Eerste officiele wedstrijd? HELP...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf2008

Eerste officiele wedstrijd? HELP...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 20:05

Ik ga in januari voor de eerste keer officiele wedstrijden rijden. Ik heb een proeven boekje van de KNHS daar staat in voor de maand januari dat je proef 3 en 4 moet rijden. Ik heb al 2 wedstrijden gepland in de maand januari op verschillene data's en plaatsten. Moet ik dan dezelfde proeven rijden die maand? Ook voor februari staat proef 3 en 4?

-hoelang blijft een KNHS proevenboekje geldig?
-hoeveel winstpunten moet je ook alweer precies hebben om over te mogen gaan naar L1?
-hoe worden je winstpunten bij gehouden?
-krijg je ergens een melding als je naar een niveau hoger mag gaan?

Sorry voor deze vragen, maar dit is de eerste keer. Ben blij als ik een paar wedstrijden gereden heb en als ik alles een beetje weet.

As_LoveYou

Re: Eerste officiele wedstrijd? HELP...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:06

ik heb geen idee..

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 20:10

As_LoveYou schreef:
ik heb geen idee..

daar heb ik ook niet echt veel aan haha

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:10

Bij 10 winstpunten mag je over naar de L. Als je op wedstrijd gaat moet je startcoupons opsturen. Er staat op dressuurproeven.nl welke proeven je moet rijden. Je kan ook op KNHS inloggen, en dan bij mijn KNHS. Veel succes nog met je eerste wedstrijd!

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:10

En bij 30 winstpunten móét je naar de L

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:11

Haha, meid adem in adem uit Knipoog

Je rijdt idd 3 maanden dezelfde proeven, dus januari-februari en maart moet je proef 3 en 4 rijden.

Het KNHS boekje blijft geldig voorlopig, we hebben net voor 2 jaar terug nieuwe proeven, deze blijven wel even.

Bij 10 winstpunten mag je over naar de volgende klasse, bij 30 winstpunten moet je over.

De WP worden door de KNHS bij gehouden, zelf kan je die het beste ook even bij houden, je krijgt nl geen bericht als je die 10 WP hebt en je over kan naar de volgende klasse.

Heel veel succes met je 1e wedstrijd, en veel plezier Haha!

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:12

dat proevenboekje blijft geldig tot dat knhs bedenkt een nieuwe te maken.
met 10 wpen mag je over naar een andere klasse.
maar je mag tot de 30 rijden.
en als je een startkaart hebt dan kun je op mijn knhs kijken en daar komt ook je stand te staan.
maar je onthoud echt zelf je wpen wel hoor. want neem aan dat je je startcoupons niet weggooit maar bewaard.
heel veel succes verder! Haha!

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 20:42

Dank jullie wel. Kan ik op de KNHS dan inloggen en zien hoeveel winstpunten je hebt? De startcoupons die je moet opsturen. Krijg je die dan weer terug en wat is hierop te zien Bloos
Als je B niveau rijd. Moet je dan ook de staart je paard invlechten? Naja aan de bovenkant dan?

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 20:55

Als je trouwens je wil inschrijven bij een wedstrijd en je stuurd 2 startcoupons op. Wat voor informatie moet je er nog meer bijgeven? Neem aan dat je niet 2 coupons in een envelop stopt Knipoog

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:15

in de winter zoals deze periode rijd je vaak maar 1 proef..dan hoef je alleen proef 3 te rijden.
na het inschrijven via internet kun je je startcoupon opsturen.
dit is eigenlijk de bevestiging van je deelname.
deze kun je meestal een poosje na je proef weer ophalen. (let op dat niet alle verenigingen dit doen, vaak moet wachten tot iedereen is geweest)
via mijn knhs kun je je standen zien. ook kun je heel makkelijk startcoupons bestellen..

bij 10 wp mag je over en bij 30 moet je over..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:16

Afhankelijk van waar je start kun je in de winter 1 of 2 proeven rijden. Je neemt over het algemeen eerst contact op met de vereniging. Sommigen kun je een mail sturen, bij anderen kun je digitaal inschrijven via startlijsten.nl. Vervolgens stuur je de coupons in. Vul daar duidelijk de datum en plaats van de wedstrijd op in, streep door welke disciplines je niet start en vul duidelijk de klasse in. Na ontvangst van je coupons is je inschrijving definitief. Op de dag van de wedstrijd voldoe je je startgeld en rijd je je proeven. Na afloop (bij de prijsuitreiking) ontvang je meestal een protocol met de punten met daaraan je coupon waar het totaal nog eens staat. Het voorste blad van je coupon gaat naar de KNHS. De KNHS houd je punten bij. Dit kun je het beste zelf ook doen, de KNHS loopt nogal eens achter.

Na 10 punten in de klasse MAG je over naar de volgende klassen, na 30 punten MOET je over. Bij 180 punten heb je 1 winstpunt, bij 195 2 winstpunten en bij 210 heb je 3 winstpunten.

De staart hoeft niet ingevlochten te zijn, maar het staat wel netjes.

Hoop dat je geholpen bent met deze informatie. En verder.... vooral genieten!

