Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjonniej schreef:Opbouwen heb ik geen schema voor. Totaal afhankelijk van wat het paard aanbiedt. Rijd de eerste keren wel veel buiten. Lekker rechtuit, weer even op elkaar afstemmen, wat overgangetjes rijden, wendingen gewoon stelling vragen. Dressuurwerk in de bak is echt heel wisselend (is het bij mij sowieso altijd). Paard geeft vanzelf aan waar hij die dag aan 'wil' oefenen. Is het nodig om reactie op het been te trainen, of misschien buiging, of overgangen.
Afbouwen doet hij lekker zelf in de wei. Na de laatste zomerwedstrijd, mag hij 's maandags de wei in met zijn vriendje. Afbouwen doen ze zelf wel, ze kunnen rennen wat ze willen.
Sjonniej schreef:Nee hoor. Paarden kunnen zichzelf prima aftrainen wat dat betreft. Door de energie in het lijf, zijn ze de eerste weken ook nog erg actief in de wei. Zijn ze veel aan het rennen en spelen. Na een week of 2 zie je dat ze rustiger worden, dat ze meer gaan eten en slapen.
Nog nooit problemen gehad met spierpijn of andere kwaaltjes.
crossgirl19 schreef:Ik doe het samen met verzorgster.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik was er met enthiousiasme mee begonnen. Nu gaat het opbreken.
Ik ben dat gaan doen omdat ik advies kreeg zoveel mogelijk wedstrijden rijden dan wordt de angst van zelf minder en je paard wordt ook steeds rustiger als hij ergens anders start, maar ja hij schiet nog wel eens weg bij het raam of juryhok. Oeps en dat werkt ook niet echt met die zenuwen van mij hahaha.
In de toekomst ga ik zeker meer tijd er tussen plannen.
) crossgirl19 schreef:Ik doe het samen met verzorgster.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik was er met enthiousiasme mee begonnen. Nu gaat het opbreken.
Ik ben dat gaan doen omdat ik advies kreeg zoveel mogelijk wedstrijden rijden dan wordt de angst van zelf minder en je paard wordt ook steeds rustiger als hij ergens anders start, maar ja hij schiet nog wel eens weg bij het raam of juryhok. Oeps en dat werkt ook niet echt met die zenuwen van mij hahaha.
In de toekomst ga ik zeker meer tijd er tussen plannen.