Voor het eerst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjar

Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 13:29

Aankomende 1 juni wil ik mee gaan doen met een pinksterwedstrijdje. Mijn pony demy is zover ik weet nog nooit op wedstrijd geweest. Hoe kan ik haar het beste laten wennen aan zo'n omgeving zodat ze op het aankomende wedstrijdje niet zo onrustig is?

lovekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:40

Ben je wel eens op ander terein wezen oefenen? Anders zou ik dat zowiezo gaan doen.
Verder zou ik in ieder geval zorgen dat je op tijd bent op het wedstrijdterein, zodat je nog even met hem kunt gaan lopen. Dan kan hij rustig wennen. Zorg dat je overal genoeg tijd voor neemt zodat je zelf niet zo gaat stressen als het even niet allemaal lukt. Succes! +:)+

sjar

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 17:06

Dankje, ik ga er ook vroeg genoeg heen zodat ze een beetje kan wennen maar ben wel benieuwd hoe het zal verlopen.

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:47

lovekira schreef:
Ben je wel eens op ander terein wezen oefenen? Anders zou ik dat zowiezo gaan doen.
Verder zou ik in ieder geval zorgen dat je op tijd bent op het wedstrijdterein, zodat je nog even met hem kunt gaan lopen. Dan kan hij rustig wennen. Zorg dat je overal genoeg tijd voor neemt zodat je zelf niet zo gaat stressen als het even niet allemaal lukt. Succes! +:)+

Niks aan toe te voegen.

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:21

Op een ander terein kijken of ze het daar eng vind , en miss naar een andere wedstrijd met der om haar te laten wennen aan de drukte !

_Inzo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:32

Als je (veel) buitenritjes maakt, kom je ook allemaal obstakels tegen. Als je pony die tijdens een blok om niet eng vindt, heb je er ook geen last van tijdens een wedstrijd. Daar win je alleen maar mee. Bovendien is het ook lekker ontspannend.

Je moet idd niet stressen, zorg dat je er minimaal een uur van tevoren bent. Zo kan je pony nog even om zich heen kijken, voordat hij aan het werk moet. En het geeft zelf ook een beter gevoel als je niet zo hoeft te stressen. Ik ben in januari begonnen, officieel, maar heb in 2008 een aantal wedstrijdjes gereden, op andere terreinen, waar je geen startkaart voor nodig had. Niks te verliezen, altijd een ervaring rijker. Bovendien weet je dan wat je nog moet verbeteren!

Suc6 :)

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:46

Misschien kun je met je pony van te voren naar een oefenwedstrijd gaan, als dat niet lukt in ieder geval wel eens op vreemd terrein oefenen. Is je pony overdonderd of gespannen dan dit nogmaals doen voor de echte wedstrijd totdat ze relaxt is. Je weet dan ook hoeveel tijd je nodig hebt om los te rijden voordat je de ring ingaat. Want te kort inrijden is niet goed maar als je heel lang van te voren op je pony zit en hij leeg is als je de ring in moet is ook niet ok.

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:48

Overal goed de tijd voor nemen zodat je nergens voor hoeft te stressen. :)
Thuis soms oefenen in een weiland tussen bordjes rijden, als dit kan. En als het kan een keer op ander terrein. :)
En thuis goed je proefjes oefenen zodat je daar ook niet al te veel over in de stress kan raken. :)