inschrijfgeld subtop verhoogd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

inschrijfgeld subtop verhoogd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 20:39

Inschrijfgeld op Subtopwedstrijden verhoogd

Tijdens de vergadering van het wedstrijdplatform op 15 december, is besloten het inschrijfgeld per 1 april 2009 aan te passen. Per proef mag dan tot maximaal 20 euro inschrijfgeld worden gevraagd. Hiermee is ook de prijzenschaal aangepast. Zo zijn er geen verplichtingen wat betreft de prijzenschaal mits het inschrijfgeld 15 euro of lager is. Als het inschrijfgeld tussen de 15 en de 20 euro is, dient de eerste prijs een geldbedrag van minimaal vijf keer het inschrijfgeld te zijn. Kijk hier voor alle wedstrijdtarieven.

Het is al niet goedkoop subtop te starten met de reisafstanden, komt er straks nog eens 15 euro bij....
Als er al vraagprogramma's zijn van wedstrijden mogen ze de tarieven toch niet achteraf aanpassen?
Laatst bijgewerkt door Kev op 05-02-09 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:43

Pfff, Twee proefjes rijden....kassa 40 euro. 't is echt veel geld.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 22:27

diega schreef:
Pfff, Twee proefjes rijden....kassa 40 euro. 't is echt veel geld.

Ja precies, straks alleen nog voor degenen die zeker weten te 'scoren'. Mijn paard is niet altijd rustig, maar moet hem wel kunnen blijven starten om het te blijven oefenen!

Bettine

Re: inschrijfgeld subtop verhoogd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:03

Tsja, aan de andere kant: ze moeten ook íets doen om het voor verenigingen aantrekkelijk en haalbaar te houden zo'n wedstrijd te organiseren.
In bijna alle gevallen van Subtop wedstrijden (helemaal buiten, waar er bijvoorbeeld een accomodatie moet worden gehuurd oid.) gaat er geld bij voor de organisatie.
Je hebt hele dure juryleden, en de KNHS mag die uitnodigen. Wat doet de KNHS dan (om even fijn mee te denken met de organiserende vereniging, maar niet heus), die nodigt juryleden uit die uit de andere kant van het land moeten komen. Tel maar uit je reiskostenvergoeding.

Wij organiseren in Kootwijk een wedstrijd voor de basis + ZZL en ZZZ, maar de vorige keer is er bij de Subtop dík geld bij gegaan.
Dit jaar vroegen ze of we ook niet toevallig de Subtop t/m GP wilden laten verrijden.
Ja graag natuurlijk, maar qua kosten kom je never nooit uit en we hebben dan ook besloten het niet te doen. Helemaal als je ook nog iets van prijzengeld wil doen kan het gewoon niet.
Tenzij je een mega-sponsor vindt, maar die liggen in deze tijd ook niet voor het oprapen.

Dus voor alles valt iets te zeggen.
Ik vind het ook werkelijk belachelijk veel geld voor een proefje, maar ze zullen bij de KNHS wel overspoeld zijn met klachten van verenigingen die geen Subtop meer wilden organiseren door geld te kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:30

Snap dat het voor verenigingen niet leuk is om zo wedstrijden te organiseren, maar voor ruiters is ook niet echt heel aantrekkelijk meer op deze manier!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:20

Nee, maargoed, zonder de verenigingen worden de wedstrijden niet meer georganiseerd en valt er niks meer te starten, en dat willen we als ruiters natuurlijk al helemaal niet ;)

Ik heb er onderhand als ruiter ook zelf last van hoor, maar ook vanuit de wedstrijd organiserende kant.
Snap het allebei heel erg goed.

Eigenlijk is het gewoon zo dat de KNHS nog steeds geen goede oplossing heeft voor hoe subtop-wedstrijden te organiseren met alleen verenigingen.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 16:11

Eigenlijk moet de KNHS dan dus de afdracht voor deze wedstrijden omlaag brengen!
De juryleden zijn niet zo gek veel duurder, 15 euro per 4 uur tegen 30 euro per 6 uur voor de subtop
Dan maar geen 2 juryleden per proef :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:18

15 euro voor 4 uur? dat is ook weinig verdienen!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 21:22

haha, joh, we doen het dan ook niet voor het geld he! :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:27

nee maar de hele dag voor niks zitten lijkt me ook niks haha

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 21:38

Daarom vragen de meesten (ik ook) of ze niet meer dan 30 proeven hoeven te beoordelen, anders is de zit best lang.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:14

