niveau rijden, wedstrijden en meer?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

niveau rijden, wedstrijden en meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 12:17

pff een goede titel vind ik moeilijk:P

iig ik vroeg het me af...iedereen kan bv zeggen dat ze L M Z of zelfs hoger springen/dressuur rijden of een bepaald niveau western hebben....nu neem ik aan als je dit gereden hebt op wedstrijd (Totaal geen verstand van wedstrijden! dat je t ff weet;)) dat dit ergens als bewijsje staat dat je een ruiter op dat en dat niveau bent... of niet? nja hier mn vraagjes :)

is er net zoals het ruiterrijbewijs iets dat je OF een proef moet rijden van een gekozen niveau om een bewijsje te krijgen dat je een bepaalt niveau echt rijd (als je bv geen wedstrijden rijd) of dat je net als met parellie ook een filmpje van jezelf en alle L M of Z oefeningen kunt maken en dit opsturen (bv als je t moeilijk vind voor mensen te rijden)

En als je wedstrijden gaat rijden en jij hebt dit nooit gedaan maar rijd wel Z en/of je paard...moet je dan toch in B beginnen???

:) dat was t zoon beetje denk ik...hoop dat t duidelijk is:S

Judje

Re: niveau rijden, wedstrijden en meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:21

Verplaatst van RUI naar WD-V.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:28

Beetje onduidelijke post maar wanneer je dressuur rijd en springt kun je dus wedstrijden rijden. Wanneer je nog nooit wedstrijden hebt gereden moet je in de klasse B beginnen. Wanneer je 10 winstpunten haalt (180 = 1 punt, 192 = 2, meer dan 210 of meer = 3) mag je naar het L1, weer 10 winstpunten halen dan naar het L2 enz. De klasse waarin je rijdt en het aantal winstpunten staat geregistreerd bij de KNHS.

AlexandraM schreef:
En als je wedstrijden gaat rijden en jij hebt dit nooit gedaan maar rijd wel Z en/of je paard...moet je dan toch in B beginnen???

Dit is onmogelijk. Je kunt geen wedstrijden rijden maar wel Z rijden. Je kunt op Z niveau trainen ja maar als je nog nooit wedstrijden hebt gestart zul je gewoon in de B moeten beginnen. Andersom (Z-paard, zelf geen wedstrijdervaring) geldt het volgens mij hetzelfde.

Hopelijk is het zo ietsjes duidelijker want heb wat moeite je post te begrijpen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 12:31

ja een gedeelte is nu al beantwoord heel erg bedankt.. nu vraag ik me dus alleen nog af of er andere manieren zijn om op papier te hebben staan dat je een bepaald niveau haalt (zodat je wel kunt aanwijzen dat je het rijd ondanks dat je geen wedstrijden rijd
iemand vroeg/zei t laatst namelijk zo van:

als je nu gaat lessen rijden en je rijd strax ZZ ofzo je zou dan eigenlijk van zoon curssussen moeten rijden zoals met ruiterrijbewijs om aan te kunnen tonen aan vreemde dat je toch echt zz KUNT rijden...toen had ik zoiets van mmm ja kan handig zijn in bepaalde gevallen, dus vroeg me af of er zoiets bestaat

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:33

Ik denk het niet, je zou het kunnen laten zien in de praktijk maar bewijzen lijkt me lastig.

In de praktijk overschatten mensen zich vaak, daarbij is er vaak nog wel een verschil met thuis rijden en op wedstrijd rijden. Je kunt thuis wel op Z niveau trainen maar dat is allereerst alleen jouw mening (misschien ziet iemand anders dat wel anders), daarbij is dat allemaal wel leuk maar als je paard niet zadel/trailermak is e.d. heb je er weinig aan.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:34

Als je geen wedstrijden op een bepaald niveau hebt gereden, dan heb je dat niveau dus niet. Als je geen wedstrijden hebt gereden, zal je je eerste wedstrijd in de B moeten beginnen. Wat je zelf vindt dat je thuis in de achtertuin kan rijden, doet er dan niet toe.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 12:39

nee oke ik snap dat mensen vaak denken beter te rijden dan dat ze kunne dit ook omdat ze zichzelf niet ZIEN rijden ;) maar als je bv les hebt van een ZZ wedstrijd ruiter...of wat dan ook (die ook bevoegd is les te geven) die moet toch wel kunnen aangeven of je het aan kan?

iig wat niveau en westrijden rijden betreft weet ik t nu :D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:41

OK, nog een keertje dan. Als je niet op een officiele KNHS wedstrijd een winstpunt in een bepaalde klasse hebt gehaald, dan heb je dat niveau gewoon niet. Wanneer je wel begint aan officiele KNHS wedstrijden zal je dan dus gewoon in de B moeten beginnen.

Wat je in je eigen achtertuin (met of zonder les van een ZZ wedstrijdruiter) doet, moet je zelf weten.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:17

AlexandraM schreef:
nee oke ik snap dat mensen vaak denken beter te rijden dan dat ze kunne dit ook omdat ze zichzelf niet ZIEN rijden ;) maar als je bv les hebt van een ZZ wedstrijd ruiter...of wat dan ook (die ook bevoegd is les te geven) die moet toch wel kunnen aangeven of je het aan kan?

iig wat niveau en westrijden rijden betreft weet ik t nu :D

Bovenstaande heeft echter totaal geen zin. Stel dat je het kunt, wat dan? Dan is dat hooguit je eigen mening + die van je instructeur. Dat zegt echt helemaal niets. Je hebt geen wedstrijden gestart dus geen officieel niveau en je moet gewoon B starten. Zo simpel is het.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 13:19

okeee L:D daarom vroeg ik me ook af of dr een andere manier was om een bewijsje te hebben dat je het kunt zoals met een ruiterbewijsje;) snappie :D

maar kwa niveau rijden en wedstrijden snap ik t nu ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:46

Nee, dat is er niet en zou ook lang zo betrouwbaar niet zijn.
Wie Z op wedstrijd rijdt, heeft nl. meerdere keren van verschillende juryleden te horen gekregen (door het krijgen van winstpunten) dat hij/zij het waardig is om op dat niveau te starten. Zij hebben dus meer gehad dan een goede dag, een braaf paard en een welwillend jurylid.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 15:08

oke :D klinkt logisch :)

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:20

Twee winstpunten in een proef heb je pas vanaf 195 punten niet vanaf 192 ;) (jammergenoeg..)

[quote="Denise_84"]Beetje onduidelijke post maar wanneer je dressuur rijd en springt kun je dus wedstrijden rijden. Wanneer je nog nooit wedstrijden hebt gereden moet je in de klasse B beginnen. Wanneer je 10 winstpunten haalt (180 = 1 punt, 192 = 2, meer dan 210 of meer = 3) mag je naar het L1, weer 10 winstpunten halen dan naar het L2 enz. De klasse waarin je rijdt en het aantal winstpunten staat geregistreerd bij de KNHS.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:32

AronenLoutje: oeps typefoutje! Excuus!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:06

En voor bewijs kun je naar het knhs om de persoonsgegevens vragen van iemand.Moet je wel het persoonsnummer hebben dus toestemming van diegene.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 17:07

iedereen bedankt voor de hulp! :)