Ik vroeg me af of je op wedstrijden in de B (dressuur) met een bruggetje mag rijden. Dus in je handen beide teugels.
Juangi
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-09 21:49
Zal even een foto ervan opzoeken
moislief
Geplaatst: 03-05-09 21:50
Je teugels in 1 hand? Of ik snap eigenlijk niet echt wat je bedoelt
Hawai
Geplaatst: 03-05-09 21:51
??? Ben benieuwd naar de foto
Sannnn
Geplaatst: 03-05-09 21:53
Bedoel je je teugels door halen naar je andere hand? Dat je je linker teugel links en rechts vast hebt en andersom? Denk niet dat dat mag.. Maar zeker weten doe ik het niet.. Even op knhs site kijken?
Ik denk dat dat aangemerkt wordt als 'lus' en dus niet is toegestaan.
Juangi
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-09 22:00
Ze reageert hier veel rustiger op dan als ik ze los heb. Ik oefen daar al wel op, maar als ze bijv. op de wedstrijd wel héél druk is(bij haar is dat gelijk aan een hele tijd stilstaan en dan opeens weer rijden) dan kan ik haar nog een beetje onder controle houden.
Vandaar, en als je met een bokriempje gaat oefenen ? En dieper gaat zitten om haar zo meer terug te rijden. Haar meer rijtechnisch terug te rijden, ipv meer kracht te hoeven zetten op de teugels.
Shattered
Geplaatst: 03-05-09 22:04
Een bruggetje is een lus die je maakt tussen je teugels, zodat je je teugels niet te ver uit elkaar kan plaatsten.
Een bruggetje moet je alleen gebruiken om te oefenen, als je paard met beter loopt zijn je handen dus te onrustig. Probeer het rijden met bruggetje langzaam af te bouwen en let goed op je handen. Hulpmiddelen zijn maar tijdelijk!
Juangi
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-09 22:05
Nou, heeft niet te maken met meer kracht, maar meer met de gelijke en constante druk. Want ze is erg gevoelig en ik hoef de teugels maar 1x heel even los te laten of minder druk en ze gaat al rennen. Met rennen bedoel ik alleen maar harder draven
En je kunt er wel mee losrijden, misschien mag dat wel, denk het wel. Als ze dan druk is met losrijden rijdt je met bruggetje, als ze dan meer gaat ontspannen zonder en je proefje dan ook zonder