Klassiek en Progressief.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ielsjj_

Klassiek en Progressief.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 23:18

Omdat ik binnenkort mijn springdebuut voor de allereerste keer wil maken keek ik alvast een beetje op starrlijsten.nl rond.
Hier kwam ik verschillende vraagprogramma's van outdoorconcoursen tegen die 2 parcoursen doen. Leuk! Om er 2 op 1 wedstrijd te pakken, zoals de dresuur maar...
er staat bij de ene dus klassiek en de ander progressief.

Is klassiek meer rijden op stijlpunten en strafpunten en progressief op tijd en strafpunten ofzo?
Sorry als ik er totaal naast zit :o

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:46

Uhm ja. Klassiek gaat het erom dat je foutloos bent en de hoogste stijlpunten krijgt. En progressief foutloos in de snelste tijd. Wel is het in progressief zo dat als je een balk op 1 hebt, dat je ook maar 1 strafpunt hebt, en als je een balk op 8 hebt 8 strafpunten (en zo bij alle hindernissen)
Je kunt ook nog jacht en twee-fasen tegenkomen. Bij jacht krijg je voor een balk strafseconden erbij, en dan degene met de snelste tijd wint (met een balk kun je dus ook nog winnen), en twee fasen zijn zegmaar 2 gedeelten als je de eerste 8 hindernissen foutloos blijft mag je de tweede fasen rijden wat dan als progressief wordt verreden.

Sim

Re: Klassiek en Progressief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:11

Omdat dit makkelijk zelf op te zoeken is in het disciplineregelement Springen op de site van de KNHS een slotje.