Kur zelf maken, laten maken of kant en klaar.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iTequilai

Kur zelf maken, laten maken of kant en klaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 11:23

Hallo dressuurruiter,

Ik wil graag een Z2 kur hebben voor van de zomer. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik zat er over te denken om een kur van marvin (http://www.marvinsmusic.nl/nederlands/) te kopen. Dit is natuurlijk niet duur en je hebt er ook een proef bij! maar ik vraag me af of het wel echt wat is? Kan ik ermee op wedstrijd verscheinen :o ?
Ik kan er ook een laten maken maar dan ben je meteen 300 tot 400 euro kwijt.
Mijn instructrice wil me er ook mee helpen. maar goed... dan heb ik nog geen muziek.

Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen. En wie heeft er een kur? En hoe heb je dat gedaan?

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:29

Op stal hebben ze zelf de muziek gekozen & dat op elkaar aan laten sluiten door iemand, dus zelf de muziek uitgekozen & dan aan elkaar laten plakken. Kur zelf verzonnen. Het is maar net wat je er aan uit wilt geven ;) gaat dan wel wat tijd inzitten, normaal ook natuurlijk. Kijken of je proef uitkomt met de muziek.. Succes! *D

sharonalover

Re: Kur zelf maken, laten maken of kant en klaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:18

Shanna maakt ook küren, moet je wel zelf de proef maken geloof ik, dacht dat zij zo'n 130 euro vroeg ofzo? moet je maar eventjes in haar profiel kijken ;) --> Annash

Ik heb ook een kür van Marvins music, M niveau. vond het ook zo zonde om eentje op maat te laten maken. Ben er opcih wel tevreden over, alleen kom hier en daar niet helemaal fijn uit :=

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:44

Tuurlijk kan je prima met een Marvins-kür rijden........ Als je het niet erg vindt dat je iedere wedstrijd minstens 2 andere deelnemers met dezelfde kür tegen het lijf loopt...
En je muziek past natuurlijk nooit helemaal 100% bij je paard, en met een beetje pech past het helemaal niet. Ook is het een ontzettend gepuzzel met de oefeningen, en zal je nooit je proefje zo kunnen leggen als je zelf wil, omdat je rekening moet houden met de muziek, en niet andersom. En al je oefeningen zijn voor geen meter geaccentueerd in de muziek.

Zo'n Marvins-kür is misschien leuk om 1 of 2 keer te rijden, wanneer je wil proberen of kür rijden echt iets voor je is. Maar als je echt leuk en goed kür wil rijden: altijd 1 laten maken!! :j

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:53

ik zou er zelf eentje maken omdat het dan mischien beter bij jullie past

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:57

k heb een vraagje??? Wrm is dat zo duur kuren laten maken ???

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:36

mohica schreef:

Waarschijnlijk omdat het veel tijd kost en omdat de programma's duur zijn. Teminste dat denk ik :)

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:47

ja.. het is echt lastig hé. opzich heb ik zoiets voor dat geld kan ik het wel proberen. Maar ik wil wel goed voor de dag komen. ik zie het een beetje als opstapje voor het zz-licht. om toch wat meer bezig te zijn met uit je hoofd rijden en dat soort dingen.

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:18

Ook wij maken standaard küren op muziek voor iedereen die nog niet zo ver is om er één op maat te laten maken.
De muziek is niet zoals alle andere maar eens wat anders.
Binnenkort komen er nog vele meer op te staan en je mag zelf gaan vertellen wat jij nu leuke muziek zou vinden om op te rijden.

Dit alles zonder choreografie maar dat is normaal. Wij hebben verstand van muziek en jullie van choreografie.

http://oot-productions.com/Freestyle%20 ... /home.html

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:25

sharonalover schreef:
mohica schreef:

Waarschijnlijk omdat het veel tijd kost en omdat de programma's duur zijn. Teminste dat denk ik :)

Binnenkort zullen wij op onze site uitleggen waarom het laten maken van een echte kür op maat zo duur is.
Dit zullen we doen aan de hand van een filmpje.
De knip en plak küren zijn qua prijs kwaliteit echt veel te duur. Wij zijn met een knip en plak kür niet meer dan 3 uur bezig en hebben dan een goed resultaat.
De 200 of 300 euro die wij vaak horen is dus echt teveel.......
De programma's waar je audio (cd's) mee kunt knippen kan zelfs gratis zijn. Je moet alleen weten hoe er mee om te gaan.

