chaps vergeten...)