Wat vinden jullie van koudbloeden in de dressuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gipsy123

Wat vinden jullie van koudbloeden in de dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 23:34

Hee allemaal.. Ik ben Tessa en heb zelf een super tinker Gipsy.. Hij is best grove gebouwt en rijd dan ook dressuur.. Ikzelf heb wel op gemekrt dat een aantal jury's mij minder punten gegeven hebben omdat ik een tinker reed.. Het zat namelijk zo: Een kennis van mij schreef voor de jury.. Ik kwam de ring binnen en de jruy zei letterlijk: ,, wat doet zij nou weer met een tinker in de ring, tinkers horen niet in de dressuur en kunnen niet goed lopen in dressuur.'' Ik vond het niet een leuke opmerking.. Maar de punten deden het ook niet goed.. Ze zei: ,,Oh een 5 en een -2, want hij galopeert met zijn benen wijt..'' Mijn paard heeft namelijk behoorlijke X-benen.. En persoonlijk vond ik dit een rare opmerking.. Mijn vraag is dus wat vinden jullie van Koudbloeden in de dressuur.. Ik ben namelijk vaak genoeg 'afgezeken' omdat ik met een tinker dressuur reed.. Terwijl ik het juist een uitdaging vindt..

Groetjes Tessa

Mies7

Re: Wat vinden jullie van koudbloeden in de dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:37

Vreemd dat je -2 kreeg, want dat krijg je alleen bij de eerste vergissing in de proef.
Maar goed, als jij je Tinker goed voor elkaar hebt dan moet je gewoon een wp kunnen rijden, net als elke andere ruiter/amazone met welk ras dan ook. Als je er bij voorbaat toch vanuit gaat dat de jury iets tegen Tinkers heeft, waarom ga je dan op wedstrijd? Het maakt mij niet uit wat ik in de ring krijg, als je je paard maar netjes en correct voorsteld. Tinker, Fjord, Fries, KWPN-er of Holsteiner, dat maakt echt niet uit.

gipsy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 23:41

Goede mening. Ik ga niet met die gedachten de ring in.. Ik rijd inderdaad ook voor me zelf me proef.. En voor me plezier..!
Dank je:)

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:07

ik vind t juist wel leuk als er "bijzondere" rassen in de ring komen, en zeker als ze dan ook nog s heel goed lopen! KWPNers zijn niet de enige paarden die kunnen dressuren!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 08:45

Hierover zijn echt al heel vel topics geweest. Gebruik even de zoekmachine Knipoog
Ik zal dit topic op slot zetten.