kringwedstrijden, hoe werkt het precies?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

kringwedstrijden, hoe werkt het precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 19:45

was net even de wedstrijdkalender van mijn kring aan het bekijken voor het outdoor seizoen.

nu zie ik er 2 selectiewedstrijden op staan en een kringwedstrijd. lijkt me leuk om die een keer mee te rijden.
maar moet je dan beide selecties rijden, of maar één? hoe weet je of je geselecteerd bent en hoe gaat het dan verder?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:37

Waarschijnlijk heeft je kring wel een eigen website (zoeken op de site van de regio (via KNHS.nl)). Daarop staan dan de bepalingen. Je mag zoveel selecties rijden als je zelf wilt. Hoeveel er mee tellen, staat dan wel op de site. Als er meerdere zijn, dan tellen ze vaak niet allemaal. Als je ze dan wel allemaal rijdt, kun je er dus 1 of meer gebruiken als schrapresultaat. Dat doet de kring aan het einde zelf automatisch met je slechtse resultaat. Rijdt je er minder dan dat er meetellen, dan tellen alle resultaten gewoon mee. Je krijgt normaal gesproken plaatsingspunten. Dus de nummer 1 in de uitslag krijgt de meeste enzovoorts naar beneden toe. Degene met de meeste plaatsingspunten, wint het van de kring. De regio bepaalt hoeveel mensen per klasse doormogen naar de regiokampioenschappen. 's Winters zijn dat er maar 1 of 2 per klasse. Ligt een beetje aan hoeveel mensen er dat seizoen starten in een bepaalde klasse (veel starts vergeleken bij andere kringen, is "veel" afgevaardigden naar de regiokampioenschappen). ;)

Anieke89

Re: kringwedstrijden, hoe werkt het precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:23

Bij mij in de kring (twente) is het zo dat je 1 van de 2 selecties moet rijden en het kringkampioenschap. Als je allebei de selecties rijdt dan telt je beste resultaat :)

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:52

Liselot; jij bent toch ook kring twente?!

In ieder geval zoals hierboven beschreven staat, moet je 1 van de 2 selecties rijden + kringkampioenschap
Het gaat dan om de plaatsingspunten.
Win jij bijvoorbeeld de proef, heb je 1 punt en ga zo door.
denk dat www.kringtwente.nl voldoende info staat over de afgelopen selecties, dan heb je een beetje een beeld.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 13:21

jup ik ben ook kring twente, zit bij de horstlinde.

heb de site van de kring al uitgeplozen, het is nu inderdaad een stukje duidelijker :)

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:17

Dan ben je van dezelfde vereniging lid als ik ;)

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:48

Ik snap het nu niet helemaal meer.. Bij ons hadden ze volgensmij kringwedstrijden en selectie wedstrijden. Dat is toch iets anders? Met selectie kun je Fries kampioen/Nederlands kampioen worden. Daar heb ik niet aan mee gedaan, maar de kringwedstrijd wel. Ik weet alleen niet meer wat het verschil was (alleen dat je daar niet meer coupons enzo hoefde in te leveren)

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:27

Bij ons is het zo dat je eerst minstens 1 selectiewedstrijd moet rijden. Daarna rijd je het kringkampioenschap om je zo te plaatsen voor het Overijssels kampioenschap. Rijd je daar goed kun je je kwalificeren voor het NK.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:30

maar moet je bij die selecties ook nog bepaalde punten rijden om door te mogen naar de kring?

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:35

Nee, je mag sowieso kring starten. Zelfs als je geen selectie hebt gereden :) Voor de Overijsselse kampioenschappen dien je je wel, middels het kringkampioenschap, te plaatsen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:45

maar waarvoor dient die selectie dan? of is dat voor de regio?

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:46

Ja, selectie en kring samen bepalen de afvaardiging naar de regio.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:48

ahaa, nu valt het kwartje :)

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:04

Ik heb het even uitgezocht. Ik snapte het niet meer door dat bij beide kring word genoemd. Bij ons in de kring hebben ze ook bepaalde wedstrijden die je kunt rijden, als je daar dan minimaal 2 wedstrijden van hebt gereden en je hebt de hoogste punten ben je kring kampioen en kom je in de krant. Daar is dus geen finale bij geloof ik.
Daarnaast hebben ze selectiewedstrijden. Als je daar het hoogst bij bent mag je naar het fries kampioenschap. En soms mag je ook rechtstreeks naar het kampioenschap omdat er niet veel deelnemers zijn maar dat is verschillend per provincie geloof ik.