Hengst op papier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GoldenDream

Hengst op papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 18:42

hallo,

Ik wil een startkaart aanvragen voor een ruin, maar deze is nog hengst op papier. moet ik dit nu eerst in het paspoort laten veranderen of moet ik gewoon een briefje bij de aanvraag doen dat het paard geen hengst is maar een ruin?

mistid

Re: Hengst op papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:50

Gewoon briefje.
Volgens mij staat Yoeri ook gewoon als hengst op paspoort, maar als ruin op startkaart.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:04

Ik heb tot dusver slechts een keer gehoord dat het gecontroleerd werd en dat iemand erdoor naar huis werd gestuurd, dus de kans op controle daarvan is miniem, maar ik zou zeggen: bel je veearts even op, loop de praktijk binnen en laat hem invullen dat je hengst vandaag geruind is Knipoog Dan heb je zeker nooit gezanik.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:40

Lijkt me inderdaad wel zo verstandig om te zorgen dat zijn paspoort in orde is. Het is een kleiner probleem om dat te regelen, dan om het te regelen als je paspoort gecontroleerd wordt en hij 'vals'/niet goed blijkt te zijn.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:50

Een vriendin van mij heeft dit ook gehad. Bij haar duurde het werkelijk eeuwen voordat het allemaal gedaan was. Een dierenarts verklaring van de dierenarts die hem geruind had moest erbij en het moest ook bij hem stamboek en in zijn papieren veranderd worden, deze moest zij dus eerst opsturen naar het stamboek en daarna kon alles pas bij de KNHS geregeld worden. De controle is inderdaad nihil erop, maargoed je zal het net treffen hé.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:46

Nou, ik heb een KWPN paspoort, daarin staat gewoon een vakje wat de DA in kan vullen met stempel en handtekening erbij dus dat was allemaal geen probleem. Is ie zonder ballen toch wat langer vent geweest Haha!