Spannend!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 13:48

Pff, ik zit al weken in de stress over het feit dat ik M1 ga starten.
Heb het gevoel dat het moeilijk nu pas gaat komen en dat je nu écht moet kunnen paardrijden om verder te komen.
Maar wat nou als blijkt dat ik niet goed genoeg ben om mee te draaien? Nagelbijten / Gniffelen
Les 2x per week zeer intensief bij goede instructrices, de b, l1 en l2 ben ik door gevlogen, wel op ons eigen tempo Lachen .
Zit ik nou in de stress om niks of..

Kaatje64

Re: Spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:10

Als je het zo eng vindt, dan zou ik HC gaan starten. Op die manier kun je zien of jullie beiden er aan toe zijn.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 19:39

En dan doe ik het dalijk wel goed en dan heb ik mijn punten niet Clown

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:30

Dat is een risico Tong uitsteken
Ik vond mezelf ook niet goed genoeg voor de M1, maar heb wel 2/3 keer gewonnen. Toen stopte ik maar, ben een springer

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 02:25

heej ik vind dat je je niet zo'n zorge hoeft te maken. zelf vond ik de overstap van L2 naar M1 niet zo groot M1 is zeer goed te doen. succes er mee

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 02:33

M1 is goed te doen hoor.
Toen ik het gevoel had dat ik de M1 wel zou kunnen, heb ik ook de overstap gemaakt, en direct had ik met 2 proefjes 3 winstpunten en een 1e en een 2e prijs.
En het ging niet zo goed hoor, de eerste proef ging zelf echt niet lekker.

Misschien is het goed om thuis goed te oefenen, en te kijken hoe daar de M1 gaat. Misschien eens een filmpje laten maken als je thuis je proefje oefent, dan kan je het later bekijken, daar leer je heel veel van.

Succes ermee!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:09

M1 is inderdaad goed te doen, misschien thuis proefje rijden en je instructrice er goed naar laten kijken, wilt ook altijd wel helpen Lachen.
Heel veel succes!

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 02:03

ik weet precies wat je bedoeld! ik ga ook M1 starten en ik ben echt bang dat hij de oefeningen niet goed doet etc.

veel oefenen en het komt goed Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:50

De overstap L2-M1 is vrij goed te doen Ja
Als je in het L2 lekker mee kon rijden en je hebt de SB er netjes inzitten moet het M1 geen probleem zijn.

Voor een verliespunt moet het wel heel erg zijn dus de kans daarop is klein. Gewoon starten dus, misschien zit je al goed op niveau en pak je direct een winstpunt mee en anders heb je iig een goed idee gekregen van wat het M1 is en commentaar op de coupon waarmee je aan de slag kunt.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:16

In de M1 wordt een stuk strenger gejureerd dan in de L2 (is mijn ervaring), maar als de aanleuning stil is en je de oefeningen netjes rijdt gaat het vast goedkomen. Succes!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:00

Ik ga ook over als ik aan de 10 punten zit maar hoor van veel mensen dat ze de overgang niet zo groot vonden!
Ik was al dood zenuwachtig voor mijn L2 debuut, daar werden we tot mijn verbazing nog 1ste met 2 winst ook Clown

Gewoon lekker rijden zoals je altijd doet! Voor een verlies moet je wel heel dramatisch rijden Knipoog

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:08

De overstap L2 M1 is goed te doen, in de M1 word er wel iets strenger gejureerd.
Ik heb nu voldoende punten om de overstap naar de M2 je maken en die stap is een heel stuk pittiger!! (tenminste voor mij)
Bij mij zal de stap zoiezo pittiger zijn omdat ik bij de pony's M1 starte en nu bij de paarden M2 ga starten met hetzelfde paard.

Succes er mee!!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:58

Als je je goed voorbereid, hoef je nergens zenuwachtig om te zijn. Gewoon thuis de proef een paar keer oefenen met je instructeur zodat je precies weet waar je moet beginnen met de oefeningen voorbereiden en je de proef goed uit je hoofd kent, gaat het gewoon lukken. Ook al zou het minder gaan als thuis, maakt het toch niks uit. Je bent toch lekker met je paard bezig geweest en hebt ongetwijfeld een hoop informatie mee gekregen van je start. Gaat het boven verwachting, nou, dat is dan mooi meegenomen. Succes en je niet druk maken. Pling

Tessssaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:17

Succes haha:P!

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:13

heb me er nog nooit zorgen over gemaakt, als je goed t l2 door kwam ben je klaar voor t m1, anders zou je je punten niet hebben of er heel lang over gedaan hebben. niet gaan stressen want dan gaat t alleen mr slechter. gwoon doen, hc starten vind ik altijd zonde, als je dan goede punten hebt tellen ze niet mee, mr als je heel erg gestresst bent is t miss wel beter om eerst hc te starten... ach, ik zou t gwoon doen en er niet zo over in zitten, je moet wel heel slecht rijden wil je verlies halen...

noortjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:04

zenuwen is nergens voor nodig! Haha!
geloof in jezelf en in je paard dan lukt het je wel!
succes

Zena_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:03

je bent van de B ook overgetapt naarL1 en naar L2 en nu ook naaM1 je kunt ut!
laat een filmpje vergelijke van toen je in de b zat en maaak nu weer een filmpje en vergelijk dat met elkaar zo kun je zien hoe je vooruit bent gegaan Knipoog

ToosJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:11

De M1 valt nog best wel mee. Knipoog Ik dacht eerst ook net als jou maar als je paard de oefeningen gewoon goed beheerst dan komt het wel goed.
Mijn pony kon nog niet zo goed schouderbinnenwaarts en met middendraf en middengalop versnelde hij eigenlijk alleen maar. In het begin haalde ik dus niet meteen een winstpunt maar ik zat er wel meteen dicht bij. Lachen
Heel veel succes!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 23:22

Okee bedankt allemaal Lachen
Ik ga gewoon m1 starten begin februari en dan zien we wel weer Lachen

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:45

Nou ik weet nu hoe je je voelt!
Ik heb mijn punten ondertussen ook en ga a.s. zaterdag gewoon de gok wagen! Lachen

Heb de L2 met 204 punten en een eerste plaats afgesloten Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:54

Ik zou eerder inzitten over de overstap M1-M2 Clown Díe is pas groot *LOL*

Maar inderdaad wat iedereen al zegt; als jij je dingen gewoon netjes afwerkt en goed op de bordjes rijdt en alles netjes uitvoerd zonder grote fouten heb jij je winstpunt wel binnen hoor Lachen