Op wedstrijd gaat het heel anders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Op wedstrijd gaat het heel anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 15:31

Heey allemaal :)
Ik zit met een probleempje
Thuis als ik aan het trainen ben gaat alles super
Me pony loopt goed en noem maar op
Alleen met het inrijden op wedstrijd voel ik al dat ie iets anders gaat doen
Zelf ben ik redelijk ontspannen
Zodra we de ring inkomen ga ik heel anders rijden
Ik krijg me paardje ook niet mooi meer en me figuren zijn bagger
Waar ligt dit aan
Wat kan ik er aan doen?

Groetjes

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:33

het kan zijn dat je pony onrustig is..
onrustig op ander terein dus...
gespannen van alle andere paarden/pony's...
ik denk als je meer wedstrijden rijd dat het wel minder word ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:34

Als jij heel anders gaat rijden in de ring is het logisch dat je pony ook anders loopt ;)
Ik denk dat het een kwestie van ervaring is. Bij mijn eerste aantal wedstrijden (of eerste wedstrijden in een hogere klasse) was ik ook altijd wat zenuwachtiger. Als je er aan went dat je proefje eigenlijk ook gewoon een training is en je voor jezelf rijd dan gaat het vanzelf beter.
Probeer gewoon te ontspannen en net zo te rijden als thuis, en kilometers gaan maken dan komt het helemaal goed!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 15:35

Op me eerste wedstrijden had ik er geen last van
Maar hoe langer ik rij hoe meer drang er komt om hoge punten enz te halen ik probeer ook goed te rijden (bagger wordt het :P)
maar Marcello begint dus ook steeds gespannender te doen
of ligt dit aan het binnen seizoen

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:46

corientjuhh schreef:
Op me eerste wedstrijden had ik er geen last van
Maar hoe langer ik rij hoe meer drang er komt om hoge punten enz te halen ik probeer ook goed te rijden (bagger wordt het :P)
maar Marcello begint dus ook steeds gespannender te doen
of ligt dit aan het binnen seizoen

Oww dat heb ik ook.. mn eerste wedstrijden gingen stukken beter.
Nu loopt ie met inrijden nog wel eens goed, maar als ik dan in de bak kom, rijd ik slordig, hij is niet aan mn been, en daardoor gaat eigenlijk gewoon alles al veel en veel minder dan het hoort te gaan.
Ik heb met de buitenwedstrijden maar 1 x gehad dat hij niet aan mn been was in de proef, en binnen heb ik het bijna altijd..
Ik weet niet of veel oefenen veel helpt, ik merk dat ik het sowieso al niet meer leuk vind om op dressuurwedstrijd te gaan, dus voorlopig ga ik even niet (staat nog 1 wedstrijd maar goed).
Want ik heb nu wel 14 wp's in de L1 dus je wilt niet voor de wp rijden maar voor de prijs, alleen als ik dat doe, lukt het dus niet.. vervelend maarja. Ik wacht gewoon af of het in het buitenseizoen beter gaat, en ik moet er niet te veel van verwachten, maar dat is zo moeilijk.

corientjuhh

Re: Op wedstrijd gaat het heel anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 15:47

Ik rij niet voor de prijs
Maar voor de winstpunten
Misschien komt het ook wel doordat ik eigenlijk altijd in een buitenbak rij
Ik kan niet in een binnenbak rijden

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 16:58

Heeft verder niemand tips?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:57

Ik had dat ook, ik reed ook wedstrijden voor de winstpunten.
Elke wedstrijd was ik 1 zenuwbom en was ik ook niet te genieten :o Toen heeft m'n vader me op m'n flikker gegeven en gezegd dat ik me normaal moest gedragen en dat het anders afgelopen was. Wedstrijden moet je ook voor je lol doen, niet alleen voor de winst.
Vanaf toen ben ik veel meer ontspannen gaan rijden en mijn pony liep hier duidelijk beter van. Pas vanaf dat moment ben ik goed gaan rijden.
Probeer dus gewoon relaxed te blijven, ook de lol van wedstrijden in te zien.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:15

Hoe meer jij wilt presteren, hoe meer gespannen je gaat rijden, hoe drukker je pony wordt.
Echt, het probleem ligt (helaas of gelukkig) bij jezelf. Probeer eraan te werken dat je rustig blijft. Geen jury die je op eet. Een proef is een ritje om te laten zien hoe gaaf je pony is. Nou die is heel gaaf toch? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken om je punten!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:22

Sjonniej schreef:
Hoe meer jij wilt presteren, hoe meer gespannen je gaat rijden, hoe drukker je pony wordt.
Echt, het probleem ligt (helaas of gelukkig) bij jezelf. Probeer eraan te werken dat je rustig blijft. Geen jury die je op eet. Een proef is een ritje om te laten zien hoe gaaf je pony is. Nou die is heel gaaf toch? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken om je punten!

Dit klopt echt wat jij zegt!
Hoe meer jij de druk op jezelf gaat verhogen hoe dramatischer je punten gaan worden!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:54

ik ben zelf altijd alleen heel erg zenuwwachtig voor een dressuurwedstrijd maar voor springwedstrijden niet :+

thuis loopt me pony ook sppr! :D maar op wedstrijde niet ;( omdat ik dan te zenuwachtig ben :P marja hoop dat het na een paar (veel :P ) keer dressuuur starten minder word :P