Bij inschrijven, wanneer coupons insturen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urbs

Bij inschrijven, wanneer coupons insturen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 14:43

Ik ben net begonnen met wedstrijden rijden en ik heb een vraagje wat betreft het insturen van je coupons. Ik heb me nu voor 2 wedstrijden ingeschreven en gelijk mijn coupons opgestuurd omdat ik dacht dat dit moest. Nu is de eerste wedstrijd afgelast wegens het weer en op de tweede wedstrijd sta ik op de reservelijst en ga ik hoogstwaarschijnlijk dus niet starten. Nu ben ik dus 4 coupons gewoon kwijt en als dit regelmatig gebeurt dan is dat wel zonde natuurlijk!

Dus nu mijn vraag, kom je ook op de startlijst als je niet meteen je coupons instuurt? (als je alleen een mailtje stuurt met je naam/ naam van je paard e.d.?) En kan je dan je coupons pas opsturen als je definitief op de startlijst staat?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Liselot

Re: Bij inschrijven, wanneer coupons insturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:46

die coupons krijg je na de datum dat de wedstrijd zou zijn als het goed is teruggestuurd Ja

hier in de buurt zijn inschrijvingen vaak pas definitief als de coupons binnen zijn. ik schreef me ook nooit in, maar stuurde gewoon de coupons op met een briefje erbij.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:49

IN de vraagprogramma's staat meestal vermeld tussen welke data je je kunt inschrijven. Deze vraagprogramma's kun je vinden op startlijsten.nl

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:49

LiSSy schreef:
die coupons krijg je na de datum dat de wedstrijd zou zijn als het goed is teruggestuurd Ja

Dat is een vereniging zeker niet verplicht! Stond laatst nog in P&S. Ik bewaar coupons van ruiters meestal tot ze een andere wedstrijd bij ons komen rijden, of ze kunnen ze zelf ophalen op stal/bij mij thuis.

Wat ik zelf doen als secretariaat is aan mensen doorgeven of ze op de startlijst staan, of op de reservelijst. Als je op de startlijst staat, vraag ik je de coupons zsm op te sturen. Op de reservelijst, dan hoef je ze pas op te sturen als je alsnog mee kan doen. Vooral in de winter zitten wedstrijden snel vol, dus misschien kan je ze dan even mailen of je er nog bij kan of niet, voor je je coupons opstuurt.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:50

Als het goed is krijg je ze inderdaad gewoon teruggestuurd Ja Hoewel dat bij sommige verenigingen blijkbaar heel lastig is Nagelbijten / Gniffelen
Meestal schrijven ze je pas definitief in als je coupons toestuurd maar ook dat ligt maar net aan de vereniging Lachen

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:39

Een tip voor je, stuur de coupons in het binnenseizoen ruim van te voren op, omdat in het binnenseizoen vaak een heel beperkt aantal startplekken is Ja , hier zijn bepaalde wedstrijden in januari bijvoorbeeld al vol. In het buitenseizoen heb je hier minder last van.
Maar wij sturen ook gewoon onze coupons op met een briefje, indien de wedstrijd vol is, krijgen we de coupons teruggestuurd. maar op startlijsten.nl staat meestal wel een e-mailadres/telefoonnummer waar je contact op kunt nemen.

Ixion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:12

Dat mag wel, maar het is voor hun makkelijker al doe je gelyk al schryf je in. ojaa, en je krijgt je coupons terug hoor Knipoog

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:23

ik schrijf me vaak gewoon in via de mail of digitaal inschrijven via startlijsten...ik heb zelfs wel al een paar keer gedaan dat ik dan m'n coupons een week voor de wedstrijd opstuurde..nu doe ik dit iets minder snel...
alleen van de wedstrijden waarvan ik nog niet zeker ben dat ik meedoe stuur ik ze nog in de laatste week op.
maar ik heb ook wel eens voor een wedstrijd opgegeven dat je je moest opgeven door middel van een coupons opsturen, dan doe ik dat gewoon.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:28

Wat ik doe, ben wedstrijdsecretariaat van onze club, is eerst een mail sturen naar desbetreffende vereniging met de combinaties die ik wil inschrijven, vraag ook altijd een leesbevestiging, dit doe ik ong. een week voor de inschrijfdatumsluiting.
Meestal krijg ik dan of een leesbevestiging/ mailtje terug, dan stuur ik de coupons op, zodat ze toch mooi binnen zijn voor de sluiting.
Nog geen problemen hierbij gehad, terugsturen van coupons wordt idd slecht gedaan, of idd bewaard voor een volgende wedstrijd.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:54

Ik heb altijd eerst contact met de rijvereniging en daana stuur ik de coupons in.
weet ik vrij wel altijd zeker dat ze nog plek hebben als ik de boel instuur.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:03

ik schrijf in via startlijsten en vaak ben ik ruim op tijd. Als je dan ziet dat ze de inschrijving hebben ontvangen stuur ik mijn coupons op.

Kan je niet de vereniging opbellen waar je coupons zijn, of je ze mag halen? Lijkt me toch ook wel zonde..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:11

xx_Irisje schreef:
Ik heb altijd eerst contact met de rijvereniging en daana stuur ik de coupons in.
weet ik vrij wel altijd zeker dat ze nog plek hebben als ik de boel instuur.

Dat is inderdaad verstandig. Houd er wel rekening mee dat je inschrijving vaak pas definitief is na het insturen van je coupons.
Bij ons liggen de coupons die 'over' zijn in een grote map, daar kan je ze zelf uithalen bij de volgende wedstrijd bijvoorbeeld.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:09

Ik neem mijn coupons altijd mee op wedstrijd, dan lever ik ze op de dag zelf in Lachen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:15

Wij sturen de coupons altijd terug, anders wordt het wel een erg duur grapje he Knipoog Ik doe het secretariaat voor de spring- en men vereniging. Het is wel prettig om de startcoupon te hebben of anders het combinatienr. dat werkt veel sneller dan al die namen intypen.
De menners staan echter niet in de pc, geen idee waarom niet Verward

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:01

Mocht de wedstrijd pas over een poosje zijn dan mail ik meestal even naar de vereniging of ik mijn coupons al op kan sturen. Ik ben ook redelijk vlot met mijn coupons, ik heb nu t/m februari 2009 al verstuurd. Na wat mailcontact wist ik namelijk dat de februari wedstrijd al bijna vol zat!