Paard erg onrustig op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kadans_love

Paard erg onrustig op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 15:14

Hallo iedereen,

Mijn paard is altijd erg onrustig als er wedstrijden gereden worden op de manege waar ik sta.
Als ik meedoe is het altijd erg druk en gaat hij tijdens de proef rennen en bokken. Dit is heel ongewoon voor hem want hij doet
dit anders nooit.
Ik ben zelf nooit nerveus of gespannen voor een wedstrijd, dus dat kan hij niet voelen.
Ook als ik niet meedoe met de wedstrijd is hij erg onrustig als hij alle paarden op het terrein ziet, ook al zijn het niet meer
paarden dan anders.
Ik probeer hem altijd rustig te kalmeren, maar hij blijft heel de dag er onrustig.

Hebben jullie hier ook ervaring mee met jullie paarden of heb je advies voor mij, laat dan een reactie achter.

Groetjes lisa

__PSM__

Re: Paard erg onrustig op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:17

Veel mee laten maken, alles wend.. en misschien heb je zelf onbewust toch wel iets spanning.. Gewoon samen veel doen, dan wordt het vanzelf minder...

Maaar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:22

ik denk dat het ook wel onbewust aan je zelf ligt een beetje, dat je toch nerveus bent. misschien in het begin niet, maar door hem zegmaar wel, dat je je anders gaat gedragen. Net als dat je hem gaat kalmeren. dan denkt hij: ooh ze doet anders, het is dus echt eng! enzo :P probeer idd. veel met hem mee te doen en relaxxx doe niet anders tegen 'm dan anders..

Loveviolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:51

Ik heb ook eens een wedstrijd gedaan toen ik de bak in kwam was het enige wat ze deed hinnike ze werd helemaal gek en onrustig,

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:25

Oefenen, oefenen, oefenen is het enige wat helpt. Zelf rustig blijven. Eventueel iemand anders op laten rijden.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:34

Veel wedstrijd rijden, is de enige oplossing!

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:00

Misschien moet je haar juist niet belonen, maar het gewoon negeren :)
Als ze bijvoorbeeld een oefening goed doet wel belonen, maar niet als ze iets eng vind? :)
Ligt eraan wat voor paard je hebt, maar bij mij heeft het wel geholpen :)