Wie rijdt met zwart/blauwe rijhandschoentjes in de Dressuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_vv

Wie rijdt met zwart/blauwe rijhandschoentjes in de Dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:54

Hallo,

Ik weet dat je met zwarte of blauwe rijhandschoentjes mag rijden in de dressuur.
(Reglement staat: 'Een paar rijhandschoenen' en geen kleur, evenals de dekjes die ook niet perse wit hoeven te zijn)

Nu vroeg ik mij af of iemand ook rijdt met zwarte of blauwe handschoentjes?
Zou je er commetaar op krijgen van de jury? als die liever wit wil zien?

poezen

Re: Wie rijdt met zwart/blauwe rijhandschoentjes in de Dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:58

Ik rij altijd kleine wedstrijdjes met zwart de jury zegt dan wel iets maar geeft me nooit minder punten.
Grotere wedstrijden rij ik met Kazan ( Z-klasse) en die rijd ik met witte :
omdat ik ooit eens een keer met blauw ofzo had gedaan en IK kreeg minder punten!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:00

Zover ik altijd heb begrepen en gelezen moet je of met witte handschoendjes rijden of zonder. Tenmisnte dat is bij de FNRS zo verplicht en neem aan dat het niet verschilt met de KNHS.

Zo staat het dus in het regelement dat als er met handschoenen gereden wordt ze wit moeten zijn.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:14

Ook al ga je met rode handschoenen Haha! . Voor handschoenen is net als voor een dekje geen bepaalde kleur verplicht.
Zelf rijd ik ook met donkerblauwe handschoenen mijn wedstrijden, bij mijn blauwe jasje.
Dus als je zwart of blauw wilt is dat geen probleem.

Een jury zou je hier dus niet op mogen aanspreken en dit ook niet in de punten mee mogen nemen omdat hij of zij dit niet "mooi" vind, het is overigens regelementair vastgelegd dat de keuze daarin vrij is.

Zonder handschoenen is niet toegestaan.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:40

ik deed het ook (start nu geen dressuur meer). Af en toe stond er commentaar op mijn protocol en kreeg ik een 6 ipv 7 voor de verzorging. Vond het zelf nergens op slaan, maar goed.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:46

Ik wilde met zwarte handschoentjes starten(mijn witte waren kwijt:? ) en toen zei mijn vriendin die Z jury is dat dit niet is toegestaan. Dus had ik maar die van haar geleend. Maar ik vraag me af of ik daadwerkelijk uitgebeld zou worden?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 07:46

Het is wel toegestaan, maar bij mij gaan er gelijk allerlei alarmbellen rinkelen. Haha!
Het is nl. ook een trucje om een onrustige hand te verbergen. Als er dus bij mij iemand de ring in komt met donkere handschoenen ga ik extra letten op het handgebruik, dus je kunt beter zorgen dat je een stille hand hebt Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 07:53

Ik wist niet dat het was toegestaan !

Ik snap dan wel dat jury's er minder punten voor geven, want inderdaad worden onrustige, zagende handjes, zo wat minder opvallend.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 07:56

Bij de FNRS is wit verplicht, bij de KNHS blijkbaar niet meer (?) ik weet eigenlijk niet beter of je moet wite handschoentjes Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:17

Mijn vriend is er laatst nog Z1 mee gestart. Hij heeft hele fijne zwarte die gewoon fijner zitten dan de witte. Nou krijg je in het Z geen punt meer voor de verzorging. Maar ik heb er verder ook nergens iets van gemerkt bij de beoordeling.

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:44

Fitzroy schreef:
Het is wel toegestaan, maar bij mij gaan er gelijk allerlei alarmbellen rinkelen. Haha!
Het is nl. ook een trucje om een onrustige hand te verbergen. Als er dus bij mij iemand de ring in komt met donkere handschoenen ga ik extra letten op het handgebruik, dus je kunt beter zorgen dat je een stille hand hebt Knipoog

Punten aftrek zal je er echt niet gauw voor krijgen. Knipoog Ik ben het wel helemaal met Fitzroy eens. Donkere handschoenen dat is anders als anders, valt meteen op en de jury zal dus meteen en extra! op je handhouding letten. De keren dat ik geschreven heb en er iemand in de ring kwam met donkere handschoenen aan, was de jury ook meteen alert en niets voor niets! Bloos!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:31

Gaat meteen op zoek naar oranje handschoentjes Haha! Even wat meer vrolijke kleurtjes in de dressuur introduceren Haha!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:49

ik heb regelmatig gestart met zwarte handschoenen.
heeft nooit iets van op mijn coupon gestaan en heb er ook nooit mindere punten om gekregen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:54

ik heb ook vaak zonder handschoentjes gestart, ook nooit wat van gehoord!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:31

Ik rijd graag met leren of leatherfeel handschoenen, en als je dan witte of champagne kleurige handschoenen hebt zien ze er binnen de kortste keren uit als een schutting. Met donkerblauw heb je daar geen last van, die worden ook wel vies, maar dat zie je niet Knipoog

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:51

Heb een keertje met zwarte gereden, en kreeg inderdaad punten aftrek! Moet er wel bijzeggen dat dat al jaren geleden is. Sindsdien rijd ik wel al mijn wedstrijden met witte handschoenen.

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:48

wij moeten met witte handschoentje rijden..ik ben ze een keer vergete nen reed toe nzoder toen greeg ik -1 bij verzorging

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:00

en dat mag dus niet. Alle kleuren handschoenen zijn toegestaan, en daar mag dus niets voor afgetrokken worden.

Chris_Luxz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:53

Grappig, ik ben er een paar jaar geleden voor gewaarschuwd door een steward op het voorterein omdat ik met blauwe(jawel, die goedkope van magic gloves...heel fout) handschoenen te paard zat...was de witte vergeten en dacht dat die blauwe wel leuk stonden bij m'n donkerblauwe frack...

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:00

Ik rij altijd met zwarte handschoenen. Krijg die witte nooit schoon en de zwarte zitten veel fijner. Ik vind het zonde om van hetzelfde merk witte te kopen (Roeckl), want ze zijn zo duur haha.
Ik heb er nog nooit commentaar of punten aftrek voor gekregen. Ik wist overigens niet dat het ook als trucje werd gebruikt om een onrustige hand te verbergen. Gelukkig heb ik een stille en zachte hand, dus ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:01

Fitzroy schreef:

Had mijn antwoord kunnen zijn. Haha! Haha!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:08

Iemand waarbij ik voorlas, had ook zwarte handschoentjes aan. Die moest ook voor witte zorgen Knipoog
Nou was dit wel bij FNRS-proefjes.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 08:23

DieL_Zor schreef:
Iemand waarbij ik voorlas, had ook zwarte handschoentjes aan. Die moest ook voor witte zorgen Knipoog
Nou was dit wel bij FNRS-proefjes.

Klopt daar zijn ze wel verplicht omdat de handhouding een belangrijk onderdeel van de proef is bij de beoordeling.

Nikkie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:36

Bij mijn weten zijn ze verplicht. ik ben er zelfs op recreanten concoursen op gewezen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:18

Nikkie, zoals je hiervoor kunt lezen is dat bij de KNHS dus niet het geval.