Plassen & Poepen tijdens wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Plassen & Poepen tijdens wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 13:20

Als je paard nou gaat plassen of poepen tijdens de wedstrijd, krijg je daar strafpunten voor ?
En is er een verschil bij poepen of ze stilstaan of niet ? Want plassen móet sowieso stilstaand ..

Anyways, ik ben benieuwd :D .

chanouk

Re: Plassen & Poepen tijdens wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:24

Volgens mij moeten ze met poepen gewoon doorlopen anders krijg je strafpunten, bij plassen krijg je volgens mij geen strafpunten.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:26

Bij plassen niet. Maar bij poepen moeten ze door blijven lopen, anders krijg je strafpunten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:05

Er zijn ook maar bar weinig paarden die vanuit arbeidsdraf ineens op de rem gaan om te plassen. Hooguit dat ze tijdens het groeten of tijdens verplicht halthouden gaan plassen als het heel erg nodig is.
Bij mesten gewoon doorrijden inderdaad.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:45

Als ze moeten mesten moeten ze gewoon doorlopen, de mijne mest vaak al bij 't losrijden!
Plassen heb ik echt nog nóooit meegemaakt, voglensmij gebeurt dat ook niet zo vaak tijdens de proef ;)!

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:47

Mijn vorige pony ging nog wel eens staan plassen met het groeten. Kreeg daar geloof ik geen strafpunten voor.
(het is wel eens gebeurd dat ze ging plassen bij het begin van de proef én bij het einde van de proef)

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:06

Mijn paard mest en plast wanneer hij moet....en met mesten gaat hij echt staan. Met geen mogelijkheid krijg je hem naar voren, thuis ook niet. Ik heb de hoop opgegeven, elke proef staan we een keer stil :+ . Eén keer heb ik -2 gehad, de andere keren was het net in een "grijs" gebied of er werd gewoon niks afgetrokken :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:05

Wij hadden vroeger een manege pony die altijd bij het groeten ging plassen. Moest hij op 1 dag 5 proefjes? Dan ging hij 5 keer plassen!

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik zelf niet zou weten hoe ik plassen zou beoordelen als een paard bij mij in de ring zou gaan plassen.
Als een paard moet mesten, krijgt hij geen aftrekpunten alsie gewoon netjes doorloopt, maar als het tempo vertraagd of er stilgestaan wordt, dan sowieso wel.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:45

Mijn pony plast altijd voor het juryhokje :'), maar dat is meestal voor de proef of er na. Dus zou het niet weten

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:22

een vriendin van mijn heeft een ruin gereden die echt iedere wedstrijd bij het afgroeten ging staan plassen, ze heeft hiervoor nooit aftrek gekregen (maar schaamde zichzelf wel iedere keer kapot, het was dan ook nooit een klein plasje)

met mesten moeten ze wel doorlopen anders krijg je wel strafpunten

marloes_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:51

ik heb nog nooit mee gemaakt dat me pony moest plassen onder een wedstrijd wel poepen maar daar heb ik verder
nooit aftrek voor gekregen. Ik ken wel een pony die loopt gewoon door als hij moet plassen :P

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:07

Ik een keer aansporen toen hij uitgebreid stil ging staan om te poepen, kreeg ik van de jury te horen dat ik hem eerst moest laten poepen en dan door moest rijden, beetje raar toch?

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:33

Thuis je paard al "opvoeden" wil ook helpen, zodat hij blijf lopen tijdens het mesten.
Om het plassen tijdens de proef tegen te gaan: misschien bij het losrijden eens even stilstaan vlak voor dat je de proef in gaat om het paard tijd te gunnen om te plassen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:51

Hoe komen jullie erbij dat je dan 'strafpunten' krijgt? Zelf verzonnen?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:58

strafpunten misschien niet verkeerde omschrijving maar je cijfer voor het onderdeel word lager omdat je gaat stilstaan terwijl dat niet gevraagd word in de proef

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:31

Ik denk dat een jury ook nog prima de mogelijkheid heeft om je -2 te geven. Je maakt immers een fout in het programma (je gaat stilstaan waar dat niet gevraagd wordt).

HerAndHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:34

mijn pony heeft nog nooit gepoept of geplast tijdens een wedstrijd, lekker makkelijk, als ik hier hoor dat je er soms -2 voor kan krijgen. tijdens het rijden mest hij trouwens wel. 1 keer maar, namelijk wanneer je net begonnen bent met draven.
(waarschijnlijk omdat ik er dan afmoet om de mest op te ruimen :P )

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:46

Kunnen we even ontopic blijven :) ?
De vraag was wat de conequenties waren, het is geen topic om aan te geven of jou paard het wel of niet doet :) ..