In welke klasse zou ik moeten startten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_R

In welke klasse zou ik moeten startten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 10:33

Aangezien mijn computer de bestanden op de KNHS niet goed open,kan ik helaas mijn vraag daar niet opzoeken,vandaar dat ik het hier vraag.

Ik heb 5 jaar lang met een pony gestart van een ander,hiermee heb ik L1+10 winst gereden,dus L2 startgerechtigd,nooit L2 gestart.

Daarna kreeg ik weer een eigen paard,startkaart aangevraagd,maar nooit gestart,het bleek dat mijn paard het Wobbler syndroom had.

Nu word mijn mogelijk nieuwe paard volgende week gekeurd,5 jaar en M1 met winstpunten.

Welke klasse moet ik startten?
Mag ik gewoon in de B beginnen omdat ik van de pony's vandaan kom,of moet ik L1 startten omdat ik dat al gereden heb,en het paard ook?

SteffiiY

Re: In welke klasse zou ik moeten startten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:47

Volgends mijn mag je gewoon in de L1 beginnen, het maakt verder niets uit of je L1 bij de pony's of de paarden was.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 10:49

Dus ik kan ook gewoon B startten zonder dat ik een brief thuis krijg dat in ten onrechte ben gestart en mijn punten nietig verklaard worden? Haha!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:50

Dat weet ik dus niet, maar denk het wel.
Alleen als je eens Z bent geweest mag je niet meer in de B starten dacht ik.
Maar ik weet het niet in jou situatie omdat je paard ook al M1 is geweest.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:51

SteffiiY schreef:
Volgends mijn mag je gewoon in de L1 beginnen, het maakt verder niets uit of je L1 bij de pony's of de paarden was.

Volgens mij maakt dat in sommige gevallen wel uit, je hebt namelijk aparte tabellen voor overgang van pony's naar paarden.
Zou wel eens kunnen dat je mag kiezen tussen B en L1.
Mijn situatie was andersom: ik was bij de pony's M1 geklasseerd, mijn huidige paard L1. Ik mocht dus kiezen of ik B of L1 ging starten (heb overigens voor de B gekozen omdat ik 8 jaar niet gereden had). Anders bel je toch even met de KNHS?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:53

weet niet hoe het zit met paarden en pony's.. maar wat steffiiY schrijft klopt niet helemaal als je Z hebt gereden mag je wel nog B starten pas als je er 2 in het Z hebt gereden mag je geen B meer starten. je MAG overgens wel L1 starten als je er een in het Z hebt gestart.
als je L1 bij de paarden had gereden had je met je nieuwe paard zo ie zo L1 moeten starten omdat hij dat ook gelopen heeft.. paard en pony weet ik niet precies zoals ik al zei

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:54

Bij de overgang van pony's naar paarden is het de hoogst gemeenschappelijke klasse eventueel -1.
Hoogst gemeenschappelijk is L1, -1 is B. Dus je mag B of L1.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:54

Als je de overstap van een D/E pony maakt naar de paarden, dan is het, het hoogsgemeenschappelijke nivo (hier dus L1), min 1 klasse! Dus jij MAG in de B beginnen, maar je MAG OOK in de L1 beginnen!

Als het de overstap paard-paard was, moet je gewoon in de hoogst gemeenschappelijke klasse starten!

Hoop dat het zo duidelijk is voor je Knipoog!

Zie al Raggel was me net voor Knipoog!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:55

P3TR4 schreef:
Als je de overstap van een D/E pony maakt naar de paarden, dan is het, het hoogsgemeenschappelijke nivo (hier dus L1), min 1 klasse! Dus jij MAG in de B beginnen, maar je MAG OOK in de L1 beginnen!

Als het de overstap paard-paard was, moet je gewoon in de hoogst gemeenschappelijke klasse starten!

Dit geldt ook voor een C pony hoor, niet alleen voor D/E Ja

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 10:55

Oke,super,ik weet genoeg!

Dankjullie wel!

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:56

Raggel schreef:
P3TR4 schreef:

Dit geldt ook voor een C pony hoor, niet alleen voor D/E Ja

Ow ok Lachen, zat te twijfelen of die cat. er wel of niet bij zat Knipoog!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 10:57

Nu weet ik zeker dat ik zonder consequenties lekker B mag startten,lekker rustig aan beginnen,want een pony van 1.40m verschilt wel met een paard van 1.70m Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:58

steffiiy, eerst even iets opzoeken voordat je maar wat gaat roepen. Het maakt nl wel degelijk uit of een klassering bij de pony's of de paarden is gehaald, als je overgaat naar de paarden. Verder mag je pas geen B meer starten als je 2 * Z met wp'en bent geweest.

je mag kiezen tussen B of L1, omdat je klassering bij de pony's was , anders had je L1 moeten starten. Je mag wel versneld promoveren naar het L1 (dus met minder dan 10 wp'en).

/add
spuit elf dus

@P3tr4, volgens mij geldt het voor alle categorieen, niet alleen D/E pony's.