Getver, ik ken die jury persoonlijk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:30

Evy schreef:
Ik zou het niet erg vinden hoor, dan kan je later om uitleg vragen en om tips.
Ik was ook eerst gejureerd door Jasmijn van bokt maar dat wisten we toen nog niet Haha! Maar later vertelde ze allemaal dingen en dat was wel leuk om te lezen dan...


Ja, dat was grappig. We wisten allebei niet dat we bokker waren, tot Evy een verslag schreef over die wedstrijd, en ik bedacht dat ik die gejureerd had.
Je had je paard fijn aan het lopen, alleen in galop was hij wat onzer omdat hij geen stiften had.
Maare, denk je nog eens aan me, als je op de Olymische Spelen rijdt? Want ik heb je carriëre wel op weg geholpen met die eerste winstpunt. Sigaar Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:47

Ik kende mijn jury van afgelopen zaterdag ook.
Haar paard heeft naast Laiser gestaan toen ik hem net gekocht had. De vader van het jurylid herkende Laiser in eerste instantie niet eens, zoveel is hij al veranderd Haha!.
Vroeger toen ik nog manege wedstrijden reed, was een man die ik ken (en van wie ik later Laiser heb gekocht Knipoog ) heel vaak jurylid. Maar ik werd net zo gejureerd als de rest. Hij vertelde bijvoorbeeld ook gewoon dat ik wel eerste was geworden, maar dat ik niet had gereden zoals ik kon, maar bij gebrek aan concurrentie was ik bovanaan geëindigd.. En meestal vond ik dan ook nog wel dat hij gelijk had.

Maar ik zou wel eens benieuwd zijn, wat een bokkend-jurylid, van een proef zou vinden die ik met Laiser zou rijden Lachen. Maar ja ik geloof niet dat er bokkende juryleden zijn hier in de buurt...

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 00:01

Niets van aantrekken wie er als jurylid zit. Gewoon groeten en lekker je proefje rijden. Ga er maar gewoon van uit dat je eerlijk gejureerd wordt. Voordeel is inderdaad wel, dat je later je proef nog eens uitgebreid kunt bespreken.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:32

Mickey schreef:
Maar ik zou wel eens benieuwd zijn, wat een bokkend-jurylid, van een proef zou vinden die ik met Laiser zou rijden Lachen. Maar ja ik geloof niet dat er bokkende juryleden zijn hier in de buurt...


Volgens mij jureren de bokkende juryleden net zo als de niet bokkende juryleden.
Het enige voordeel is, dat als je een bokt petje over je cap hebt, je 10 bonus punten krijgt Haha! Knipoog. Hoe je hem over je hoedje frommelt mag je zelf uitzoeken. Knipoog
En ik geloof inderdaag dat er bij jullie in de buurt weinig juryleden zijn die bokken.
Ik heb zaterdag weer veel mensen blij gemaakt (ook een paar niet Scheve mond ).

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:35

Jasmijn, wanneer is jouw volgende jureerwedstrijd? Dan kom ik met cap en petje opdraven Haha!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:17

Lielle schreef:
Jasmijn, wanneer is jouw volgende jureerwedstrijd? Dan kom ik met cap en petje opdraven Haha!


24,26 en 27 april. Je hebt dus nog even tijd om te kijken of je het bokt petje over je cap of hoedje krijgt Haha! Haha!

Wauw, zomaar 3 vrije weekenden, joepie!! (Maar zal wel weer op het laast gebeld worden omdat er iemand uitvalt.)

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:20

Jasmijn schreef:
(Maar zal wel weer op het laast gebeld worden omdat er iemand uitvalt.)


hahaha laten we hopen dat dat op 13 april gebeurd Tong uitsteken Tong uitsteken Haha!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:37

Jasmijn, als ik er nu ook een over Pablo zijn oren trek, zijn het dan 20 punten meer Haha!

