Waar zijn de parcoursen voor springwedstrijden te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Breezke

Waar zijn de parcoursen voor springwedstrijden te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 22:25

Hoi allemaal :D

Omdat ik over een maandje of 2 wil meedoen aan een springwedstrijd vraag ik me af waar je de 'plattegronden' van de parcoursen kunt vinden.
Op internet of zijn ze helemaal nergens te vinden,,of moet je het maar voor de wedstrijd in je hoofd stampen? :o
Ik zou het wel fijn vinden als je ze ergens kunt vinden,,zodat ik kan oefenen(mijn paardje is soms nogal onzeker)
En ik hoop dat dit hier goed staat.

Groetjes Nathalie

HerAndHorse

Re: Waar zijn de parcoursen voor springwedstrijden te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:25

je komt het pas te weten op wedstrijd zelf.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:38

Bij de ringmeester hangt een "plattegrond"van het betreffende parcours. Je kunt het parcours te voet en in tenue verkennen net voor aanvang van de rubriek zorg dus dat je er op tijd bent!
Het is inderdaad elk concours verschillend, in het B en L staat minimaal een dubbelsprong, vanaf het M is er ook een driesprong opgenomen in het parcours.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:14

De parcoursen staan hangen altijd op de dag zelf bij het parcour (en/of bij de ringmeester).

Eveneens kun je op de dag zelf het parcour verkennen (lopend). Probeer dus goed het parcour te onthouden en ezelsbruggetjes maken (na meerdere wedstrijden onthoud je het vaak makkelijker).

Margot__X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:18

op de westrijddag zelf in je hoofd stampen ;) ik heb er nooit moeite mee gehad :)