Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik heb geduld, we zijn pas net samen begonnen en ik ga iig mooi niet voor gek staan
Ik besteed m'n kostbare tijd voorlopig wel aan les, ipv elk weekend een wedstrijd. Dus ben voorlopig nog niet in de ring te vinden. flugeltje schreef:asjemenou schreef:Vrees dat ik dan altijd veel te vroeg ga starten.. Mijne racen ook wel eens over het concoursterrein heen.
Ik beken, schuldig!
Maar hoe lang moet ik dan thuis blijven?
Tot je je paard onder controle hebt
eenitraM schreef:Wat heeft dat met te vroeg starten te maken?
Elk paard moet leren, en daar kun je niet te vroeg bij zijn. Als je overgangen kunt laten zien, halthouden en aan kan galopperen kun je in mijn ogen een B proefje in. Je hoeft niet meteen dikke winst te rijden. Voor de ervaring is het al heel wat.
Snap niet waar mensen zich druk om kunnen maken
flugeltje schreef:asjemenou schreef:Vrees dat ik dan altijd veel te vroeg ga starten.. Mijne racen ook wel eens over het concoursterrein heen.
Ik beken, schuldig!
flugeltje schreef:Ik denk toch echt wel dat de ruiter door heeft of het paard wedstrijd klaar is. Wie gaat erover? Het is toch eigen keus lijkt mij.
flugeltje schreef:asjemenou schreef:Vrees dat ik dan altijd veel te vroeg ga starten.. Mijne racen ook wel eens over het concoursterrein heen.
Ik beken, schuldig!
MarcoBorsato schreef:Als een paard uit z'n stekker gaat denk ik, ach, kan gebeuren. Maar als je paard herhaaldelijk uit z'n stekker gaat op wedstrijd, kijk ik er anders tegenaan. Je creëert ook een gevaarlijke situatie op dat moment voor je mederuiters.
En als je te vroeg op wedstrijd gaat en je rijdt continue net geen verliespunt, heb je daar alleen jezelf mee volgens mij. Ik zou het in ieder geval gênant vinden om zo vaak te starten en steeds thuis te komen met jurycommentaar dat je beter nog even thuis kunt oefenen
MarcoBorsato schreef:Als een paard uit z'n stekker gaat denk ik, ach, kan gebeuren. Maar als je paard herhaaldelijk uit z'n stekker gaat op wedstrijd, kijk ik er anders tegenaan. Je creëert ook een gevaarlijke situatie op dat moment voor je mederuiters.
En als je te vroeg op wedstrijd gaat en je rijdt continue net geen verliespunt, heb je daar alleen jezelf mee volgens mij. Ik zou het in ieder geval gênant vinden om zo vaak te starten en steeds thuis te komen met jurycommentaar dat je beter nog even thuis kunt oefenen
En dat had ik vaak meegemaakt. Er was zelfs een vrouw die vrolijk naar ons toe kwam rennen op een wedstrijdje van: "Yeah, heb weer 3 winstpunten erbij." Ik zo van: hoeveel punten heb je dan? (Zat namelijk bij haar in de ring) "Jaa eeh 160 en 173. Mwhaha
dat mens dacht al dat ze 34 winstpunten had. Maar ze heeft er nog nooit 1 gehaald
Daarom vind ik dat je er niet echt over kan oordelen. Sommige paarden zijn op wedsrtijd zo verschillend met thuis. Je moet toch een keer ervaring op gaan doen?

Gelukkig bleek hij aardig cool en kon hij in tweede instantie zelfs een winstpuntje meepakken, maar door de onwennigheid gaat het toch echt een stuk minder dan hij thuis laat zien

KiWiKo schreef:ongelukken kunnen gebeuren.......... dat heeft niks met te vroeg starten te maken............
mijn stelregel is altijd dat je je paard een klasse hoger thuis voor elkaar moet hebben wil je kunnen starten op wedstrijd.
maar ook GP paarden kunnen een keer van kiet gaan