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 18:36

WenK schreef:
Afhankelijk van waar je start kun je in de winter 1 of 2 proeven rijden. Je neemt over het algemeen eerst contact op met de vereniging. Sommigen kun je een mail sturen, bij anderen kun je digitaal inschrijven via startlijsten.nl. Vervolgens stuur je de coupons in. Vul daar duidelijk de datum en plaats van de wedstrijd op in, streep door welke disciplines je niet start en vul duidelijk de klasse in. Na ontvangst van je coupons is je inschrijving definitief. Op de dag van de wedstrijd voldoe je je startgeld en rijd je je proeven. Na afloop (bij de prijsuitreiking) ontvang je meestal een protocol met de punten met daaraan je coupon waar het totaal nog eens staat. Het voorste blad van je coupon gaat naar de KNHS. De KNHS houd je punten bij. Dit kun je het beste zelf ook doen, de KNHS loopt nogal eens achter.

Na 10 punten in de klasse MAG je over naar de volgende klassen, na 30 punten MOET je over. Bij 180 punten heb je 1 winstpunt, bij 195 2 winstpunten en bij 210 heb je 3 winstpunten.

De staart hoeft niet ingevlochten te zijn, maar het staat wel netjes.

Hoop dat je geholpen bent met deze informatie. En verder.... vooral genieten!

Dank jullie wel allemaal voor de informatie Knipoog

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:42

Ik denk dat je aan de info hierboven wel genoeg hebt.

Op de site van de KNHS kan je inloggen en dan staat er hoeveel winstpunten je hebt.. alleen het duurt minimaal een maand voor dat het erop staat..dat vind ik wel jammer.. Maar geloof me, het aantal WP vergeet je niet Knipoog

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:46

[quote="0Nanneke0"]Ik ga in januari voor de eerste keer officiele wedstrijden rijden. Ik heb een proeven boekje van de KNHS daar staat in voor de maand januari dat je proef 3 en 4 moet rijden. Ik heb al 2 wedstrijden gepland in de maand januari op verschillene data's en plaatsten. Moet ik dan dezelfde proeven rijden die maand? Ook voor februari staat proef 3 en 4?

zelfde proeven tenzij anders staat aangegeven. (komt eigenlijk alleen voor als je 2 proeven op 1 dag kunt rijden

-hoelang blijft een KNHS proevenboekje geldig?
tot knhs een melding geeft dat er nieuwe proeven ontwikkeld zijn
-hoeveel winstpunten moet je ook alweer precies hebben om over te mogen gaan naar L1?
10 mag 30 moet. en bij springen 10 mag 40 moet[i]

-hoe worden je winstpunten bij gehouden?
[i]door de knhs, wedstrijdregistratie. je kunt je stand opvragen op de knhs site bij mijn knhs (loopt wel achter) ik hou ze zelf meestal ook wel redelijk bij

-krijg je ergens een melding als je naar een niveau hoger mag gaan?
nee je wordt geacht dit zelf bij te houden. als je over de maximale punten bent en je start toch nog krijg je wel een brief met waarschuwing (1ste keer) overkomt het je nog een keer krijg je een boete (20 euro of zo)

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:50

0Nanneke0 schreef:
Als je trouwens je wil inschrijven bij een wedstrijd en je stuurd 2 startcoupons op. Wat voor informatie moet je er nog meer bijgeven? Neem aan dat je niet 2 coupons in een envelop stopt Knipoog

hoezo wil je er 2 opsturen?
stop een hele stapel in een grote envelop :p
ik vul zelf de datum en plaats in.
startnr en ring nr is voor de organiserende club.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 18:52

juudje84 schreef:
0Nanneke0 schreef:

hoezo wil je er 2 opsturen?
stop een hele stapel in een grote envelop :p
ik vul zelf de datum en plaats in.
startnr en ring nr is voor de organiserende club.

Omdat ik in januari 2 proeven wil gaan rijden die dag.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:24

Even vraag van een leek...
Hoe kom je aan zo'n boekje, is deze verplicht om te hebben als je wedstrijden wilt rijden en waar begin je?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:56

@TS weet je wel dat je lid moet zijn van een vereniging? en dat je via hun lid kan worden van de KNHS, en dan je startkaart kan aanvragen?

Misschien is het handig als je even de bokt wiki over wedstrijden doorleest:
http://www.bokt.nl/wiki/Wedstrijd

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:09

-hoelang blijft een KNHS proevenboekje geldig? Tot er een nieuw boekje uitwordt gebracht door het KNHS dit wordt meestal maanden van te voren al gezegt.
-hoeveel winstpunten moet je ook alweer precies hebben om over te mogen gaan naar L1? Bij 10winstpunten mag je naar de L1 bij de 30 moet je naar de L1
-hoe worden je winstpunten bij gehouden? je stuurt je coupon in 3fout op en op de wedstrijden krijg je hem in 2fout terug 1gaat er namelijk naar het KNHS en die verwerkt dit en houd dit bij ( hou je coupons allemaal hebben vaak dat je punten niet kloppen dan heb je bewijs) dit kun je trouwens ook vinden op de site van de KNHS hoeveel winstpunten je hebt
-krijg je ergens een melding als je naar een niveau hoger mag gaan? Nee je moet het eigelijk zelf meer bij houden hoeveel je hebt maar dat doen je bijna vrij wel automatisch

Mvg Nicole

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:00

Je kan bij 10 wp over naar het volgend niveau,
Bij 30 móét je over naar het violgend niveau.
Heel veel succes alvast!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:38

Zie de link die Loesje88 geeft, daar vind je alle info en links naar de site van de KNHS.