Kev schreef:
Eigenlijk moet de KNHS dan dus de afdracht voor deze wedstrijden omlaag brengen!
De juryleden zijn niet zo gek veel duurder, 15 euro per 4 uur tegen 30 euro per 6 uur voor de subtop
Dan maar geen 2 juryleden per proef :P

De juryleden opzich zijn niet heel erg veel duurder, maar je moet er idd 2 per proef hebben.
En: De KNHS nodigt de juryleden uit, en ze kijken daarbij totaal niet naar waar deze vandaan moeten komen (ze zeggen van wel, maar vorige keer zaten wij mooi met juryleden uit zowel groningen als zuid-limburg opgescheept.......). met andere woorden: je moet ze een gigantisch hoge reiskostenvergoeding bieden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:54

Bettine schreef:
En: De KNHS nodigt de juryleden uit, en ze kijken daarbij totaal niet naar waar deze vandaan moeten komen (ze zeggen van wel, maar vorige keer zaten wij mooi met juryleden uit zowel groningen als zuid-limburg opgescheept.......). met andere woorden: je moet ze een gigantisch hoge reiskostenvergoeding bieden.

Volgens mij letten ze daar wel degelijk op.
Kom jiij maar eens 10 keer ZZL rijden in Groningen, Friesland en Drenthe. Wedden dat je dan bijna altijd dezelfde jury's treft?
(Waar ik overigens geen probleem mee heb)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:57

Ja ze zeggen er inderdaad op te letten CGJ.
En wij hebben het toen zelfs nog meerdere malen aangegeven juryleden het liefst zo dicht mogelijk uit de buurt te hebben.

Maar volgens mij hadden wij op onze wedstrijd bijna uit iedere NL provincie wel een vertegenwoordiger.....
Plus dat de KNHS aan een paar juryleden het verkeerde dagdeel had doorgegeven, waardoor iemand uit Limburg en iemand uit ZH om half 9 's ochtends al aankwamen terwijl ze rond half 2 pas hoefden te beginnen. :=

Zal misschien per wedstrijd wel verschillen dan (of aan de grootte van een wedstrijd liggen), geloof ik graag :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:03

Startgelden gaan pas in op 1 april, dus met die vraagprogramma's zal dat wel weinig conflicten opleveren, schat ik zo. Wel vind ik het te belachelijk voor woorden. Toen het nog ZZGP was, kon het toch ook en toen kreeg je zelfs nog zilveren voorwerpen ed en dan altijd de eerste 4 oid ook al deden er maar 6 mee of zo. Ik heb gehoord, dat ze toen vaak gratis in een accomodatie konden, nu zal dat wel niet meer gaan dan. Ik word een beetje niet goed van de KNHS. Kan zoiets misschien ook nog eens overlegd worden met de leden? We hebben toch een belangengroep. Waarom kan daar niet eerst met de leden over vergaderd worden. Te gek voor woorden echt waar. Ik kan me daar zo boos over maken. En dat natuurlijk, omdat er altijd wat met die KNHS is. Diep triest. }> |(

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:04

CGJ12 schreef:
Bettine schreef:

Volgens mij letten ze daar wel degelijk op.
Kom jiij maar eens 10 keer ZZL rijden in Groningen, Friesland en Drenthe. Wedden dat je dan bijna altijd dezelfde jury's treft?
(Waar ik overigens geen probleem mee heb)

Is in Brabant niet anders hoor. ;)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:17

vur schreef:
Is in Brabant niet anders hoor. ;)

Toch is het daar wel degelijk anders.

In Noord-Brabant is er de keuze uit 61 ZZ-L jury's (39 LT-jury's en 22 GP-jury's) uit de eigen provincie, of aangrenzende provincies.
In Groningen daarentegen is er de keuze uit 6 ZZ-L jury's (5 LT-jury's en 1 GP-jury) met dezelfde restricties.

De kans dat je in Noord-Brabant eens tegen exact hetzelfde jurykoppel oploopt is gewoon stukken kleiner.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:19

Oké, als je het zo stelt. Toch kwam ik in het ZZ-licht heel vaak dezelfde (Nijskens, Van den Berg en De Haas) tegen. Niet echt leuk als er keuze is uit 61 juryleden. :o