Femmie
Berichten: 74
Geregistreerd: 05-05-01
Woonplaats: NIEUWEGEIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:13

ik zal het wel fijn vinden als je wedstrijd rijd bij een bekend jurylid, maar dan moeten ze wel eerlijk jureren, zodat je je fouten ook kan leren en kan verbeteren, ik schrijf zelf heel vaak op wedstrijden en kom ook veel bekende tegen.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:28

Lielle schreef:
Jasmijn, als ik er nu ook een over Pablo zijn oren trek, zijn het dan 20 punten meer Haha!


Deal !!! *LOL* *LOL*
(Volgens mij krijg ik het dan daarna een stuk rustiger met jureren. Haha!)

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:35

Mijn instructrice is ook jurylid (tot en met de Z2 geloof ik zelfs ) en ik zou zo bij haar in de ring kunnen rijden omdat ze erg veel jureert hier in de buurt.
Ik probeer het te vermijden, voor mijn eigen gevoel rijd ik liever bij een 'onbekende' Lachen.

Je krijgt daarbij áls je hoge punten hebt en/of in de prijzen hebt gereden achteraf snel het commentaar van 'ja, die zal je wel hebben voorgetrokken omdat het je instructrice is'. Opzich zou het me niet veel uitmaken, maar echt leuk lijkt het me ook niet.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:46

Ik heb wel eens geschreven bij een jurylid dat een desbetreffende ruiter kende. Ging na de proef de punten nog naar boven bijstellen (tot wp) omdat het jurylid wist dat de desbetreffende ruiter het beter kon.
Kreeg ik toch een beetje vreemde smaak van in m'n mond...Boos!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:53

Kebie, dat zou ik gemeld hebben aan de organisatie. Absoluut onacceptabel.

Jasmijn, eens kijken hoe Pablo over mijn plannen denkt *LOL*

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:29

kebie schreef:
Ik heb wel eens geschreven bij een jurylid dat een desbetreffende ruiter kende. Ging na de proef de punten nog naar boven bijstellen (tot wp) omdat het jurylid wist dat de desbetreffende ruiter het beter kon.
Kreeg ik toch een beetje vreemde smaak van in m'n mond...Boos!


Ik heb ook wel eens moeten schrijven bij een jurylid die bepaalde ruiters kennen, maar dat blijf je houden. Rijd een paar keer bij een jury en misschien kent hij je nog. Sommige namen blijven nou eenmaal hangen. Heb ooit de AMEV-Hippo cub moeten schrijven, die jury kon van een aantal ruiters zo de namen, klasses van hun andere paarden opnoemen. Maar hij bleef wel eerlijk, slecht is slecht; ook als ze het beter kan.
Heb ooit individueel en met viertal op een dag bij dezelfde jury moeten rijden. 's Morgens individueel, rustig proefje maar niet spetterend, 's middags viertal HELE goede stukken maar ook een paar hele drukke, na de viertalproef zei de jury dat als ik 's morgens zo had gereden ik een stuk hoger geeindigd zou zijn. Maar dat ie tijdens het viertal beter zo kon lopen als dat ie 's morgens deed, rustiger.




En om het over jury's te hebben: Ik speel ook klarinet en daarmee heb je eens in de 2, 3 jaar een examen. Praktijk en theorie, theorie wordt gewoon nageken door de theoriedocent en je praktijk wordt beoordeelt door je eigen docent en twee anderen. Afgelopen keer, ging toen voor mijn B, bestond de jury uit mijn docent, de docent waar ik begonnen ben (hij stopte en ik moest dus veranderen, komt eiegnlijk niet voor), en iemand die ooit ons leerlingenorkest gedirigeerd had en mij altijd vervelend en druk vond (wat denk je als je nooit mag spelen 'omdat je het toch wel kan'.?) Ze kende mij dus allemaal, opzich was dat wel vertrouwd, en ik ben toen geslaagd. Ook al gingen de toonladders niet goed, gelukkig de stukken wel, anders was ik gezakt. (terwijl de toonladders door de zenuwen kwamen. )