Invlechten een ramp!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Invlechten een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 17:14

Hoi,,

Mijn pony heeft een hele dikke manenkam. Écht ene hele dikke manenkam. Nu is invlechten dus echt een regelrechte ramp! Hoe kan ik dit oplossen? Je bent namelijk alleen met staartjes maken al 2 uur bezig.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes,
Maartje

_Christine

Re: Invlechten een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:26

Met staartjes 2 uur? Dat was ik zelfs bij een haflinger met een dubbele rij manen niet kwijt :=
Je kunt ze uitdunnen en dan vlechten. Ik vind vlechten met naald en draad makkelijker, dat blijft veel beter zitten.
Je kan ze natuurlijk ook laten groeien en er een hengstenvlecht van maken.

Als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat hier al heel veel topics over zijn geweest.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:59

Neem iets dikkere plukken haar (ongeveer 12 a 14 stuks over de hele manenkam) en maak ze goed nat. Vlecht dan de staart in en rol ze op, zet ze met naald en draad vast, hoe dat moet kan je hier lezen.
Normaal zou je dikkere plukken pakken, maar omdat jouw paard dikke manen heeft, kan je beter dunnere plukken nemen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:21

Niet knippen om ze kort te houden, maar uitdunnen dmv. een uitdunmesje of gewoon de lange haren eruit trekken.
Kleine vlechtjes maken, stuk of 20.
En dan is het even uittesten welke lengte het makkelijkste is om de vlechtjes op te rollen. Ik sla zelf mijn vlechtjes altijd in 3en, dan blijven ze het beste zitten (met elastiekjes).

Vraag me trouwens wel af waarom je 2 uur nodig hebt om er staartjes in te maken??

lou__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:06

Ik zou ze eerst trekken! Als je ze knipt, blijven ze even dik.
Dan kleine vlechtjes maken, gaat het een stuk makkelijker.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:26

eerst even uitdunnen. weet niet of ze ook nog korter moeten? maar dan zou ik in ieder geval niet knippen of snijden, daar blijven ze erg dik van.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:20

lou__ schreef:
Ik zou ze eerst trekken! Als je ze knipt, blijven ze even dik.
Dan kleine vlechtjes maken, gaat het een stuk makkelijker.

Ik zou ze ook eerst even trekken, dan heb je er volgens mij langer plezier van. Is even een werkje hoor, maar je hebt er lang plezier van.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:23

MaartPaard schreef:
Hoi,,

Mijn pony heeft een hele dikke manenkam. Écht ene hele dikke manenkam. Nu is invlechten dus echt een regelrechte ramp! Hoe kan ik dit oplossen? Je bent namelijk alleen met staartjes maken al 2 uur bezig.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes,
Maartje

Heb je een foto, zodat we kunnen "zien" wat het probleem is? ;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:27

waarom verdeel je de manenkam niet en maak je aan twee kanten knotjes... Heb je minder dikke plukken haar, en waarschijnlijk gaat dat sneller....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:24

Liselot11 schreef:
Ik zou ze ook eerst even trekken, dan heb je er volgens mij langer plezier van. Is even een werkje hoor, maar je hebt er lang plezier van.

Als je dat bijhoudt is het ook niet langer dan een kwartiertje/20 minuten, alleen de eerste keer zal je iets langer bezig zijn.
Denk dat het haast nog sneller is dan de manen in een rechte lijn af proberen te knippen.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 19:58

__PSM__ schreef:
waarom verdeel je de manenkam niet en maak je aan twee kanten knotjes... Heb je minder dikke plukken haar, en waarschijnlijk gaat dat sneller....

Ja dat is zo, maar het probleem is dat ik dan zoooo lang bezig ben!

Ik heb zijn manen laten groeien, maar vond het enorm lelijk staan. Nu heb ik ze er dinsdag afgehaald. Zijn manenkam is ongeveer een handbreedte dik. En inderdaad, ik knip absoluut niet maar ik trek alleen. Hij heeft nu manen die alle kanten op staan, heel schattig haha. Ik zal kijken of ik een foot kan maken ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:25

ben benieuwd naar de foto

p.s. dat "paardje" tess in je profiel is wel bijzonder "gevuld" he
raar paard ook :')

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:05

Dat zag ik ook _O-

Aan 2 kanten knotjes? Dat vind ik niet mooi :n.
De manier zoals het op de wiki staat met naald en draad vind ik erg handig :j

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:10

nou ik heb het zelfde probleem, ik heb mischien nog wel wat dikkere manen dan dat paard die jij hebt, want ik heb ooknog me trijden moet ze een vlecht in omdat ze ander helemaal niks ziet, en die voorpluk staat dan ook nog wel is omhoog, en de paardenstiekjes zijn te klein ensow, ik heb ook geprobeert te vlechten maar dat lukt zeker niet bij haar!
maar ik woon zelf ook in noorwegen, en zowat geen tijd gehad om te trainen, dus doe gelukkig ook geen wedstrijden!
maar mischien hele dunne vlechtjes doen? of knotjes.. maarja ziet er waarschijnlijk ook niet mooi uit!
of mischien uit dunnen? ik weet zelf niet hoe ik dat moet doenXD