Voor een kür op maat praat je over hele andere dingen.

Dit is overigens geen verkoop praatje maar iets wat ons al heel lang dwars zat. Teveel geld betalen voor vaak slechte kwaliteit.
Met een beetje energie maak je echt zelf je knip en plak küren en dan klinkt het ook nog goed!
Dan hebben jullie onze standaard küren echt niet nodig!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:27

heey Iris!

Ik zou zelf een kur op muziek maken. Is nog leuk ook om te doen. Ik heb er 2 zelf gemaakt en eentje ook door Shanna laten maken. Maar ik zou het zelf gewoon doen. Het is niet moeilijk om te knippen en plakken! Daar heb je een programma voor. Als je de proef hebt geschreven dan kun je hem filmen. Muziek erbij zoeken en knippen en plakken maar. Gaat wel wat tijd in zitten, maar nogmaals het is wel leuk om te doen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:40

Ik had gisteren een oude blad bit uit de kast gepakt [2005] en daar stonden 10 tips om een goede kur te maken!
En laatst stond dat ook in paardensport!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:43

Welke P&S was dat? Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar namelijk! :):)

Als ik jou was zou ik in elk geval geen standaard kur gebruiken, nogal onorgineel en met niet heeeel veel moeite kan je er zelf 1 maken..

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:50

Een Marvin's standaard-kür kan prima voldoen, het is maar net wat je wilt. Wil je een top-kür waar je hoge ogen ogen mee gooit, dan zul je meer moeten investeren. Wil je echter een keertje kür rijden voor de lol of de ervaring, dan zou dat zonde van je geld zijn. Een middenweg kan natuurlijk ook. In het algemeen geldt dat je voor kwaliteit wel wat extra moet neertellen: hoe exclusiever je wensen, hoe duurder het uiteindelijke product. Pb me anders maar als je een beetje weet wat je eisen zijn en wat je eraan wilt uitgeven. :)

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 21:11

ik denk dat ik maar voor de middenweg ga. ik wil lekker rijden met een kur die bij me paard past en ervaring op doen.
ik ben ook geen profecionele ruiter die met een super exclusieve kur aan wil komen.

oot123: kun je een prijsindicatie van jou kuren geven?

ik vond de site van annash een beetje onduidelijk.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:51

Dan kun je uiteraard altijd even bellen of mailen... ;)
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat mijn site onduidelijk is, maar ik sta open voor tips per pb hoor ;)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:27

Ik heb een M kur liggen die ik zelf aangepast heb naar deze klasse en mijn paard. Het was een op maat gemaakte kur voor een Fries in het Z2, rock'n'roll muziek. (overigens was dit een oude Oot-productions kur) De Fries liep inmiddels ZZ-zwaar, dus daar werd 'ie niet voor gebruikt, en ik wilde kur rijden in Sneek, dus mocht de muziek gebruiken.
Eerste keer dat ik op die muziek reed was ik behoorlijk verbaasd, want het ritme was eigenlijk precies goed voor mijn merrie. (toch een heel ander paard dan die waar de kur speciaal op maat voor was gemaakt) Heb er in zitten knippen en plakken omdat ik natuurlijk met de diagonalen enzo niet uitkwam, maar uiteindelijk was het resultaat prima en zat ik mooi als enige niet-Z-ruiter bij de prijzen. Met complimenten over de muziek, en dat het uitstekend pastte.

