Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dressagelady schreef:Ja daar krijg je meestal 3 punten aftrek voor, omdat het oneerlijk is voor degenen die niet met sporen rijden!
moonfish13 schreef:dressagelady schreef:Ja daar krijg je meestal 3 punten aftrek voor, omdat het oneerlijk is voor degenen die niet met sporen rijden!
Waar haal je dat vandaan?
moonfish13 schreef:dressagelady schreef:Ja daar krijg je meestal 3 punten aftrek voor, omdat het oneerlijk is voor degenen die niet met sporen rijden!
Waar haal je dat vandaan?
' vergeten. dressagelady schreef:Haha inderdaad Itsimi .. ik was even de '' vergeten.

kaatjemuts schreef:natuurlijk mag je met sporen starten, vanaf de M dressuur is t zelfs verplicht (vreemde regel...)
je krijgt er natuurlijk geen minder punten door...
Ashley__ schreef:@ ikke20: De TS geeft aan al 3 keer te zijn gestart ZONDER sporen, dat is dus blijkbaar gelukt. Ze kan het spoortje ook gebruiken om haar hulpen te verfijnen? En trouwens, als jij egt dat als je paard aan je been is je geen sporen hoeft te gebruiken, hoe ga je dat dan doen als je M moet starten? Dan MOET je wel sporen om
ikke20 schreef:dan is je paard niet goed aan het been. dus moe tje daar harder op trainen. daarbij zijn sporen niet bedoelt om je paard vooruit te rijde tijdens je proef
@ashley: dan zal er het kleinste spoortje aan mn laars komen. daarbij zit ik niet elke pas te prikken omdat ik dan mn benen moet optrekke.
maar als jij je paard niet zonder sporen kan rijden. hoor je eigenlijk nieteens op een paard te zitten.
(is mijn mening dan)
Vjestagirl schreef:Ashley__ schreef:@ ikke20: De TS geeft aan al 3 keer te zijn gestart ZONDER sporen, dat is dus blijkbaar gelukt. Ze kan het spoortje ook gebruiken om haar hulpen te verfijnen? En trouwens, als jij egt dat als je paard aan je been is je geen sporen hoeft te gebruiken, hoe ga je dat dan doen als je M moet starten? Dan MOET je wel sporen om
Dan houd ze netjes haar been lang en dan gebruik je het spoortje helemaal niet?
ikke20 schreef:dan is je paard niet goed aan het been. dus moe tje daar harder op trainen. daarbij zijn sporen niet bedoelt om je paard vooruit te rijde tijdens je proef