Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjimmy schreef:Ik hoop dat het van de vogelpest allemaal vals alarm is, anders is er grote kans dat er een vervoersverbod komt, dat is die regio.
Verder ken ik die regio wel, maar niet qua paardrijden...

Ik was een woord vergeten in een zin en toen sloeg de zin nergens op...[/edit]
) al verscheidene mensen aan overleden waren. Het schijnt namelijk dat de ziekte heel erg besmettelijk is, maar ook kan muteren waardoor het ook voor mensen erg gevaarlijk kan worden. In Nederland is daar nu gelukkig nog geen sprake van, maar als de ziekte zich hier uit gaat breiden, dan kan er ook iets veranderen aan de ziekte (vraag me niet wat, ik ben alles behalve een bioloog!) waardoor de ziekte ook voor andere dieren of zelfs mensen gevaarlijk kan worden. Misschien dat iemand anders hier meer over weet???
Ontsmetten etc. Vreselijk! Moet je voorstellen dat je een stuk of 50.000 kippen rond hebt lopen en je van de verkoop van die eieren afhankelijk bent. Dan valt nu dus je hele inkomen weg! Het is stom dat ik er nu pas echt zo over na denk, nu het voor mij erg dichtbij komt..
min-lnv schreef:7 maart 2003 - Minister Veerman van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij heeft besloten om het vervoer te verbieden van paarden en evenhoevigen (bv varkens, runderen, schapen en geiten) van en naar bedrijven met pluimvee in het 10 km-vervoersbeperkingsgebied. Dit is nodig vanwege het risico op verspreiding van aviaire influenza (vogelpest) door het vervoer van deze dieren vanaf die bedrijven. Paarden afkomstig van bedrijven met pluimvee, mogen ook niet voor paardrijden van het bedrijf af.
We hebben tenslotte ene half jaar nix gedaan en zijn eindelijk weer een beetje aan het rijden. Nu ben ik serieus aan het oefenen en ik heb het wedstrijdritme wel nodig! Hoever is Rhenen van Utrecht?