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:27

Concorde schreef:
Ik heb een M kur liggen die ik zelf aangepast heb naar deze klasse en mijn paard. Het was een op maat gemaakte kur voor een Fries in het Z2, rock'n'roll muziek. (overigens was dit een oude Oot-productions kur) De Fries liep inmiddels ZZ-zwaar, dus daar werd 'ie niet voor gebruikt, en ik wilde kur rijden in Sneek, dus mocht de muziek gebruiken.
Eerste keer dat ik op die muziek reed was ik behoorlijk verbaasd, want het ritme was eigenlijk precies goed voor mijn merrie. (toch een heel ander paard dan die waar de kur speciaal op maat voor was gemaakt) Heb er in zitten knippen en plakken omdat ik natuurlijk met de diagonalen enzo niet uitkwam, maar uiteindelijk was het resultaat prima en zat ik mooi als enige niet-Z-ruiter bij de prijzen. Met complimenten over de muziek, en dat het uitstekend pastte.

Wat leuk dat die kur het nog steeds doet! dat was onze 2e kur die wij maakte.....lang geleden.
iTequilai schreef:
oot123: kun je een prijsindicatie van jou kuren geven?

alles staat op de site, het is een webwinkel. De kuren zijn wel heeeeeeeel anders dan bij anderen!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:27

Staan leuke kuren op jullie site oot123.
Maar als ik het goed begrijp, krijg je bij de standaard kuren dus geen choreografie, en moet je zelf een proef bij de muziek gaan maken?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:06

@ Oot: Ja, ze was toen 2e met een fotowedstrijd hier op bokt (nadat ik die wedstrijd tegen was gekomen, wist dat ze een kur wilde laten maken, en haar had gepusht er een foto op te zetten :P )

Kur was niet heel nieuw en flashy meer natuurlijk, maar omdat t zo mooi paste vond ik t persoonlijk wel een heel stuk beter dan geknip en geplak van 'gewone' muziek. Dat krijg je toch slecht passend op de gangen (heb ik ook geprobeerd :Y) )
Heb die kur vorig jaar ook nog een keer gereden, maar toen stond de speaker zodanig naast de ring dat ik er niet meer in de buurt kon komen. Hij stond bij B, en da's l*llig, als je bij x wilt groeten en dan gelijk naar B moet wenden :+ Paard was op van de zenuwen en huppelde alleen nog maar.
Tegen de tijd dat ik Z mag graaf ik die cd wel weer een keer op, wie weet.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:22

Ik heb mijn kür zelf gemaakt. Had er geen ervaring mee, maar ik denk dat het best te doen is. Je moet er alleen wel aardig wat tijd in steken, het kost echt veel werk. Ik vond het ook best moeilijk om te zien of muziek bij je paard past.
http://www.youtube.com/watch?v=dLqoGeF8 ... annel_page

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:11

_tarja_ schreef:
Maar ik zou het zelf gewoon doen. Het is niet moeilijk om te knippen en plakken! Daar heb je een programma voor.

Hoe heet dat programma ?

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:54

asjemenou schreef:
Staan leuke kuren op jullie site oot123.
Maar als ik het goed begrijp, krijg je bij de standaard kuren dus geen choreografie, en moet je zelf een proef bij de muziek gaan maken?

Dank voor je compliment!
Klopt helemaal, je moet zelf je proef er bij schrijven maar dat is geen probleem toch?
Dit is "the music first" aanpak waar lang geleden nog een vette discussie over is geweest, ik meen met horsedances...lang niets meer van vernomen.....
Wij maken geen choreografie, daar zijn jullie veeeeeel beter in. En je moet zelf ook nog wat te doen hebben toch? anders kun je net zo goed een ander ook je kür laten rijden... ;)
Natuurlijk is het altijd beter om een kür helemaal op maat van de combinatie te maken met de muziek die je graag wil maar niet iedereen kan dit betalen en soms is het goed om eens wat uit te testen zonder dat je meteen een vermogen moet betalen.

Overigens blijven wij er bij dat je echt het beste je eigen muziek kunt gaan uitzoeken en in elkaar zetten, het is zo makkelijk.

Zullen wij anders eens een clinic geven over het maken van een kür in onze studio?
Geven we alle geheimen prijs......voor weinig......... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 00:23

oot123 schreef:
Zullen wij anders eens een clinic geven over het maken van een kür in onze studio?

dat lijkt me een leuk idee :j

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 01:15

Lia_ schreef:
oot123 schreef:

dat lijkt me een leuk idee :j

Waar kan ik me inschrijven??? :D