trailer huren of niet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

trailer huren of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 18:09

hoi,
ik heb even jullie mening nodig.... Haha!
ik zou best graag wedstrijd willen rijden maar probleempje...

ik heb zelf geen E achter B rijbewijs maar dat persoon kan geregeld worden
mijn auto mag de trailer niet trekken maar kan mijn auto omruilen met die van mijn schoonouders, ook geen probleem dus...
maar nu....
we hebben geen trailer. in de buurt bij de ruitersport winkel kan j een trailer huren voor 30 euro per dag met 50 euro borg.
zouden jullie dat er voor over hebben? ik wil graag 1x in de maand wedstrijd rijden.

elisa007

Re: trailer huren of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:21

Huren voor 30 euro is een goede prijs als je één keer per maand een wedstrijd rijdt.
Toen ik net begon was het ook één keer per maand. Nu ben ik blij dat we een trailer hebben aangeschaft, die één keer is veranderd in véél keren!
Je bent namelijk voor één jaar 360 euro kwijt. Als je een trailer van 2500 euro koopt (tweedehands, eenpaard, goede staat). Moet je minstens 7 jaar één keer per maand wedstrijd rijden om het geld eruit te halen. Hoe lang ben je van plan om op wedstrijd te gaan of te rijden met de trailer???
Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 08:59

Bovenstaande berekening begrijp ik niet helemaal.
Ik mis de evt. verzekering (80,00), onderhouds (minimaal 1x 6-8 jaar nieuwe banden a 400,00), stalling (sommige maneges vragen 10,00 p.mnd) en restwaarde trailer.

Nadeel van huren vind ik altijd de tijd die je kwijt bent met ophalen en weer terugbrengen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:21

Ik heb mn trailer niet in de verzekering hoor Knipoog
En een goede 2e hands 1,5paards heb je ook wel voor ca 1000 euro.
Het is even een aanschaf maar wel veel handiger dat je kunt gaan wanneer je wilt.

Je kan het huren natuurlijk proberen, misschien bevalt dat jou wel goed

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:25

Als je net gaat beginnen zou ik lekker gaan huren.
Mocht het je bevallen en je wilt vaker dan eens per maand, je kunt vaker de auto's omruilen en je chauffeur heeft ook genoeg zin en tijd om vaker mee te gaan; kun je altijd nog besluiten om te gaan kopen. De prijs is in elk geval prima voor verhuurprijs, wel ben je inderdaad meer tijd kwijt maa dat ligt er ook maar net aan hoever je bij het verhuurpunt vandaan zit met je paard?
Als ik volgend jaar ga beginnen ga ik ook eerst huren; eerst maar eens kijken of ik het wel leuk vind Lachen

Niet iedereen heeft 1000euro over qua geld, om een trailer te gaan kopen.
Ik in elk geval niet, het geld dat ik over heb houd ik apart voor als er iets met de paarden gebeurd, daar ga ik dus niet ineens 1000euro vanaf snoepen voor een trailer.

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:26

ben het helemaal met anniee eens.
wanneer je net als mij bijna elk weekend weg bent en soms meerdere dagen dan is het best handig om er een te kopen, maar koop gelijk een goede en denk niet bij een wat goedkopere tweedehands dat alles in orde is, want met onze oude trailer hebben we bijna een levensgevaarlijk ongeluk gehad, dus wij hebben een showroommodel gekocht

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:37

Veel mensen hebben de trailer niet verzekerd. Het nadeel daarvan is wel dat alleen de schade aan anderen is verzekerd als er wat gebeurd. Voor een klein bedrag kan je de trailer verzekeren en is je eigen schade ook gedekt.
Wat ik inderdaad ook mis in de berekening is toch wel het jaarlijks onderhoud en de eventuele kosten die daar bij komen voor delen die vervangen/gerepareerd moeten worden.
Waar je ook rekening mee moet houden is waar laat je de trailer als je er zelf 1 hebt, moet je bijvoorbeeld op de stal waar je paard staat daar een x bedrag voor betalen per maand?

Ga je inderdaad maar eens per maand gebruik maken van een trailer dan is huren een mooie oplossing. Wil je vaker weg dan wordt dat best een dure grap en is een eigen trailer een betere oplossing.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:49

Mijn ervaring is dat je aan een eigen trailer nooit veel geld verliest die dingen zijn zo waardevast als wat.
bv: ik heb net vorige week mijn oude trailer ingeruild voor een bockmann trailer. Ik kreeg 2250 euro voor mijn oudje van 10 jaar, destijds nieuw gekocht. Dat is in guldens gezien 1000 gulden minder dat ik destijds voor gekocht hebt. En nee,... het was geen topmerk... Waco.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:53

wij hebben hier: http://czech-trailers.nl/ onze trailer gehuurd en nu over gekocht. ik denk dat je dan goedkoper uit bent, want het kost dan €125 voor een jaar, en als je hem wilt kopen dan gaat de prijs van wat je al betaald heb aan huur van de koop rijs af... kijk maar even op de site, denk wel dat het de moeite waard is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:04

yarrah schreef:
Mijn ervaring is dat je aan een eigen trailer nooit veel geld verliest die dingen zijn zo waardevast als wat.
bv: ik heb net vorige week mijn oude trailer ingeruild voor een bockmann trailer. Ik kreeg 2250 euro voor mijn oudje van 10 jaar, destijds nieuw gekocht. Dat is in guldens gezien 1000 gulden minder dat ik destijds voor gekocht hebt. En nee,... het was geen topmerk... Waco.

