Caprilliproef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Caprilliproef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:18

Heey Bokkers,

Ik heb eens even een vraag. Ik heb nog een vrij jonge pony waar ik al Z1 dressuur mee ben en nog alle tijd heb voor het Z2, aangezien mijn pony nooit weg gaat. Voor een nieuwe uitdaging wilde ik graag gaan springen. Mijn pony vind dat ook heeeeeel erg leuk en ze kan het ook goed. Het probleem is echter dat ik het zelf een beetje griezelig vind en soms onzeker op mijn pony zit en daardoor ook weer weigert. Zo blijft het een vizieuze circel. En daarbij moet ik ook met een pony bij de paarden spingen, en dat gaat niet lukken.

Nou heb ik gister een caprilli proef gereden. Dat vond ik ontzettend leuk en mijn pony ook. De hindernissen mochten op de hoogte die je zelf aangaf. En voor mij was die proef heel goed om controle bij het springen te krijgen, omdat je na de hindernis weer netjes verder moet rijden.

Nu zie ik echt dat er heel weinig caprilli proeven te rijden zijn. Bij ons in zeeland is dat maar 1x per jaar.

Zijn er verder in Nederland caprilli proeven te rijden? En zijn er verschillende niveau's daarvan? Dat je bijvoorbeeld ook een M caprilli proef hebt, waar bij je M dressuuroefeningen rijd en de hindernissen bij elke klasse hoger worden?

Hoop dat jullie het weten. Ben erg benieuwd. Vind springen toch wel erg gaaf.