Tips bij een L2 proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bootjehvj

Tips bij een L2 proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 19:59

Ik heb een nieuw paard en ben van plan volgende maand L2 te starten.
we zijn beide M1 geklasseerd met een andere pony (en ruiter) maar wil toch bij de L2 beginnen.
nu was ik benieuwd wat jullie belangrijk vinden bij een L2 proef.
hebben jullie tips om nog beter voor te komen (qwa kleding enz) en om de proef te rijden?
Ikzelf vind uitstraling, ontspanning en de afwerking van de oefeningen belangrijk maar hoe denken jullie erover?

Brand maar los! :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:23

Kun je wel L2 starten? Dat is de eerste vraag die bij mij opkomt. De hoogst gemeenschappelijke klasse is dan toch M1 en ik dacht dat dit voor de overgang van pony naar paard ook zo goldt? Ik zou dat eens nakijken.
Verder kan ik zeggen dat volgens mij in de L2 nageeflijkheid, aanleuning, regelmaat van de gangen en lengtebuiging ook belangrijk zijn. ;) Het hele plaatje moet kloppen met L2. Dus in evenwicht, een beetje bij elkaar (nog geen verzameling) en netjes aan de hulpen (dus netjes aan het bit en aan het been). :D

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:25

Ik ben net klaar met de L2 en ik vind dat de aanleuning toch wel constant moet zijn, gewoon netjes, iets meer richting oprichting. Verder een goede impuls en ontspanning.
Je moet gewoon alle oefeningen fijn kunnen rijden, lekker los door het lichaam en van je handen af.

bootjehvj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 21:05

vur schreef:
Kun je wel L2 starten? Dat is de eerste vraag die bij mij opkomt. De hoogst gemeenschappelijke klasse is dan toch M1 en ik dacht dat dit voor de overgang van pony naar paard ook zo goldt? Ik zou dat eens nakijken.
Verder kan ik zeggen dat volgens mij in de L2 nageeflijkheid, aanleuning, regelmaat van de gangen en lengtebuiging ook belangrijk zijn. ;) Het hele plaatje moet kloppen met L2. Dus in evenwicht, een beetje bij elkaar (nog geen verzameling) en netjes aan de hulpen (dus netjes aan het bit en aan het been). :D

Ja het mag, als het de overgang is van paard naar pony mag je een klasse dr onder zitten.
bedankt voor je reactie!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:05

bootjehvj schreef:
vur schreef:

Ja het mag, als het de overgang is van paard naar pony mag je een klasse dr onder zitten.
bedankt voor je reactie!

Aha. Nou dat is fijn dat dat kan. Succes ermee in ieder geval. ;)

bootjehvj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:27

Dankje! :D

Cientjuh

Re: Tips bij een L2 proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:20

Ze willen meer gehoorzaamheid van het paard zien. Tis de overgang naar de M. Ze zien toch wel eens graag wat oprichting, niet veel, maar toch wat bij elkaar gereden. Meer impuls. En de oefeningen zoals wijken, moet er goed uitkomen.
Succes!