Mee eens.
Wij hebben onze vorige trailer 2e hands gekocht, deze was toen 6 jaar oud.
Na 6 jaar hebben we besloten om deze in te ruilen voor een nieuwe trailer.
Omgerekend heb ik afgeschreven in waarde € 50 per jaar.
We kregen er € 300 minder voor als wat we er 6 jaar daarvoor hadden betaald....

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:12

Het is denk ik maar net wat je zelf wilt en een huurtrailer is natuurlijk niet altijd beschikbaar. Dan zit je al met een probleem.
Daarnaast heb je tegenwoordig ook goede 2e-handstrailers.

Ikzelf heb destijds ook voor de keuze gestaan en heb toen toch besloten zelf een trailer aan te schaffen (wel een nieuwe). En ik ben er tot op de dag van vandaag blij mee want ik heb hem afgelopen tijd veel nodig gehad ivm bezoeken aan de dierenkliniek.

Wat ik ook nog een voordeel vind van het eigen trailer hebben, ze blijven behoorlijk waardevast. Dus mocht ik ooit besluiten hem weer weg te doen, ben ik niet bang dat ik er niks meer voor terug zie. (Is misschien wel een beetje merk gebonden, maar ik heb een Bockmann.)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:45

Ik heb ook 2 jaar lang trailers gehuurd totdat ik meer wedstrijden ging rijden.
Soms ging ik drie keer per maand en was dan 90 euro per maand kwijt aan huur.
Zat eens na te rekenen en zag dat ik met het geld dat ik had weg gebracht bekant al de helft van een goede tweedehands had betaald.
Ben van de week bij een leuke tweedehands 1.5 paards gaan kijken en heb em gekocht.
Deze mag gewoon achter mijn eigen wagen dus hoef niet meer de bus van schoonpa te lenen.
Ook het ophalen en wegbrengen van de gehuurde trailer vond ik altijd erg vervelend.
Als ik nu zin heb ga ik gewoon lekker naar het strand of bos,geen gezeur meer of er op dat moment een huurtrailer vrij is.

Nibbit: je hebt echt niet zo snel een goede tweedehands 1.5 paards trailer voor 1000 euro hoor Knipoog

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:55

Wij mogen af en toe een trailer lenen van kennissen. Maar anders huren wij er ook eentje voor dezelfde prijs en borg. Het is duur, maar voor een trailer een goede prijs lijkt me! De trailers die ik huur zijn hartstikke nieuw.

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:47

Jaa als jij het er voor over hebt, waarom niet?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:16

Ik zou het wel doen, en als je eventueel later vaker weg gaat kan je er altijd een aanschaffen en een auto en je rijberwijs halen Clown

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:09

xxxNaatjuhxx schreef:
wij hebben hier: http://czech-trailers.nl/ onze trailer gehuurd en nu over gekocht. ik denk dat je dan goedkoper uit bent, want het kost dan €125 voor een jaar, en als je hem wilt kopen dan gaat de prijs van wat je al betaald heb aan huur van de koop rijs af... kijk maar even op de site, denk wel dat het de moeite waard is.

hoi zat ook effe te lezen maar die huurbedragen zijn per maand volgens de site? vind het dan wel duur. Of lees ik het nou verkeerd.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:20

ik heb altijd een trailer gehuurd[ niet voor wedstrijden maar meestal om naar een kliniek te gaan] voor 35 euro per dag
nu heb ik 3 jr geleden zelf 1 gekocht omdat dat een stuk makkelijker is dan een dorp of 3 verder 1 huren
dit was een oudje,deze heb ik 2 jr geleden verkocht een een goede Hotra 2 de hands gekocht
gelukkig is de kliniek tijd voorbij en gebruikt ik hem voor naar strand of vakanties

en verder als verhuiswagen en om openhaardhout te halen Clown erg makkelijk een overdekte aanhanger!

en verzekerd heb ik hem niet,elk jaar laat ik hem nakijken en verder niet Knipoog

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:04

Ik heb de eerste twee jaar dat ik begon met wedstrijd rijden een trailer geleend van een vriend. Nu heb ik sinds een aantal maanden mijn eigen trailer en ik vind het ideaal.
Toch zou ik wel aanraden om eerst een periode te lenen/huren. Als je dan vaker dan eens in de maand wilt gaan starten is een eigen trailer wel net zo makkelijk en kost dat minder denk ik.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:23

ik heb samen met de stalhouder een trailer gekocht Haha!
erg handig, zo hoef ik ook geen stalling te betalen
vorige maand een gebruikt oudje gekocht met alle houtwerk vernieuwd, prijs 1350 euro Clown
onderstel is in prima staat,koppeling is goed, bandjes netjes en de remmerij en verlichting zijn goed.....
als je zoekt is er genoeg te vinden Ja
dus 45 keer huren en je zou een eigen trailer hebben, bij 1 keer in de maand is dat niet erg aantrekkelijk
dan zou je 4 jaar kunnen huren en heb je wel steeds een nieuwe mee en geen onderhoudskosten Haha!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:51

heb dat ook wel eens gedaan hoor trailer huren
zelf ga ik voortaan met de paarden taxi dan is me paard ook verzekerd