tegenstrijdigheden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

tegenstrijdigheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:04

2 weken geleden heb ik een wedstrijd gereden wat voor mijzelf erg goed ging maar de jury vond het blijkbaar vreselijk. Ik moest hem meer oprichten zei ze aan het einde van de proef. Dus ik hem tussen de proeven in meer richting verzameling en oprichting gereden en daar kwamen de 7 ens.

Nou heb ik van het weekend weer een wedstrijd gehad en heb mijn paardje ongeveer zoals de 2e proef van de vorige wedstrijd gereden, alleen dan iets minder 'extreem'. Deze keer kreeg ik te horen dat hij meer neerwaards moet lopen...

deze 2 commentaren gaan dus regelrecht tegen elkaar in... Op laatst weet je toch gewoon niet meer wat je nou moet?! Vind het ook oneerlijk. Juryleden horen toch redelijk op 1 lijn te zitten? Het gaat hier om L1 proeven. Hebben jullie het wel eens zo extreem gehad?

robjeHL93

Re: tegenstrijdigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:32

ja, ik doe nu pas 2 jaar intensief wedstrijd en in heb al heel veel soorten commentaar en complimenten gehoord.
maarja, het is toch een jurysport en de een denkt anders dan de ander...

niks van aantrekken en gewoon blijven rijden.
als er iets tussen zit waarvan je denkt dat het wel nuttig zou kunnen zijn
dan probeer je het toch gewoon even?

ik heb zelf een zeer ervaren instructrice waar ik alles aan kan vragen dus voor mij is het wat makkelijker.
suc6 Haha!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:52

Dit soort dingen blijf je houden.

Je moet als je van te voren weet welke jury je hebt, kijken op oude protocollen wat deze jury graag wil zien. Dan kun je daar nog wat extra punten op pakken.

Ik zoek het zelf ook altijd even op voor de wedstrijd. Maar tijdens de proef heb ik helaas nog geen tijd om daar ook aan te denken Bloos

Kelnardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:45

De meeste jury's hebben allemaal een andere mening... Clown Clown ik heb ook vaak op mijn protocollen verschillende meningen gehad over eenzelfde onderdeel... Verdrietig dus gewoon lekker blijven rijden en dan gaat de jury vanzelf het toptalent in jullie zien!!! Haha! Succes

DebOptimaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:30

Iedere jury ziet graag iets anders. Ik heb laatst 2 proeven gereden in de L1. De eerste proef ging super, echt mijn beste proef ooit! Alles ging perfect en het voelde gewoon ongelooflijk goed. Resultaat: 2e met 188 punten. Daarna de 2e proef, mijn paard was op en liep niet voorwaarts. Ik moest er ontzettend aan werken en wist zeker dat ik bagger gereden had. Resultaat: 4e met 187 punten. Dat is pas frustrerend, als er zoveel verschil zit tussen je 2 proeven en je dan dus zo weinig verschil in punten...
Maar goed, het is helaas niet zo dat iedereen hetzelfde beoordeelt. Bij springen is het iets makkelijker denk ik, balk eraf is balk eraf en een weigering of tijdsoverschrijding is ook meetbaar.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:49

Je moet rijden zoals jij je paard goed vindt lopen, de ene jury zal het plaatje goed vinden en de ander niet.

XxLOLxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:50

zelf had ik laatst ook het 1ste preof vond ik erg goed gaan en de 2de preof was het egt totaal nie goed gegaan hij ging telkens bokken enzo maar had in beide proefen evenveel punten (193) dan zitten die jury´s denk nie egt op te letten ofzo hoe jij aan het rijden ben denk k dan Slapen