Zou dit jaar graag wedstrijd willen starten, maar zo'n gedoe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Zou dit jaar graag wedstrijd willen starten, maar zo'n gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 22:00

Hoi iedereen,

Wie kent dit? Heb mijn tinkertje nu dusdanig lekker aan het lopen dat ze in de wedstrijdring niet zou misstaan. Zou dus graag wedstrijden willen starten, maar vind het zo'n gedoe... Al het papier werk, de vele kledingstukken, en dan nog eens de kosten.

Vind het best lastig, want het is echt enkel dit jaar waarvoor ik alles zou doen/ regelen, aangezien ik hoogst waarschijnlijk volgend jaar niet meer rij.

Moest het even kwijt Bloos

Groetjes Wendy

beantsje

Re: Zou dit jaar graag wedstrijd willen starten, maar zo'n gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:10

heb je niet de mogelijkheid om FNRS-proefjes te doen? Heb je toch het wedstrijd-gevoel, het is wat officieler dan onderlinge wedstrijdjes, je werkt ergens naartoe maar het is een stuk minder gedoe (en kosten). Ook hoef je geen wedstrijdtenue aan te schaffen.
Ik heb zelf een blauwe maandag officiele wedstrijden gereden maar ben overgestapt op FNRS-proefjes. Bevalt me uitstekend!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:39

bekend probleem van deze tijd: wel van alles willen maar er niets voor willen doen...

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:39

jasmijn78 schreef:
bekend probleem van deze tijd: wel van alles willen maar er niets voor willen doen...

Amen

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:43

Ja ken dat ook wel, en bij ons is in ieder geval geen mogelijkheid tot FNRS wedstrijden daar ik op een pensionstalling sta

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:44

Zoveel werk is het nou ook weer niet hoor..valt reuze mee! Ik heb een halfjaar een paard gestart op concour..had dr graag nog veel langer gestart maar ze is helaas verkocht, ik heb er echter nooit spijt van gehad!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:44

wat voor paieren werk?als je lid bent van een rijvereniging,hoef je maar 1 formulier in te vullen,en je startkaart word aangevraagt,en iedere dag trek je toch kleding aan?alleen doe je nu een witte broek en de rest,het meeste werk zit hem toch in het wassen van de sokken van je tinker!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:54

Je kan er zoveel werk van maken als je zelf wilt. Papierwerk kan binnen een uurtje geregeld zijn. Kleding kan je goedkoper via Markplaats kopen of misschien kan je het voor die paar keer wel lenen.
Gelukkig gaat er niets vanzelf en komt er al veel meer aanwaaien!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 21:22

Nou, ben de kleding aan het regelen, dus 17 januari mijn eerste onderlinge wedstrijdje!
Voor mijn verjaardag (in februari) maar centjes vragen, dat ik daar de vereniging, knhs, startkaart en coupons van kan betalen.

Opzich is het allemaal inderdaad wel te doen, maar als je voor jezelf opsomt wat je allemaal moet regelen/ doen is het toch wel een flinke lijst...

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:50

Het is helemaal geen gedoe hoor... Startkaart aanvragen zit vaak bij de aanvraag van je aanmelding van je vereniging. Kleren kan je in een half uurtje bij elkaar shoppen en de rest krijg je thuis gestuurd. Het is zo'n gedoe als dat je er zelf van maakt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:12

Ik zou die startkaart dan nu maar vast aanvragen, het duurt een week of 4 voordat je m hebt, en een maand na februari is al maart, dan zijn er al 3 maanden om van je jaar Knipoog

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:15

't is toch ook juist leuk?? Ik bedoel, ik ben nu ook wat bezig.. Kijken naar mooie jasjes, rijbroeken.. Vlechten oefenen. Ik vind allemaal maar leuk Haha!

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:20

Ik vind het ook wel een gedoe. Ben samen met mijn moeder verenigingen gaan zoeken, kosten. En hoe het allemaal in elkaar zit (vereniging/wedstrijden/startkaart&coupons/KNHS lid)
Nouja, binnenkort meld ik me aan voor een vereniging en als het goed is ben je dan automatisch lid van de KNHS? En alles kan je aanvragen verder bij de vereniging x]

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:22

Je wilt het of je wilt het niet. Als je niet eens de moeite wil nemen om de papieren in te vullen vraag ik me af of je wel de moeite zal nemen om alle voorbereidingen te doen voor de wedstrijd.

Sorry hoor, maar vind dit érrug laks. Nogmaals, je wilt het of je wilt het niet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 08:35

Bij onze club hoef je niet eens zelf de papieren in te vullen Knipoog je gegevens mailen en kopie paardenpaspoort opsturen en je startkaart wordt aangevraagd

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:45

xMarloess schreef:
Ik vind het ook wel een gedoe. Ben samen met mijn moeder verenigingen gaan zoeken, kosten. En hoe het allemaal in elkaar zit (vereniging/wedstrijden/startkaart&coupons/KNHS lid)
Nouja, binnenkort meld ik me aan voor een vereniging en als het goed is ben je dan automatisch lid van de KNHS? En alles kan je aanvragen verder bij de vereniging x]

Als jouw vereniging is aangesloten bij de KNHS, worden de leden ook automatisch aangemeld bij de KNHS. Vereniging heeft verder alle papieren voor startkaartaanvraag etc. Ook weten zij precies wat je allemaal moet invullen.
Coupons kan je zelf via internet aanvragen. Net als de reglementen!!! Heel belangrijk om de reglementen door te lezen, kan via internet of je koopt een boekje voor iets van 4 euro. Lijkt me namelijk niet meer dan normaal dat je even de spelregels doorleest voordat je gaat starten.

Mees1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:30

Hoi,

Misschien heb je inmiddels je wedstrijd al gereden, zo niet veel succes.

Maar ook ik vind dat er best veel komt kijken. Heb ook een zoontje van 1,5 jaar, daarnaast werk ik nog 4 dagen. Dit ook een gedeelte omdat paardrijden niet goedkoop is! Maar ik haal nog zoveel uit het rijden en de wedstrijden.
IKzelf zou niet zonder wedstrijden kunnen. Ik ben wel iemand die graag ergens naar toe traint.
En het ligt aan jezelf voor hoeveel wedstrijden je je opgeeft.

Succes!

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:32

je kan ook alleen van een ponyclub lid worden die onderlinge wedstrijdjes houd. das gewoon leuk voor de ervaring enzo.
dan start je wel wedstrijdjes, maar dan tellen de winstpunten niet mee.